/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ACPI
Fra : lea
Vist : 297 gange
400 point
Dato : 07-11-05 23:41

Hej
Jeg har en Webtech 4000 notebook som har kørt med Winxp og trådløst netkort 54 Mbps.
En dag komder en blå skærm frem som sagde: Bios er ikke kompetibel med ACPI, men min bios er fra 31.07.2003 så jeg forstår det ikke lige. Jeg har prøvet at formatere maskinen og under installation kommer den blå skærm frem igen, så har jeg installeret den som standard PC med APM men nu kan jeg ikke bruge mit netkort mere følgende tekst kommer " enheden O2micro OZ6912 / 711EO smart cardbus controller har fundet et cardbus kort i sin slot men systemmets firmware er ikke konfigureret til at tillade cardbus controlleren at køre i cardbus tilstand. Operativsystemmet accepterer i øjeblikket kun 16 bit. Jeg har ledt på hele nettet, men kan ikke finde noget.
Jeg håber virklig at der er nogen herinde der har en løsning.

Kommentar
Fra : lennert1986

Dato : 07-11-05 23:48

Det lyder da godt nok meget mærkeligt..

Er du sikker på at der ikke er et 16 bit kort du har mast i maskinen..

Installerede du windows mens kortet var ude..

Gå ind i bios og se om acpi er slået til! Skal så på pos/1

Opdater din bios hvis du kan finde ud af det

Kommentar
Fra : lea

Dato : 08-11-05 09:09

Hej Lennert1986
1:Det er ikke et 16 bit netkort.
2:Kortet var ude mens jeg installerede windows
3:Der er ingen steder i bios hvor der står noget om ACPI på trods af at bios er fra 31.07.2003 så burde den da være kompetible.

Kommentar
Fra : lennert1986

Dato : 08-11-05 14:42

Prøv at opdater din driver til dit PCMCIA..

Opdater bios alligevel.. Det kan ske at den updatere drivere efter updatering

Kommentar
Fra : lea

Dato : 09-11-05 23:59

Hej Lennert1986

Jeg ar kontaktet producenten af min bios, som siger at den er sidste nye rev. Hvad fanden gør man så.

Lars.

Kommentar
Fra : lennert1986

Dato : 10-11-05 11:48

Pas.. Ville gerne ha haft maskinen forand mig.. Så skulle jeg nok ha lavet det