/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
min pc sitter sig fast hele tiden!
Fra : Jonsina
Vist : 320 gange
60 point
Dato : 08-11-05 13:00

Hey er der nogen der ved hvorfor min pc sitter sig fast hele tiden? har lige installeret windows igen og det hjalp ikke det
det er når jeg instalere et spil eller noget andet ER det et "crash" eller hvad

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-11-05 13:03

har du undersøgt om din pc lever op til kravene til spillet ?????????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-11-05 13:14

Du skal hente den sidste nye DirectX
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=0A9B6820-BFBB-4799-9908-D418CDEAC197&displaylang=en

Husk også at hente den sidste nye driver til dit grafikkort.
V H Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jonsina

Dato : 08-11-05 13:17

ja det gør det og har det nyeste DirectX og det gjorden den også før jeg geninstaleret WindowsXP Pro

Men er det et crash eller hvad

Kommentar
Fra : farmerib2

Dato : 08-11-05 14:08

ja det er formegentlig ikke noget med din software at gøre men derimod din hardware. Derimod vil det nok være dine ram eller din cpu, når det er et spørgsmpl om at din computer fryser er det nok formegentlig dine ram.

Hvis du har flere blokke, kan du evt prøve at tage den ene ud og køre din computer i et lille stykke tid. Og derefter den anden. sådan du kan se om det er den ene blok der er noget ivejen med eller den anden.

Hvis du ikke har mulighed for det, så er der nok ikke anden vej hen at invistere i en ny blok. MEEN ram er ikke det dyreste idag. heldigvis.

\knap

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-11-05 16:11

START<KONTROLPANEL<ADMIMISTRATION<LOGBOG
Er der røde bemærkninger, dobbelklik på dem.
Hvad står der...

Kommentar
Fra : farmerib2

Dato : 08-11-05 16:32

sofus det er godt du ligger en kommentar ind.... men pcen fryser, det er ikke nødvendigvis altid error loggen du kan bruge når der opstår spontane fejl som når pcen fryser. ideen var god, den kan sikkert bare ikke bruges til noget.

\knap

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-11-05 18:34

Det ved man, når der kommer svar IKK.
Hvor ville du ellers hente oplysninger om systemet.
Og hvis der så ikke står noget, så kan vi begynde, at gætte.
Tvivler stærkt på, at det er alle vedkommendes software, der er fejl på.
Kunne være der brændt nogle RAM af.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 08-11-05 19:48

tjek lige om grafikkortet sidder helt fast.

sidder strømstikket i??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-11-05 20:46

Hvis det først sker efter nogen tid, kan det jo være cpuèn der bliver for varm, og skal have sin køler renset.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jonsina

Dato : 10-11-05 16:43

NEj det er når jeg installere spil eller størrer programmer

men primært når jeg instalere FAR CRY :'(

ingen brændte grafik kort ram (DET ER JO KINGSTON RAM )

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 10-11-05 17:06

har du mulighed for at prøve et andet grafikkort.

bare for at udelukke det.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-11-05 18:08

Ja, når du installerer store spil?
Men så bliver harddisk og cpu, jo netop varme.
Din bios kan være stillet til at lukke computeren, når cpuèn bliver feks. 50 grader, den kan du rolig sætte op til 65 grader.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : farmerib2

Dato : 10-11-05 18:30

ja men før du spøger om det vil det være nærliggende at spørge hvor gammel computeren er. derefter kan vi så derudfra konkludere at hvis det er en ny CPU (eks. P4 prescott) så vil det være klart at han burde sætte sin bios instilling noget højre. Hvor imod hvis det er en computer af ældre dato vil det være en ide at undersøge de enkelte ting noget nærmere, altså eks. sætte en ny cpu i eller andre ram som man ved virker.

Der mangler altså meget information for at man kan konkludere på situationen.

\knap

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 12-11-05 00:02

Hvor meget RAM har du?
Hvis du har under 256 mb, ville det være en god ide at sætte størrelsen
på den virtuelle "RAM" lidt højere op, da der så er noget mere hukommelse til rådighed.
Dette gøres sådan:

1. Højreklik på Denne Computer -> Egenskaber
2. Klik på fanen Avanceret
3. Klik på knappen Indstillinger under Ydeevne
4. Klik på fanen Avanceret i det nye vindue
5. Klik på knappen Skift
6. I boksen "Størrelse ved start", skriver du det tal, der svarer til det dobbelte af den mængde RAM du har (f.eks. hvis du har 512 mb, så skriver du 1024 i boksen)
7. I boksen nedenunder, skriver du det dobbelte, af det, du skrev i den første boks. (f.eks. hvis du skrev 1024 i den første boks, så skriver du 2048 i den næste boks.)
8. Klik på knappen Definer
9. Tryk OK
10. Genstart computeren.

Prøv derefter at installere et spil, og se om computeren "fryser fast" igen.
Hvis den ikke gør det, var problemet simpelthen: For lidt RAM!

//Kettedk

Kommentar
Fra : farmerib2

Dato : 12-11-05 09:48

Hej kettedk,

Det er også meget fint at sætte dine virtuelle ram op, altså hvis din computer er lidt langsom. Det kan til tider hjælpe, ja. Men formegentlig ikke på at computeren fryser. Når computeren fryser er det ofte en indikation på at der er noget galt med din hardware.

\knap

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 12-11-05 11:13

Hmm.. Han kunne jo også prøve noget andet:

Luk alle de programmer, du ikke bruger, når du skal installere et spil.
Så skal computeren ikke holde styr på alle mulige unødvendige processer m.m,
og derved er der noget mere CPU-kraft til rådighed.

//Kettedk

Annuller spørgsmålet
Fra : Jonsina

Dato : 25-11-06 22:25

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål