/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
hjælp til projekt opgave 9. klasse (røde~
Fra : aZiX
Vist : 735 gange
220 point
Dato : 07-11-05 10:33

hey hey

vi er en gruppe på 2 personer som søger hjælp om nogle af dansk røde kors' skandaler igennem de sidste 20 år.
Al anden hjælp (evt. Links) osv ville også være en stor hjælp da røde kors ikke ligefrem reklamerer med disse ting på i-nettet. Vi ville værdsætte hvis i kan hente et lille uddrag fra hjemmesiden.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 07-11-05 10:38

Synes ivirkelig det er værd at udbasunere skandaler.Er det ikke rigeligt det er gået galt der hvor røde kors forsøger at hjælpe?

Kommentar
Fra : aZiX

Dato : 07-11-05 10:41

vi har fået til opgave at finde noget som vi stiller spørgsmåls tegn ved en så stor organisation kan ikke undgå have nogle skandaler så vi ville gerne vide hvad det så er for nogle skandaler. Vi ønsker at se objektivt på dette emne men vil meget gerne høre andres meninger omkring dette.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 07-11-05 10:49

Der er andre ting i kan stille ? ved F.eks: Effektiviteten,Organisationsstrukturen,mulighen for at arbejde i muslimske lande (som jo har røde halvmåne) og sikkert meget mere.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 07-11-05 10:52

Du får faktisk en hel del "hits", hvis du går ind i Google og skriver " Røde Kors skandaler" eller "Red Cross scandals"

Frieda

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 07-11-05 10:53

Har I forresten fulgt diskussionen om et nyt "logo" for Røde Kors!

Kommentar
Fra : txn

Dato : 07-11-05 10:59

Det nye logo er en stjerne son står på spidsen.Hvoffor mon man vælger at skifte logo????

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 07-11-05 11:10

Røde kors og røde halvmåne skal have fælles logo. Red Crystal, som er en firkant på spidsen.

Problemet er at korset ikke er velset i de muslimske lande og derfor et problem for røde kors, som skal yde upartisk nødhjælp.

Den Schweiziske regering forsøger at skabe tilslutning til det nye logo på en konferende for de 192lande, der har underskrevet Genéve.konventionerne.

Kors og halvmåne udsender religiøse og politiske signaler. Det gør krystalen ikke.

Gratis avisen, Urban havde en artikkel i fredags, den 4. november om emnet.

www.urbanavis.dk

i artiklen referes til kristelig dagblad, som havde bragt en artikkel om emnet.

Røde kors har forøvrigt også lige fået en ny præsident...den første kvindelige.

Kommentar
Fra : aZiX

Dato : 07-11-05 12:12

vi takker mange gange

og har i mere af denne slags oplysninger og ideer til problemformulering så kom endelig med det vi kan bruge alt

Accepteret svar
Fra : viviborgen

Modtaget 220 point
Dato : 07-11-05 12:54

Hvad er nødhjælpsorganisationerne, røde kors og røde halvmånes opgave i en global verden?

Indholdsfortegnelse
Hvem er røde kors?
-Formål
-Historie

Hvem er røde halvmåne?
-Formål
-Historie

Hvad er globalisering?

etc.etc.

Så skulle I være godt i gang.

Er det projektopgaven I skal i gang med?

Kommentar
Fra : aZiX

Dato : 09-11-05 18:26

ja vi skal igang med vores årsprojekt

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 09-11-05 22:57

Det er rigtigt spændende, og jeg synes det er et godt emne i har valgt. Puds det lidt mere af. Jeg tror nemlig, at det med skandaler bliver lidt forsnævert. Dog kan man jo sige, at fare ind i et muslimsk land med et kort er en slags skandale. Da Røde Kors blev dannet var verden jo større end i dag, hvor man lidt klicheagtigt siger, at hele verden er vores arbejdsplads.

Hvis I ikke allerede har arbejdet med globalisering i samfundsfag, skulle i foreslå jeres lærer, at tage fat om det emne.

God arbejdslyst

Godkendelse af svar
Fra : aZiX

Dato : 28-11-05 09:05

Tak for svaret viviborgen.
det hjalp os med vores problem formulering..

vi takker mange gange