/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
langsomt net eller pc eller server eller~
Fra : starguy
Vist : 466 gange
27 point
Dato : 07-11-05 14:03

har et lille problem som er kommet for nylig når jeg første gang går på nettet kan det tage op til 1 min inden der sker noget og derefter kører fint - hvad kan problemet skyldes??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-05 14:19

skidt på din pc - eller for mange programmer der starter op ??????????

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 37 point
Dato : 07-11-05 14:31

Du skal køre en virusscan, en spywarescan og en hijack på den, og se hvad du får ud af det.
Du kan finde gode programmer og hjælp på www.arlet.dk

En rensning af registreringsdatabaasen for døde registreringer er med til at sinke opstarten, da denne database indlæses før du kommer op at køre. - Jo mere tid din PC skal bruge for at checke registreringer der ikke mere er gyldige jo mere står den og tænker på, hvem det er der sidder bag tasteturet

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 07-11-05 14:43

Prøv før du går på nettet,
CTRL+ALT+DELETE der kan du se kørende processor.
Og hvilke, der sluger dit forbrug.
Tror også du har fået virus, ellers ryd op på din pc.
Diskoprydning/diskfragmentering, ryd dine TEMP filer/COOKIES, og ryd op i databasen, men pas på med hvad sletter.
Ellers kan du stå med en Pc der ikke virker mere.

Kommentar
Fra : columbine99

Dato : 07-11-05 17:02

Det kan også skyldes din harddisk's eller dit modems størrelse, hvis det er førstnævnte kan du putte flere ram i. Men det er altid godt at tjekke for virus..

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 07-11-05 17:08

Kan også være siden du starter op med, der bare er langsom.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-05 17:27

gå ind på www.arlet.dk - og læs under "en langsom computer" hvis det er så slemt at du mener der er grund til det - om ikke andet er han god at blive lidt klogere af

Godkendelse af svar
Fra : starguy

Dato : 07-11-05 23:24

Tak for svaret severino. Og tak til alle jer andre også. Jeg prøver det hele af, det er bare ærgerligt, jeg ikke kan give point til jer allesammen, for det ville være mest retfærdigt!