/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Hvordan er det her billede lavet?
Fra : CamillaPigen
Vist : 771 gange
240 point
Dato : 10-11-05 03:58

Jeg vil gerne lære at lave sådan en baggrund som ham her har alvet på det her billede:

http://www.photo.net/photodb/photo?photo_id=3099875

Er der nogen PS hajer der ved hvordan det er gjort?
Eller har en ide om det?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-11-05 04:50

Hej, så vidt jeg kan se, er der brugt et fotofilter.
Du kan bruge MS Photo editor til at lave noget lignende.
Den du bruger til at at åbne/redigere billeder med.
Under fanebanderet EFFEKTER

Kommentar
Fra : sonnic

Dato : 10-11-05 09:46

CamillaPigen:
Hvis du kender lidt til lagfunktioner i PS, kan du meget nemt give dit billede det look som du henviser til.
Potrættet er sikkert blevet behandlet som et alm. billede, derefter er der indscannet den baggrund som giver hele billedet den patina du ser. (jeg tror den er vendt til negativ) hvorefter potrættet og baggund er blandet i lag med multiplicer funktionen.
Hilsen Villy S.

Accepteret svar
Fra : dux_delux

Modtaget 240 point
Dato : 10-11-05 10:02

Hej,

Dette billede er konstrueret med forskellige effekter... Et af dem er faktisk ret enkelt... Tag et billede eller find et med en malet struktur & läg det i lageret ovenpå dit foto. Ändre indstillingen i Layer mode/ Blend Mode fra Normal til fx. Multiply eller andet..test og se hvilken effekt du vill ha...
Dessuden er billedet i Sepiatone..altså tonale farver... det kan du selv skabe ved at lave billedet om til grey scale (image-mode) og derefter välge Duotone...... Her kan du selv välge hvilke farver billedet skal bestå af og hvormange...

Sög info på google...der er mange tutorials om disse emner ;)

En genial side hvor du kan finde textures er denne
http://www.mayang.com/textures/index.htm

Good luck!

Dux

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 10-11-05 12:48

dux-delux er inde på noget af det rigtige og så der nok også brugt noget cross-hatch, scratch o.s.v.
Der er også nogle textures her: http://www.good-tutorials.com/tutorials/photoshop/textures

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 10-11-05 12:51
Godkendelse af svar
Fra : CamillaPigen

Dato : 11-11-05 17:14

Tak for svarene

Kommentar
Fra : haeggelin

Dato : 23-11-05 18:33

Jeg ville tage et foto af en marmor/sten og så bruge det som baggrund, dernæst bruge patina på begge lag.