/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
naturgasfyr-dunken i radiatorer
Fra : tpjevser
Vist : 848 gange
200 point
Dato : 08-11-05 00:30

vi har prøvet at fylde vand på, men det banker stadig i alle radiatorer. hvad kan vi ellers gøre? tpjevser
huset har stået tomt et års tid.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-11-05 01:02

Der kan være luft i systemet, det kan godt sige nogen lyde i radiatorerne.
men ligefrem banke ?

Hvor meget står termostaten på, på selve fyret.

mvh dova

Kommentar
Fra : andersit

Dato : 08-11-05 06:17

Luft alle radiatorer ud, åbn luftskruerne, fyld vand på og luft ud igen. Bliv ved til det holder op. Termostat skal stå på mellem 60 og 75 grader
Anders

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 08-11-05 08:00

vi har luftet ud, men det lyder som om der er et eller andet, der banker på radiatorene eller rørene.

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 08-11-05 10:18

hejsa,

For mig lyder det nærmest som om at der er rør der gnider mod noget. Forstået på denne måde: når der skrues op for varmen, så udvider rørene sig (mest i længden) og den bevægelse kan altså høres hvis ikke rørene er frie i gulv- væg og lofts-gennemføringerne. Det lyder nærmest som en der står og hamrer med en lille hammer på rørene. Lyden er oftest mest markant når fyret kører og derved varmer. Når radiatorerne så langsomt køler af igen, så er lydene der også, men med så spredte mellemrum, at det kan overhøres.

Kunne det være sådan noget?

Mvh
Bent

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 08-11-05 10:28

jeg har netop haft det samme problem med mit fyr, et stokerfyr. jeg skulle have skiftet kedlen og i samme omgang have flyttet min trykekspansion. da jeg afmonterede trykekspansionen, viste det sig, at den var fuld af vand. den har overhovedet ikke virket. nu har jeg fået en ny, og der er ingen lyd at høre mere.

Accepteret svar
Fra : klokkerholm

Modtaget 200 point
Dato : 10-11-05 22:49

hvis det er banken pga tempratur udvidelse af rørene,skal du have din temp på kedel ned så du opnår et større flow i dine radiatore,med en lavere og mere ens temp til følge.Så vil du opleve at dine radiatore vil blive varm over hele fladen ,istedet for kun at blive meget varm i toppen,det vil så nedbringe dine lyde i rørene.

Godkendelse af svar
Fra : tpjevser

Dato : 10-11-05 23:55

Tak for svaret klokkerholm.

Kommentar
Fra : klokkerholm

Dato : 11-11-05 20:34

det var så lidt