/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Er hun gravid??
Fra : 10.Totti
Vist : 804 gange
150 point
Dato : 09-11-05 23:24

mig og min kæreste har måske et lille problem

hun er begyndt og ha det skidt hele tiden og ha nogle problemer

hun døjer meget med der nogen gange lugter træls så hun skal kaste op eller får hovedepine

hun har ømme bryster

hun har meget ondt i underlivet

humørsvingninger

meget ondt i maven

grunden til vi er bekymret er at der er gået noget galt med hendes p-piller

hun har nogen gange glemt og tag og der var en gang for ik så lang tid siden hvor hun glemte 3dage i træk hvor hun så tog 3 og så fik hun mens

vi har tænkt og købe en test..men vil lige høre her først

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 160 point
Dato : 09-11-05 23:29

Det lyder ikke ret smart, jeg tror ikke jeg ville nøjes med en graviditetstest. Når din kæreste har det så skidt og når hun har fumloet så meget med sine Ppiller så synes jeg absolut at hun skal gå en tur til sin læge - og allerede i morgen, for lige pludselig er det jo weekend og så har lægerne ikke åben.

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 09-11-05 23:29

fumlolet = fumlet

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 09-11-05 23:34

kan der ske noget ved og vente og se om hun får mens næste gang

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-11-05 23:36

Nu er det jo ikke sikkert at det kun er et lille problem, det kan meget vel værre et større problem.

Din kæreste skal kontakte lægen.

Desuden hjælper det ikke at ta' 3 piller den samme dag fordi man har været lidt sløset de tidligere 3 dage.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 09-11-05 23:39

Nej, det kan der ikke...men jeg tror aligevel at i skal få tjekket om hun måske har en underlivsbetændelse, eller noget andet skidt. For jeg synes ikke det der lyder ret godt. Hun må da ikke tage 3 piller på en gang.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 09-11-05 23:40

Jeg ville ikke vente Totti - HVIS nu din kæreste er gravid, så er det jo om at få det konstateret så tidligt som muligt!
Eller - HVIS nu din kæreste har fået en gang underlivsbetændelse - så skal en behandling sættes i gang!

Derfor - afsted med hende - eller JER - og rigtig meget held og lykke med det, jeg krydser fingre for at det 'bare' er fordi I har fumlet med pillerne.

Men lær af det og vær mere omhyggelig med at få spist pillerne med de intervaller der skal være, det er trods alt medicin og medicin skal man være fornuftig med.

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 09-11-05 23:42

Hun må smutte til lægen ...
Hellere i går end i morgen!!

Pøj Pøj

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 09-11-05 23:42

vi har kommet sammen et år...så hva hvordan kan det være underlivsbetændelse?? kan det bare komme??

for hun fik tjek for sygedomme for et pr mdr siden

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 09-11-05 23:49

Underlivsbetændelse er en mærkværdig størrelse og ja, det kan 'bare komme'. Jeg synes dog ikke at symptomerne tyder på underlivsbetændelse men jeg synes heller ikke at man kan udelukke det.

Man kan heller ikke udelukke betændelsen 'bare fordi' hun fik tjek for sygdomme for 'et par mdr. siden' - meget kan opstå og udvikles på et par måneder.

Du kan jo osse sige dig selv at - når man har det som din kæreste, så er der jo i hvert fald et eller andet galt - det ene eller andet.

Når hun/I kommer til lægen, så få lige lægen til at forklare Jer hvad man gør hvis man kommer til at glemme en Ppille, jeg kan ike lige huske det men man spiser i hvert fald ikke 3 på een gang. Få lægen til at forklare Jer det!

Ring i morgen tidligt til lægen og bestil en tid - lægerne har som regel telefontid mellem 8-9 om morgenen, det er det tidspunkt hvor lægen selv tager telefonen. Efter det tidspunkt er det deres sekretær der tager den og giver tiderne. Chancen for at få en tid allerede samme dag er størst hvis I kommer til at tale med lægen selv, idet lægen har nogle tider som sekretæren ikke må uddele men som netop er beregnet til at lægen kan give til folk der ringer i telefontiden.
Ud over det, så har mange læger en såkaldt 'åben konsultation' - typisk omkring 11:30 - 12:30, i den åbne konsultation kan man møde op, uden at have bestilt tid.

Vh. Dorthe.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 10-11-05 00:02

Man glemmer sq da ikke og tage p-piller 3 dage i træk. Har hun ofte spurgt dig, om I ikke snart skal have et barn??? Kender en der "glemte" at tage pillerne, og de gik fra hinanden kort tid efter barnet blev født. Han var ihvertfald ikke parat til at blive far. Dog skal det siges at jeg selv heller ikke selv var helt parat, men nu ville jeg ønske at vi havde fået vores datter (2 år) for lang tid siden.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-11-05 00:33

10.Totti

Jeg har lige læst i en af dine tidligere tråde

Citat
10.Totti Dato : 05-09-05 17:42

har skam en fin potens og det der....med med pillerne slapper jeg af og har eraktion flere timer i træk....hvilket jeg ik kan normalt

http://www.kandu.dk/dk/spg/73758

10.Totti

Er du selv klar over hvor mange spørgsmål, du har stillet i denne kategori.

Hvis det ikke er fordi du tager p.. på kandubrugerne, så trænger du til hjælp.

http://www.kandu.dk/dk/spg/74826

http://www.kandu.dk/dk/spg/74677

http://www.kandu.dk/dk/spg/73909

http://www.kandu.dk/dk/spg/72540

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 10-11-05 00:45

At du gider ans...

- og ja - totti trænger til hjælp, det er vel derfor han spørger på kandu.dk...der er ingen grund til at nedgøre ham!

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 10-11-05 01:03

hun har helt sikkert ik glemt pillerne med vilje...vi er begge 16 så der skam ingen børn i tankerne

og nej tager skam ik pis på nogen her

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-11-05 01:08

Så synes jeg hun skal kontakte sin læge.

At sløse med p-piller er ikke nogen god ide. Det kan ende galt.

At tage 3 p-piller på samme dag er ikke godt.

I burde sammen få lidt råd og vejledning. Evt. hos lægen eller en psykolog.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-11-05 02:02

NEJ PIGER. Nu må i Fandme tage jer sammen. Jeg synes at I alle svarer 10.Totti på en pæn måde. Men det har han IKKE fortjent. Han tager TYKT pis på jer alle sammen. ans har bevist det. Check hendes links til 10.Totti's tidligere tråde.

Jeg synes at I piger er dejlige, søde o.s.v. MEN når I lader sådan en lille lort trække jer rundt ved skægget, så er I squ for dumme. Jeg ved ikke hvorfor han gør det. Men han må jo være seriøst skør i bolden.

Læs ALLE ans's links og dette spørgsmål. Og fat/forstå så at man godt kan være en sød og klog kvinde UDEN at lade sig røvrende af 10.totti og andre SYGE sataner.

KOM igen piger. Men squ ikke når det er en lille syg satan det drejer sig om. OG LÆR at kende dem på travet. Det er der andre der kan. Og IKKE kun mig. Denne gang kunne min yndlings-fjende ans det også. Ha ha.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-11-05 02:05

Og hver eneste gang det drejer sig om SEX er der en mulighed for at det er noget shit. Og så skal I squ tænke jer lidt om. Hvor svært kan DET være? Kvind jeg lige lidt op, og tag hovedet og hjernen med. Love AJ

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 10-11-05 03:52

jeg tager stadig ik pis på nogen...grunden til jeg spurgte herinde er fordi mig og min kæreste vil høre andres mening først...og kan ik kom i tanken om en anden side end kandu hvor man kan få et svar hurtigst muligt...

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 10-11-05 05:21

10.Totti

Få nu bare lokket kæresten med til læge i dag ... osse selv om der ikke er tid ... en læge må ikke nægte at tage imod, så bare gå "derop" ...
I får dén besked, at i kan få en tid - men sig, at dét tør i ikke vente på - tilføj, at I gerne vil vente, til der bliver "et hul" i køen.
I skal ikke lade jer spise af med en howskisnowski-forklaring.
Insister på at komme til og sæt jer i venteværelset ...

Husk at bruge det pæne tonefald ... I kommer ingen vegne med at stampe og puste jer op.
Sig i stedet i er usikre og nervøse!

Der er ingen grund til at lege med sit helbred, når lægerne er lønnet af os (staten og samfundet er jo os!!!) til at passe på os.

Afsted med jer!

*******************************

A.J

Det lader til, at du har glemt, hvordan det var at være ung og usikker.
Og déngang måtte du selv finde løsningerne.
Vi havde ikke dét privilegium dette forum er.
Jeg synes, det er helt fint, at 10.Totti spørger.

Og skulle jeg fornemme, at der bliver taget p*s på os ... ved du hvad, så er min glorie heller ikke helt uden ridser - og dette er da ikke den værste form for spam.

A.J
Jeg har osse oplevet dig fra den bedste side - kan du ikke lige finde dén frem igen!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-11-05 05:27

Totti

Når du nu er færdig med sygeligt at stå og spejle dig for at se beundrende på dine overarmsmuskler og har kigget lige så beundrende færdig på din tisssemand, hvilket der åbenbart går ret meget tid med, så skulle du tage og sætte dig lidt ind i seksuel almen viden mv. Det bedste råd du har fået og får herinde, er at søge den proff. hjælp du så tydeligt har brug for.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 10-11-05 09:29

Totti, jeg synes også i skal til lægen...men når det er sagt...så synes jeg altså at I skal tale med jeres forældre. Det er deres opgave at vejlede jer.

Jeg ved godt det er pinligt, at tale med forældre om den slags, men når man først har gjort det den første gang så er den næste og den næste meget lettere.

Der er ingen i denne verden der kan hjælpe jeg så godt med alle spørgsmålene omkring det nye liv, som sexlivet er for en 16-årig. De kender jeg allerbedst og de vil jeres bedste....og at tale sammen og turde betro sig styrker forholdet.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 10-11-05 09:39

Jeg vil lige tilføje, at det er helt fint at være nysgerrig og eksperimenter, men DU SKAL lade være med at lege med kemiske midler....det er simpelthen for dumt.

Medicin er ikke legetøj, det er farligt.

Ppiller er heller ikke legetøj..man kan faktisk død af at bruge dem forkert og en graviditet for en 16-årig pige er en meget alvorlig sag. Det kan sætte dybe spor også selvom hun vælger abort.

Nu er i gamle nok til at have et sexliv og det forpligter. Kan hun ikke finde ud af at tage p-pillerne korrekt, så må du bruge et kondom. Det er nemlig ligeså meget dit ansvar.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-11-05 11:12

Viviborgen har ret. Snak med jeres forældre, og i modsætning til hende, mener jeg ikke det er spor pinligt.

Hun omtaler osse brug af kondom..... da jeg i dine forskellige tråde har bemærket at du er meget usikker, for ikke at sige stanghamrende naiv, på alt hvad der starter fra navlen og nedefter, så skal du vide, at når der på kondompakken står, at det skal trækkes ned over hovedet, så menes der ikke det øverste hoved, men det der sidder på din tissemand.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 10-11-05 11:20

så, så Klumme, kan du huske den famlende start på sexlivets mysterier?

...og pubertetens usikkerhed og ikke alt for store selvværd?

..og det store fokus, der samlede sig syd for navlen?

Hos nogle mænd har dette fokus ikke flyttet sig i voksenalderen.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-11-05 11:27

Ja viviborgen, men ikke i den grad som Totti øjensynligt "lider af".

Jeg ved osse, at de år der er gået siden, ikke har gjort det sværere at være bekendt med diverse oplysninger, herunder denne tåbelige eksperimentering med diverse afrodisiaka, og potensforstærkere af underlødig og til tider farlig herkomst.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 10-11-05 11:29

Jeg tror faktisk at det er dér problemer ligger: Der er mange unge som netop IKKE kan (eller VIL?) tale med deres forældre om tingene - og slet ikke dette emne. Der er det sikkert nemmere at 'tale' med helt fremmede mennesker. Man er, som Sannie så rigtigt skriver - ung og man er usikker og man er blufærdig. Hvor går man hen med sin tvivl når man ikke vil/kan tale med forældrene? Kandu.dk er alle tiders mulighed og jeg ville selv have brugt kandu, dengang - i stenalderen, da jeg var ung og usikker.

Jeg aner IKKE om der bliver taget P** på mig og jeg er egentlig osse ret ligeglad, for hvis man blot een gang har oplevet at have en underlivsbetændelse, så vil man gå meget langt for at forhindre at en anden Q får det! Det kan være så smertefuldt at man ikke kan gå oprejst og kan, i yderste tilfælde føre til sterilitet.
Desuden lærer jeg selv en masse ved blot at følge diverse tråde herinde - og lige nu sidder der måske unge og følger med her - og lærer.

AJ! - Du ER dælme en hård nyser! Det er fint at sige tingene ligeud MEN: Gør det dog for pokker da på en ordentlig måde. Jeg er enig med Sannie, du KAN faktisk skrive uden at bruge alle disse eder og forbandelser. Og vel vil jeg da ej 'kvinde mig op'! Det er slet ikke nødvendigt, vi Quinder behøver ikke at puste os op for nogen eller noget, vi er af natur, sådan
Og forresten - i relation til dine ord om Tottis tidligere tråde: Kender du historien om den lille Ole med brandbilerne? Han elskede at se de blå blinklys og ringede tit til Alarmcentralen som selvfølgelig blev trætte af ham og hans falske alarmer og derfor ikke sendte hjælpen - da det virkelig gjaldt....brændte huset ned.

Totti - jeg håber I har haft kontakt til lægen nu
Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 10-11-05 11:31

Nej der har du ret Vivi..men jeg tror at en smule humor i denne sammenhæng er på sin plads

Totti, du skal til at være voksen og derfor må du til at tage et ansvar. Det er skide træls og besværligt ikke bare at kunne få mor til at tage balladen.
Hun kan ikke hjælpe dig hvis du skal være far...
Derfor, tag dig nu sammen og vær ansvarlig og brug kondom og hold dig for fanden da væk fra al det lort til piller.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 10-11-05 11:49

Jeg synes denne tråd er lidt tragisk komisk.

Pigebarnet kan jo være syg, og så går hun ikke til lægen. Og man tager ALDRIG tre p-piller eller andre piller på en gang, men mindre doktoren siger det.

totti, -kandu- har vist ikke en børne sektion, så du skal sku´ lære at stå på egne ben, min ven.
Dyrker man sex, tager p-piller, er man også gammel nok til at vide om gravidiet, og at det kan føre børn med sig.

16 år uden gummi. Det er sku´ flot i en tid hvor feks. klamydia florerer som aldrig før, og gør unge sterile.

Stram op, som de siger i radioen... Du skal være daddy.

Men lidt hjælp skal du have med på vejen herfra: http://www.sexlinien.dk/

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 10-11-05 11:52

Din kæreste må ikke tage 3 piller af gangen. det kan faktisk være farligt.

Jeg kunne godt gå hen og tro at hun er gravid, men jeg syntes i skal tage til en læge og få det konstateret der.
Hun har lidt alla de symptomer jeg havde da jeg var gravid, og jeg valgte dengang at få en abort. Og hvis hun skal det, er det altså MEGET bedre at få det gjort så hurtigt som overhovedet muligt, for det er bestemt ikke særlig sjovt.

Så til lægen med jer, det med at vente er ikke en god ide.

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 10-11-05 12:40

Det skal lige siges det faks var hendes mor som sagde hun måske var gravid fordi min kæreste fortalte om de problemer jeg har skrevet i starten

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 10-11-05 12:49

Har hun så været hos lægen?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 10-11-05 13:45

10.Totti> Så kan jeg ikke se hvad problemet .... Se så at komme til doktoren. Hvad spilder du hendes, din og vores tid for. Afsted, kaptajn.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-11-05 14:10

AK mennesker nu om dage.
16 år og POTENS piller og andet skidt.
Tror simpelthen, at de unge har for meget at leve op til.
Og så mener jeg film i porno størrelsen.
Unge skal efterhånden ligge og kn---- i flere timer.
Gad vide, om de i det hele taget NYDER det.
For mig lyder dette, når jeg læser tottis indlæg, at han ikke ved en pind.
Bortset fra det han ser/læser sig til og tror, er godt.
Der er s-- ikke nogen, der boller som i film, i flere timer.
Du skulle se hvad der egentlig foregår bag scenerne på disse film,
så fandt du hurtig ud af, de langt fra er SUPERMÆND/DAMER
Hvor den gamle sexoplevelse henne.
Den med at udforske sig selv, og hinanden.
Prøv et forspil på flere timer, så er der ikke brug for nogle piller, eller andet,
så kører det hele i olie
Nu om dage, hopper i unge på hinanden, som kaniner.
Hvilket helt klart fremgår af det øgede antal sexuelt øverførte sygdomme, blandt unge.
Bortset fra det, kan du ikke regne med at "damen" skal sørge for beskyttelse,
fejlen er ligeså meget din...

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 10-11-05 14:41

Slap nu lige lidt af, der har altid være seksuelleoverførte sygdomme og det har altid været svært i begyndelsen....men medierne gør da en forskel. Jeg er glad for at jeg ikke er ung i dag. Aldrig har det da været mere forvirrende.

Den kulturrelle frisættelse, hvor alt er tilladt er ikke altid en gave.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-11-05 15:16

viviborgen,, selvtak. hæ
Men syntes du ikke, at medieverden, er med til at skabe, "ikke i den forstand ment" tabere.
Enten skal du ligne barbi, eller en super model, med anorexi.
Alle vil ligne en anden, istedet for at være tilfreds.
Større bryster, FØJ siger jeg bare.
Og så ser det ikke engang pænt ud.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-11-05 15:21

Jamen sofus.... der kan du se. Du er jo direkte med til at styrke denne "Jeg vil være en anden" med din holdning til store bryster. Hvorfor ikke bare lade kvinden have den størrelse hun nu engang har..... være sig selv, som du skriver.

Lidt af en dobbeltholdning... ik??

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 10-11-05 15:47

Øhh, er det kunstige bryster du synes er grimme?

Ja, lad os da for guds skyld (om ikke andet ) se ud som vi gør...

De er jo utroligt som vi alle sammen helst skal være standardiseret og ligne hinanden.
Efterhånden synes jeg det kan være svært at skelne de unge piger fra hinanden...de ligner jo mannquindukker alle sammen.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 10-11-05 15:50

Sofus, jeg tror det har været sådan i rigtig mange år, at teenagers har idoler, som de gerne vil ligne. Det er jo en del af at skabe sig en identitet.

Da jeg var ung var det Sweet og Slade vi alle ville ligne. Langt hår, glat, pandehår og popstøvler. Sådan forsøgte vi alle at se ud, nogle med mere held end andre. Det var sgu ikke sagen med fald i håret og bruge briller.

Men du har ret medierne påvirker langt mere idag en de gjorde i min ungdom. Nogle siger, at vi lever i det postmoderne, at det vi troede på engang er dødt. De store fortællingers sammenbrud; ideologierne, lokalsamfundet, religionerne, mm. Vi skaber ikke vores identitet gennem traditionerne mere, at vi tilhørte en bestemt samfundsgruppe, familie etc. vi skaber vores identitet gennem forbruget...og hvad forbruget skal være er jo i højgrad medieskabt.

Jeg tror ikke det er nemt at finde ud af hvem man selv er i et sådant stormvejr, som samfundet er i dag.

Heller ikke sært at mange unge har præstationsproblem, både inden for det seksuelle område og andre områder.

Det er jo ikke alle unge mænd der kan gennemskue, at når ældre mænd taler nedgørende om deres seksuelle gøren og laden, så er det i virkelighed en form for misundelse.

Lad mig udtrykke det, som min bror på 52 år gør: 'Da jeg var 20 år, kunne jeg tænke den op. Nu kan jeg sgu ikke, råbe den op.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-11-05 16:03

mangorossa,,,
misforstået, jeg elsker alt der er naturligt, men er ved at lægge mig flad af grin, når jeg nogle gange ser et par kunstige håndbolde.
For ikke at gå over i den helt grove, Michael Jackson, han er da helt hen i vejret
viviborgen
Jo, det var dengang, men var der, kan ikke rigtig huske det, virkelig SÅ stor påvirkning fra medierne.
Men tilbage til spørgsmålet, ER DU IKKE KOMMET TIL LÆGEN ENDNU.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 10-11-05 16:13

Sofus tænkte jeg nok.det var også mere for at klumme skulle få øje på at du ikke var dobbelmoralsk...

Ja de er ikke ret kønne ...de er faktisk en smule latterlige ud

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-11-05 18:31

mangorossa,,,Du kan tro, jeg er DOBBEL moralsk.
Men der er visse ting man/jeg ikke gør grin af.
Livet. Andre mennesker. Medmindre du er i min familie. Så vil jeg meget gerne generes. hæ/hæ
Alt andet kan man tale om.
Jeg har lagt tips ud til gratis musik, og fået på tæven. OK
De var der før, jeg bragte det bare videre. SÅ,,,

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 10-11-05 23:44

Totti - hvad sagde lægen så???

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 18-11-05 04:49

hun er ik gravid

Godkendelse af svar
Fra : 10.Totti

Dato : 18-11-05 04:49

Tak for svaret vil.du.