/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
startvanskeligheder
Fra : txn
Vist : 494 gange
220 point
Dato : 08-11-05 13:17

Jeeg har en kammerat hvis pc starter med startskærmen.Så kan man ikke komme videre.Hvis man trykker del på det billede der kommer frem starter den bare forfra til samme billede igen.Når man sætter windows xp (original) I drevet læses det slet ikke.
Det hele startede da dom til at slukke for strømmen medens den var igang med at køre et antivirusprogram.Siden da har den lavet dette nummer Hvad gør vi?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 08-11-05 13:34

txn

Prøv at starte op i fejlsikret tilstand.

Tryk på tasten F8 ved opstart!

Kør derefter Antivirusprogrammet

Håber det var til lidt hjælp

Clou

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-11-05 14:03

Fist boot i bios skal stå til cdrom for, at kunne boote på xp.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 08-11-05 14:03

Eller geninstaller og reparer

Kommentar
Fra : txn

Dato : 08-11-05 14:17

Man kan slet ikke komme i bios.Det er normalt del-knappen på denne maskine.
Der sker intet ved tryk på f8 under opstart.
Kan det være en mulighed at tage batteriet ud og efter 10min. prøve igen?
nårmalt følger makinen bootsekvensen A,C cdROM. så den burde vel finde cdROM alligevel hvis det ellers kunne læses.
Kan det være bios der er død på en eller anden måde.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-11-05 14:23

Er du sikker på dit keyboard er iorden?

Kommentar
Fra : txn

Dato : 08-11-05 14:28

yes han har skiftet fra sit nye trådløse til det gamle direkte indputtastatur uden nogen virkning.det kan man vel?

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 08-11-05 14:45

Kan heller ikke boote med WinXP CDen

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-11-05 14:55

Er det et PS2 tastatur, skal systemet være slukket, når det bliver monteret.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 08-11-05 15:01

Det må vi lige afprøve-det med tastaturet.Ja det er alm. tastatur.Nej kan ikke boote fra Winxp CDen.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 08-11-05 15:10

Du har vel ikke en startdisk? Så kan du komme til CDen

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-11-05 15:14

Din bootsekvens skal stå:cdrom/C/Floppy

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 220 point
Dato : 08-11-05 15:43

Hent dette, og lav 6 bootdisketter.
http://www.softwarepatch.com/windows/winxpboot.html

Ellers skal du en tur på værksted.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 08-11-05 16:05

Jeg kan ikke komme i bios og ændre startsekvens.Når jeg forsøger at komme i bios v.h.a del ,starter billedet igen der hvor der på nederste linie står noget med press tab ........or del.Sådan bliver den ved. Den røde knap ved drevet lyser når man tænder maskinenen.Jeg har en mistanke om at der er noget galt med cdRom drevet siden det ikke begynder at snurre når man indsætter xpen-Det er vel bios der skal fortælle maskinen at den skal læse dette drev?så hvoffor starter det ikke?-og hvoffor skulle maskinen pludse gå i udu bare fordi man kommer til at tage strømmen på hovedkontakten under virusskan.Kan det være bios der er gået i udu og hvad gør man så?
Jeg vil prøve at downloade disketterne som foreslået på min egen pc og se om den kan boote derfra.
Vender tilbage imorgen.

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 08-11-05 23:41

Hej txn
har haft det samme problem, hver gang jeg startede xp kunne jeg vælge mellem Adm, eller et andet bruger navn.
Vis du ikke kan komme ind på din pc, trygger du på f8 under opstart. klik klik klik klik under opstart og vælg fejlsikret opstart.
Vis du kan komme ind på din pc skriver du msconfig i kør og vælger fejlsikret tilstand, og genstarter.
Gå så ind i brugerkonto og se om du kan rette problemet der fra.

MVH Oscardino

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-11-05 23:47

Han kan ikke starte op......
Men prøv at sluk for alt, og tag bios batteriet ud, et par minutter
Genstart, og prøv alt igen.
Ellers er der sket skade....

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 09-11-05 12:43

det bedste ville være hvis du kunne få fat på en skive der hedder windows live,den skulle gøre så'n,at man kan komme ind i windows hvis alt andet mislykkes,den hjalp mig den gang der var gået miceosoft i min maskine

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 09-11-05 12:52

Du skal kunne komme i bios, ellers er der noget galt med dit system.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-11-05 13:18

Ram - tag den ud og prøv med en anden.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 09-11-05 13:27

Tak til alle for forsøgene på at hjælpe.Desværre var der intet der hjalp-så nu er pcen sendt på værksted.Hvem der skal have points bliver afgjort ved lodtrækning mellem sofus.dk og peet49 og frederikshavn for de mest konstruktive forslag.--------------------------sofus.dk for forslaget med startdiskettedownload.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 09-11-05 13:35

Til frederikshavn
Hvor skaffer man den cdROM der hedder Windows live?

Godkendelse af svar
Fra : txn

Dato : 09-11-05 15:47

Tak for svaret sofus.dk.Det var umiddelbart et godt tip desværre virkede floppy- drevet heller ikke.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-11-05 19:21

Hej
takker, men den kom da til PC doktoren. he/he