/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Langsom extern HDD.
Fra : marcussen1
Vist : 514 gange
100 point
Dato : 09-11-05 15:03

Jeg har en extern HDD med Seagate 80 GB, der arbejder meget langsomt. Den er tilsluttet USB-2. Når den samme HDD sidder i PC'en, arbejder den helt normalt. Er der nogen, der har løsningen på dette problem.
Niels

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-11-05 15:07

Hastigheden, vil altid være lavere, på en USB lager enhed, end din faste harddisk

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-11-05 15:08

Tror næppe der findes en løsning, bortset fra at rydde op på disken, og fragmenter/indekser den.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 09-11-05 15:19

Du kan ikke sammenligne hastighed på en intern/ekstern HD, en hvilken som helst ekstern disk er langsom.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 09-11-05 15:30

Og du er helt sikker på at den er tilsluttet USB 2.0?
Prøv evt. en anden port/computer...

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-11-05 16:06

Det kan jo også være at det er din eksterne enhed der ikke understøtter USB 2.0.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 09-11-05 17:37

Vi kan ikke komme uden om, at en harddisk (intern) koblet til IDE porten, er langt det hurtigste da den køre parrallel.
En disk der er koblet extern med SCSI, er næsten lige så hurtig. En LPT er lidt langsommere.
Men ser vi på de serielle som USB 1,1 og 2,0 samt netværksdiske med RJ45 stik 10/100 MBit, så går det unægtelig meget langsommere, så det må du nok indstille dig på.

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 09-11-05 19:21

Tak for svaret severino.