/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Papillon
Fra : Nullemus
Vist : 2846 gange
100 point
Dato : 07-11-05 14:30

Hej

Jeg har hørt at der er flere størrelser af papillon racen.... Hvad hedder den mindste af dem? og hvor stor forskel er der på dem?

Er der nogen der kender et sted der sælger denne race?

Venlig hilsen

Nullemus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-11-05 14:43

Jeg ved ikke om der er flere størrelser på den race.. i linket er der nogle til salg

http://www.dansk-kennel-klub.dk/page.php?menu=424

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-11-05 14:44

Øv den gik ikke direkte til kennelerne, så du må lige selv udfylde feltet

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 07-11-05 14:56

Nej, der findes ikke flere størrelser/varianter, men der findes varianter m.h.t. hvordan ørernes stilling er på dem.

Men en Papillon må veje mellem 2 & 4 kg, så der er nok forskel fra et opdræt til et andet, hvor store eksemplarer der fremavles.

http://www.amorinos.dk/dansk/racestandard.htm

mvh dova

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-11-05 15:43

Hej, nullemus.
Inden du gør alvor af at købe sådan en lille hund, så prøv lige at læse denne tråd:

http://www.kandu.dk/dk/spg/77280

--Det er altså rimeligt vigtigt, at du holder dig LANGT VÆK fra hundehandlere og useriøse kenneler.
En hund er ikke et stykke møbel, som man går ud og køber, men et lille levende væsen som man måske kan få lov til at adoptere. En ordentlig kennelejer sælger ikke til hvemsomhelst.

Og en ordentlig hundeven handler ikke med dårlige kenneler og hundeformidlere.

Kommentar
Fra : Nullemus

Dato : 07-11-05 15:53

Det var også derfor jeg ville hører om det var nogen der kendte et godt sted at købe hvalpe. helst mellem Viborg og Aalborg.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 07-11-05 17:14
Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-11-05 17:34

25, den kennel ser rigtig dejlig ud, men den ligger i Skovlunde ved København........

Kommentar
Fra : 25

Dato : 07-11-05 17:50

ja, det er en jeg kender, og de gør rigtig meget ud af deres hunde, både udstilling og Agility, de har flere præmier o.s.v. Nina og Frank bruger det meste af deres fritid på deres hunde.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-11-05 17:56

nå, så prøv denneher:

http://home24.inet.tele.dk/thygesminde-papillon/index.htm

Såvidt jeg kan opsnuse, så ligger den: Kystvej 70, Egense, 9280 Storvorde.

Det skulle være øst for Ålborg, lige ud til Kattegat.. Kik på et kort.

Ejerne hedder Inge og Bendt Christensen. Tlf. nr. 98 31 11 03

De fik hvalpe d. 7-8-2005, men der er ingen garanti for at der er nogen tilbage.
Men hvis du mener det alvorligt, og hvis du har pengene, så kan du da prøve at ringe....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-11-05 20:39

Birgitta.

Man må altså ikke skrive folks adresser og telefonnumre på den måde der.

Du må henvise til siden hvor det står, ved hjælp af et link, og det er så det.

mvh dova

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-11-05 21:12

nå... Det vidste jeg ikke... Det står jo på hjemmesiden... Jeg har bare kikket på et kort også, for at se, hvor tæt på Ålborg, det ligger.....

Guud, jeg har lige gjort det samme i en anden tråd: Henvist til min hundetræner med navn og telefonnummer.................

Tjah, så må jeg vel bare ta' de smæk, der måtte komme i den anledning.....

Hvor står der, at man ikke må det??? Det er jo ikke i nogen ond mening, eller for at hænge nogen ud...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-11-05 21:55

Birgitta, Kandu teamet plejer at gå ind og fjerne sådan nogen kommentarer, hvis man lige sender en mail og gør dem opmærksom på det, netop fordi det er imod loven at gøre det, så det kan du da prøve hvis du synes.

mvh dova

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-11-05 13:29

dova, kan du ikke give et link til den lovgivning, du hentyder til?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-11-05 19:02

Tag et kig på denne tråd Birgitta.. http://www.kandu.dk/dk/spg/44902

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-11-05 20:50

Puuuuuh... Jeg har kikket og kikket på diverse tråde og links til andre tråde og til andre links.
Men hele tiden render jeg ind i, at det, der omtales er offentlige eller private virksomheders ret til at videregive private oplysninger om en person.

Det jeg ville vide, er hvor der står noget om, at JEG som PRIVATPERSON ikke må oplyse navn og/eller (arbejds)telefonnummer og adresser på personer og private virksomheder, -som personerne og virksomhederne vel og mærke SELV har offentliggjort andetsteds på nettet i relation til deres arbejde??

Kommentar
Fra : jardena

Dato : 11-11-05 09:12

raise beautiful AKC Yorkshire Terriers in my home from my pets. (NOT in kennels!!) They are healthy, happy puppies that are well socialized (spoiled rotten). I am a licensed (State Inspected) breeder, with just a few breeding females. I have puppies available several times a year. Fees vary with the size of the baby. Phone: 620-663-9688, Email Me, Website: www.rhondasnewyorkies.com.
Club Affiliations and Registries: AKC, APRI
Kansas

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-11-05 21:23

hva'??? jardena... Min computer gør mærk'lige vinduer, når jeg klikker på dit link...
Ligger den kennel mellem Ålborg og Viborg??? Og ER det papilloner??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-05 21:31

Birgitta.... det er yorkshireterrier

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-11-05 15:29

Hvad har de med papilloner at gøre?????
Har du prøvet linket, Nordsted? --Uden at få virus eller andre dårligdomme??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-11-05 15:38

Birgitta..... jeg ved ikke liiiige hvad de har med papilloner at gøre he he, jeg har prøvet linket, min pc opførte sig

helt normalt, jeg ved ikke om jeg fik virus eller andre dårligdomme, jeg scanner pc'en hver dag, og der sker det

ind i mellem at der er "bid", hvor jeg har fået snavset fra ved jeg ikke. Nogle gange hyler min Norman, men ikke på

den hjemmeside.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-11-05 16:58

Nå, så var det bare mit dyr, der fik hikke...
Men jeg bliver lidt skeptisk når der sker underlige ting, -især når jeg så går ind og ser, at jardena er en spritny bruger... --Eller i hvert fald ny profil..

Godkendelse af svar
Fra : Nullemus

Dato : 24-11-05 13:04

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : elskerdyr

Dato : 08-01-06 20:01

Der finden 3 forskellige Størelser af papillonen Lille mellem og stor. Jeg har selv den lille af dem . Hvis du går ind på dyrenettet.dk og så ind på hunde og skriver papillon så kan du finde mange som sælger de valpe, og til forskellige priser .

Kommentar
Fra : elskerdyr

Dato : 08-01-06 20:04

!