/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vaskemaskine med display...
Fra : Mordex
Vist : 880 gange
50 point
Dato : 08-11-05 12:59

Hej...

Jeg overvejer at købe en ny vaskemaskine, og tænkte jo på en af de smarte med LCD-display eller lign hvor man bl.a. kan se rest-tiden m.m., men har hørt at displayet er noget af det første der går i stykker...
Er det rigtigt...? Skal jeg købe en uden "for meget elektronik"?

Mordex

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-11-05 13:06
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-11-05 13:07

prøv engang at se i denne tråd

http://www.kandu.dk/dk/spg/77489

Accepteret svar
Fra : viviborgen

Modtaget 60 point
Dato : 08-11-05 13:23

Det giver jo sig selv, at jo flere finesser vaskemaskinen er udstyret med. Desto mere er der, der kan gå i stykker.

Jeg synes du skal spørge dig selv om, hvad dit behov er. Har du brug for displayet eller skal du bare have vasket dit tøj? Hvor meget strøm må den bruge? Med hvormange omdrejninger skal den centrifugere af hensyn til efterfølgende tørring? Hvor meget må den støje af hensyn til, hvor den skal stå?

Det som gør en vaskemaskine dyr er omdrejningerne, hvormed den centrifugerer. Jo flere omdrejninger jo mere solid skal maskinen være pga. rystelser og elektronik er sårbar mht. rystelser.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 08-11-05 14:46

Det lyder interessant...
Jeg tænkte jo bare på at det kunne være rart at se hvor langt tid der er tilbage, m.m....
Jeg kunne godt tænke mig en maskine hvor restfugtigheden er på ca. 50-55 %, dvs. nok ca. 1200-1400 omdr.
Ang. støj, så tror jeg ikke en ny maskine kan støje mere end den vi har nu
Og strømmen, der er da ikke så stor forskel på om det er 0,85 eller 0,95 kwh...? Eller hvad...?
Men kan ellers godt se at et display kun er et lille stykke luksus, for det har jo intet med selve vasken og tørringen at gøre...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-11-05 15:30

Hej igen. Jeg har købt en AEG vaskemaskine her http://butik.el-stroem.dk/group.asp?group=116&sub=103

De har ikke min model der mere, men jeg sparede rigtig mange penge ca. 3000,00 ved at købe der. På min maskine

har jeg display, og det syntes jeg er rigtigt dejligt, men ellers er der vel en drejeknap, så man kan bedømme den re-

sterende vasketid??

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-11-05 16:16

Jeg er rigtig glad for min vaskemaskine - det er en Bauknecht - model WAE 8999. Den har et display med resttid - det er jeg RIGTIG glad for! Man kan udsætte starttidspunktet - f.eks. sætte maskinen til at vaske om 6 timer. Den centrifugerer med op til 1600 omdrejninger, har stor luge og kan indeholde meget tøj.
Så vidt jeg husker, gav vi omkring 5000 kr for den.
Ser lige, om den mon kan findes et sted på nettet

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-11-05 16:16

Støj er forresten en by i Rusland....

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-11-05 16:18

Her er den i Punkt1 - men er overbevist om, at den kan købes billigere andre steder. - Vi gik ned i vores lokale biks og spurgte om han kunne gøre det billigere end punkt1.. Det kunne han

http://www.punkt1.dk/default.asp?mode=products&pageid=852&nodeid={6130C8E9-7A28-4B36-8B5F-592B52EB2C1A}&productid=10432&webshopnodeid={B78A5D86-0443-4E7A-9802-943034363BE1}&passed=true

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : Mordex

Dato : 09-11-05 13:25

Tak for svaret viviborgen og alle andre for deres bud...
Noget er der jo i det du/I skriver

Mordex