/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Linux - Office - Mathtype
Fra : Briz
Vist : 1083 gange
100 point
Dato : 09-11-05 13:26

Hej jeg sidder og overvejer at skifte mit windowsbaserede styresystem ud med Linux (Fedora). Eneste betænkning er egentligt om jeg så stadigt vil være istand til at køre microsoft office 2003, samt Mathtype.
Egentligt vil det være nok hvis bare jeg kan køre Mathtype, og det så er kompatibelt med Open office.
Nå, håber på at der er en herinde der har kendskab til denne problematik.

Spørgsmålene var:

Kan Microsoft office 2003 køre på et linuxoperativsystem

Kan Mathtype køre på et linuxoperativsystem

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-11-05 13:29

PC baserede programmer som Office 2003 kan ikke køre på Linux, men du kan hente dette gratis officeprogram der kan:
http://da.openoffice.org

Accepteret svar
Fra : Uranus

Modtaget 110 point
Dato : 09-11-05 14:47

man kan faktisk køre Office 2003 på en linux platform. det kræver "bare" at man køber codeweaver CrossOver Office Standard/Professional på
http://www.codeweavers.com/products

Mvh

Uranus

Kommentar
Fra : Uranus

Dato : 09-11-05 14:52

+ ifølge codeweavers side kan man også køre MathType 5.2 på crossover office
mvh
Uranus

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-11-05 14:59

Så er det jo bare spørgsmålet om det er nogen god idé at skifte styresystem hvis man alligevel vil bruge Windows baserede programmer, som man så skal betale endnu mere for at kunne anvende fordi de ikke er umiddelbart compatible.
Det er lidt ligesom Linux programmet Lindows, der ikke blev nogen success.

Kommentar
Fra : Uranus

Dato : 09-11-05 15:19

enig.

Godkendelse af svar
Fra : Briz

Dato : 10-11-05 11:27

Tak for svaret Uranus.