/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
en "pop upper"siger der er fundet trådlø~
Fra : maxhankat
Vist : 366 gange
100 point
Dato : 07-11-05 23:57

Jeg har en helt ny bærbar Acer Travel Mate styret af Win XP/SP2.
Der popper jævnligt en meddelelse op ved siden af uret med flg: "Der er fundet en ny trådløs netværksforbindese".
Den vil jeg gerne have til at holde op - hvad gør jeg mon?
Mvh
max h.

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 110 point
Dato : 08-11-05 00:05

Hej.
Prøv START/ KØR/INDTAST MSCONFIQ/ TJENESTER se samme sted under START.
Kunne være du kan lukke det, der.

Godkendelse af svar
Fra : maxhankat

Dato : 08-11-05 00:38

Tak for svaret sofus.dk.

Jeg gjorde som du skrev - gik ind i "kør" og msconfig.
Det eneste, jeg mente, jeg kunne fjerne tjek-tegenet ved var:
"Microsoft Plug and Play"

Det var i hvert fald det, man skulle gøre i Win ME for at standse "pop-uppen".
Men da jeg gjorde det nu her, efter din anvisning, og genstartede, kom der en større meddelelse på skrivebordet, som fortalte noget om, at jeg havde lavet om på konfigurationen osv. og jeg kunne ikke rigtig tyde, hvad det ville indbære, så jeg bragte opstart tilbage til den oprindelige start. Så jeg tror, jeg lader det værre, som det var, så må jeg finde mig i "pop-uppen"
Mvh
max h

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-11-05 00:57

Hej
Så skulle du jo ikke have lukket spørgsmålet.
Næste gang, den dukker op.
Så tryk CTRL+ALT+DELETE
Der kan du/burde se hvilket program, der giver meddelsen.
Og muligvis lukke det som skrevet ovenfor.
Kender godt beskeden der dukker op, efter at have lavet om, i msconfiq.
Men du kan godt prøve dig frem, med det du er sikker på..................
Men tag og skriv ned hvilke du har lukket.
De kan altid genstartes, ved at sætte flueben på dem.
Bare du ikke rører ved andre end TJENESTER OG START.
kan også være du kan finde problemet.
I START/KONTROLPANEL/ADMIMISTRATION/LOGBOG kan være der er nogle røde bemærkninger, dobbelklik på dem.
eller
I START/KONTROLPANEL/ADMIMISTRATION/TJENESTER her kan du muligvis slå det fra.
Det var hvad jeg lige sådan kunne komme på.
Held og lykke

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-11-05 04:56

Hej Sofus dk,
Tak for din kommentar til dette emne, det kan man da blive klog af at læse. En fin forklaring for mig, som ikke er særlig rutineret.Nu er det blevet lidt sent og jeg er for træt til at foretage mig noget lige nu. Men jeg ser på det i morgen. Som sagt havde jeg det samme problem (luxusproblem? men irriterende) på min gamle PC, men der kunne jeg bare gå ind i Tilføj/fjern og så i Windows inst. og fjerne flueben ved Universal Plug and Play,så var det i orden.
Jeg melder lige tilbage her senere.
Mvh og tak
max h

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 08-11-05 16:07

Du burde tværtimod være glad over, at der er nogen i nabolaget som helt gratis vil dele sin internetforbindelse med dig. Derimod får du problemer, hvis du fjerner muligheden for automatisk plug and play, for så skal du selv til at håndinstallere, bare du sætter noget nyt i USB-porten.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 09-11-05 17:30

pbp_et

Tak for din kommentar.
Hvorfor burde jeg være glad for det? jeg har overhovedet ikke et klap forstand på at bruge en trådløs netværksforbindelse og aner ikke, hvad jeg skal foretage mig, når den "pop-upper" kommer og fortæller, at der er trådløst netværk i næheden.
Det med Plug and Play er jeg godt klar over og har heller ikke i sinde at fjerne den funktion i øjeblikket.
Når jeg fjernede Plug and Play på min gamle PC med WinME, var det nemt slå det til igen, hvis der skulle være behov for det m.h.t. at inst. en ny hardware.
Men tak alligevel for din kommentar, det er altid rart, at nogen gider at komme med inputs i et emne.
Og jeg kan i hvert fald altid lære noget mere.

Venlig hilsen
max h