/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Pølseret med spagittei
Fra : Mille35
Vist : 3768 gange
50 point
Dato : 08-11-05 13:43

Jeg søger en ret jeg fik som barn med pølser,løg og spagtti

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-11-05 13:46

Mon der så ikke også var kødsovs med flåede tomater i?

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 08-11-05 13:48

Jeg tror det er svensk pølseret, hvor kartoflerne er udskiftet med spagetti.

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 08-11-05 14:21

Ja lige netop..
Men der var ikke flåede tomater i eller kød

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-11-05 14:25

Kog og pil kartoflerne og skær dem i skiver, pølserne skæres i tykke skiver, og brunes i fedtstoffet, tag dem op derefter. Kartoflerne brunes i det tilovers blevne fedtstof, og pølserne kommes igen i, tilsæt groftreven løg, mælk, krydderier og tomatpure (evt Ketchup) varm retten igennem under forsigtig omrøring.

Pynt med hakket persille.

fra dette link

http://www.gourmetguiden.dk/opskrifter/opskrift/166/

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 08-11-05 14:32

der var ikke kartofler i

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 08-11-05 14:39

Svits først løgene og put pølser i og svits dem med også. Heri pøses en masse ketchup og til sidst vendes den kogte spagetti i.
Såen har jeg fået den

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-11-05 14:51

Jeg tror det er pølser/løg i tomatsuppe/sovs med spaghetti, som tilbehør.

En nem måde at lave det på er at købe en pakke Knorr Tomatsuppe følg brugsanvisningen på pakken.

Svits nogle løg, så de bliver bløde, men ikke for stegte.

De bløde løg skal så i tomatsuppen sammen med pølser, som du evt. har skåret ud i skiver. Du kan også bruge hele coktailpølser.

Mens det simrer i gryden koger du spaghettien i en anden gryde.

Serveres sammen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-11-05 15:38

Mille35, jeg så godt du skrev, at retten var uden kartofler, men da der blev foreslået svensk pølseret, og du skrev,...

lige netop, ville jeg bare give dig opskriften på pølseretten, hvor du så selv kunne erstatte kartoflerne med spaghetti

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 08-11-05 15:54

Hvis jeg skulle lave den ret, som vi i fællesskab efterhånden har pejlet os ind på, ville jeg gøre som følger:

Svitse løg i fedtstof, svitse pølseskiver heri. Koge op med lidt mælk eller fløde (fløde bærer smagen fra løg og pølser bedst, fordi det indeholder mest fedt og det er fedtet, som bærer smagen, desværre) Kog spagettien og vend den i.

Så kan man jo selv hælde ketchup over ved bordet. En enkel ret som alle børn vil elske, fordi der er få ingredienser og det giver mindst smagsforvirring.

Velbekomme!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-11-05 16:12

Jeg laver en spaghettiret, som er enkel og mums:

Løg i skiver svitses
Pølser i skiver svitses
Pasta koges
Karry "brændes af" på panden
Løg, pølser og spaghetti vendes på panden med karry - smages til med karry.

Voila!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-11-05 18:35

mange gode forslag - men i de gode gamle dage brugte man faktisk makaroni - kogt - evt stegt på panden derefter - (smager forbistret godt med lidt salt og peber på ). Pølserne blev skåret i skiver i passende størrelser og ristet på panden - evt sammen med løgene - eller man serverede ristede løg til.
om man vælger bløde løg eller ristede løg er en smagssag - de bløde løg var et hit i vores familie - men de ristede var hos flertallet.

Accepteret svar
Fra : akaup

Modtaget 50 point
Dato : 08-11-05 19:43

Nu bliver jeg nok nødt til at komme med opskriften på Svensk Pølseret (Altså med pølser ) Taget fra kærestens "Bjerget Efterskole 87/98 Kogebog"!
Se:
www.andreaskaup.dk/ret.jpg
Der skulle være til 8 personer!

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-11-05 22:17

Vi fik stuvet makaroni med kogte pølser.

Det smagt sq oz godt!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-11-05 22:34

Hvornår var Mille35 barn

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 09-11-05 08:05

Jeg er en årgang 1966

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 09-11-05 08:49

Jamen, hvornår skal vi spise.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-11-05 10:39

Mille35...... hvordan husker du den ret selv ????????

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 09-11-05 11:27

At den smagte skide godt...

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 09-11-05 11:30

jeg fik den med de der tykke makaroni .. men har aldrig fået det siden..
Det kunne jo være man skulle forsøge sig at lave den igen
Tror ungerne ville elske det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-11-05 12:11

haha ja ikk´ ?

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 09-11-05 15:40

Kan også kun sige at det smager godt - dog lader jeg kæresten om at spise pølserne!

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-05 00:01

haha - akaup - jeg spiser heller ikke de pølser - men smag og behag som sagt

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 10-11-05 10:10

Vi fik stuvet makaroni med kogte pølser.
Hvorda lavede i det så ? det virker lidt klamt
jeg lavede retten i går.. den der med Karry.. Mums
Familien gik totalt amok... det bliver ikke sidste gang jeg laver det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-05 10:37

stuvet makaroni ??? melder mig ud

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 10-11-05 10:42

Du koger makaroni som anvist på posen.

Laver en mælkesovs af:

50 g margarine
2-3 spsk. mel
mælk måske en halv liter
salt

Smelt margarinen i en gryde. Tag gryden af varmen og rør melet i. Det skal have konsistens som meget lind dej. Sæt gryden tilbage på varmen. Pisk mælken i lidt efter lidt ind til du har en tyk hvid sovs. Kog under omrørring i et min. ellers kommer sovsen til at smage af mel. Smag til med salt.

Sovsen og den kogte makerone blandes.

Velbekomme....det er en rigtig 60'er ret

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-05 11:52

er det ikke herligt - ikke en eneste der har løftet pegefingeren om at man ikke må spise dit og dat - fortsæt endelig i den gode ånd

Kommentar
Fra : benselense

Dato : 10-11-05 18:34

Hej. Jeg tror det er noget i denne retning.
http://www.maduniverset.dk/show_opskrift.phtml?uid=5235
Hilsen Bente.

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 11-11-05 11:59

Tak for svaret akaup.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 11-11-05 14:16

Velbekomme
Tror squ næsten jeg vil lave det i aften Det smager jo godt - det skidt :->

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 12-11-05 08:32

Til Akaup
Fik du lavet det så ?

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 14-11-05 15:18

Nej desværre - manglede tid til indkøb Det blev bare noget hurtigt fra fryseren...