/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
hotmail
Fra : trimare46
Vist : 1204 gange
50 point
Dato : 07-11-05 09:54

jeg vil gerne oprette en hotmail, som jeg vil bruge til at gemme mine mails på, i tilfælde af at min pc går ned. men hvad sker der så med den mailadresse som jeg bruger nu. bliver den stadig ved med at fungere, eller kan man bare have en mailadresse på en pc.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 07-11-05 09:57

du kan lave alle de hotmails du ønsker....det er jo " bare" hotmail du går ind på...

dine andre mails forbliver uændrede

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 07-11-05 10:00

Hvor har du mail adresse henne nu?
Derhjemme på dit eget mailprogram?

Hotmail er en ekstern mailadresse. Hvor du skal på nettet, for at tjekke mail.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-11-05 10:02

jeg bruger outlook express

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 07-11-05 10:03

Du har f.eks en adresse på din com nu - eks. navn@tiscali.dk

En hotmail, da laver du en ny, f.eks navn@ofir.dk

For at undgå tab af mails på den måde, skal du udelukkede bruge den nye hotmail så, hvor du skal på nettet for at tjekke mail.

Den mailadresse, du har nu, behøver du så ikke bruge længere, hvis du går over til hotmail, men den er stadig aktiv.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 07-11-05 10:08

du kan lave en gratis hotmail på yahoo
gå ind på www.ni.dk rul ned til yahoo og opret en 1GB mail
jeg sender alle de mail jeg vil gemme til min yahoo adr

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-05 10:09

ingen dikkedarer - alt kan videersendes eller sendes direkte til enten hotmail eller yahoo mail - eller gmail - alle er webmails og påvirker ikke dit brug af outlook express

lav du bare kontoer alle stederne til hvad du nu ønsker at bruge dem til.

Yahoos mapper er bla meget brugte til at netop gemme fotos - brev osv i - og nemt tilgængelige - jeg har brugt dem i årevis og der har aldrig været problemer

ind og opret dig hvor du har lyst

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-11-05 10:09

min plan er, at jeg vil fortsætte med min nuværende mailadresse og så videresende de mails som jeg vil gemme, til min hotmail. altså et lager uden for huset. jeg har læst her på kandu, at der var en der gjorde det og da jeg ikke er en ørn til det med pc, og somme tider har total nedbrud, tænkte jeg, at så var mine mails i det mindste gemt.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 07-11-05 10:11

som miritdk skriver
du kan markere mange mail og sende på en gang

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-11-05 10:16

trimare46.... det var mig der skrev det forleden, jeg har en privat mail, og en skraldespandsmail hos hotmail.com

når jeg så får emails, som jeg er bange for at skulle gå tabt, hvis der skulle komme snavs på min pc, videresender jeg

mine mails til hotmail.com. Det er også min hotmail.com jeg bruger til f.eks konkurrencer mm. Fordelen ved hotmail.com

er også, at hvis jeg er i udlandet, kan jeg stadig modtage og sende mails, det kan jeg ikke bare med min TDC mail

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 07-11-05 10:43

? til Nordsted1
så vidt jeg ved kan man da læse sine TDC mail i udlandet, hvis man har et tdc login, gratis oprettelse

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-11-05 10:48

ferik.... du har muligvis ret, jeg har ikke afprøvet det, jeg bruger jo min hotmail, hvis jeg endelig skal maile (hvilket nu ikke sker så tit, det er hurtigere at sms, end finde en netcafe)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-05 10:49

Nordsted1 - også lige en bemærkning herfra

du kan sagtens bruge webmail hos tdc - du skal bare lave et login - kig ind på deres side - der kan du også sætte spamfilter osv på jo - og meget mere.

men - yahoo for eks er exellent netop til at gemme mails og fotos osv på (vel også hotmail -som jeg bare ikke synes om)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-11-05 10:54

TDC - mails fra hvorsomhelst.
www.mail.dk
skive dit kontonavn
skriv dit password

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-11-05 11:28

Hvis du er bange for at miste dine mails, hvis din PC går ned (Det var det som dit spørgsmål egentligt gik ud på), så kan du jævnligt lave en backup af dine mail-mapper, og gemme dem på et andet drev.
Du kan så i nødens stund, importere dine mapper igen, når du har fået systemet til at snurre igen.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-11-05 11:52

I virkeligheden, så vil jeg helst ikke have, der er nogen der skriver til mig.
Som jeg ser det, er det smaddersvært altsammen.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-11-05 12:25

Stakkels Keldd, du må da være meget ensom, eller måske lidt af en særling

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-11-05 12:43

severino:
Jeg har selv valgt det, det jeg er allermest glad for, er, når jeg kan få lov, at stille

rollatoren, her på plejehjemmet, og så sidde i en stol, og kigge ind i væggen.

Ensom er jeg skam ikke,vi sidder i en lang række, mig og en hel del andre Kanduer, men de vil

ikke have deres navne frem, og severino, lad det blive mellem os to og læserne, selvfølgelig er jeg

sær, også i den grad. Men hvis du ikke har fundet ud af det, så skal man da være skudt, godt og grundigt

i hovedet, for at holde alt det Kandu ævl ud. Nu vil jeg så regne dig, severino, for at være een af dem,

der ikke har fundet hen til plejehjemmet endnu, men jeg ved nu, du vil dukke op een af dagene, og vil

derfor, reservere en plads til dig. (Sygeplejerskene er flinke, til at løfte os op og ned fra bækkenet)

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-11-05 13:12

Du har sandsynligvis allerede en "hotmail", har du ikke kode og brugernavn, så du kan læse dine mails på serveren? Du skal bare ændre indstillinger i Outlook Expres, klik på Funktioner gå ned til Konti klik på fanebladet Post og marker din mail klik på Egenskaber og vælg fanebladet Avanceret nederst skal der være flueben i Gem en kopi af meddelelser på serveren, derunder kan du så vælge om brevene skal slettes efter et antal dage eller når du har slettet dem i Outlook Expres, er der ingen flueben i, så bliver dine mail på serveren til du logger ind og sletter dem der.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-11-05 13:18

Du ka' da sagtens oprette en hotmail og beholde din nuværende mailadresse samtidig.

Jeg har fler forskellige , både hotmail og andre, men jeg bruger ikke Outlook express, det synes jeg aldrig der er andet end bøvl med.

mvh dova

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-11-05 13:56

Jeg har aldrig bøvl med Outlook Expres, og når der er flueben i Gem en kopi af meddelelser på serveren, så ligger dine mails og venter på dig, og kan hentes igen når computeren har været nede/formateret, men HUSK flueben i Gem en kopi- - allerede ved opsætningen FØR du går "i luften"

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-11-05 14:04

Det er meget godt med at gemme et kopi på mailserveren. MEN hvis der er begrænset plads, vil den en dag løbe mod loftet, så de næste breve kan risikere at blive afvist.

Den besked fik jeg forleden, fra TDC. Jeg har 10 MB plads, men den var fyldt op til 89% af spammails, som TDC havde sorteret fra og lagt i en SPAM mappe, hvor jeg så kunne pille dem fra, som havde interesse.
Jeg må så indrømme, at det var længe siden jeg sidst havde set ind på webmailen, hvor jeg kan styre denne mappe.

Så alt for mange mails på serveren kan med tiden give problemer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-05 14:10

severino - det er nemlig korrekt i visse tilfælde med tdc webmail - så yahoo - eller lign - så er det ikke noget problem

sikke en masse der skrives om så enkelt et spørgsmål

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-11-05 14:22

Næh miritdk, der er sgu da ingen der giver ubegrænset plads på en mailserver. Det kan da godt være at der er andre der giver mere plads til rådighed.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-11-05 14:58

Ja severino, men med en Hotmail får du 250 MB plads gratis. Og det er godt nok plads til mange mails.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : Moggi

Modtaget 50 point
Dato : 07-11-05 14:58

Jeg bruger Gmail, som er Googles svar på en webmail. Den har 2,5 GB plads og man kan tilføje et lille program til den, således at den hele tiden ligger i "system-tray" og derfra giver besked når der er ny mail.

Jeg synes den er genial til konkurrencer, nyhedsbreve og andre reklamer som jeg ikke er interesseret i at få fyldt min Webspeed-mail-konto op med.

Gmail kræver invitation af en bruger for at man kan oprette sig. Jeg har 98 invitationer at give ud af, så hvis nogle af jer er interesserede så læg en mailadresse (f.eks. hotmail ) og jeg sender en.

Mvh.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 07-11-05 16:19

Ellers kunne du bruge, http://dk.yahoo.com/ hvor du opretter en konto, meget simpelt, og 1 gb lager.
Det eneste du så gør, er at sende de mail´s, du vil gemme, til yahoo, så ligger de bare og venter, til du en dag får brug at læse dem.

Ellers kan du også bruge følgende.
http://www.4shared.com/
http://www.tripod.jubii.dk/
www.frac.dk

Kommentar
Fra : badroulbadour

Dato : 07-11-05 16:29

Hvis du gerne vil lagre store filer (f.ex. billeder) på en mailadresse, så kan du gratis få 2,6 gigabyte på g-mail. Kig på denne adresse:
http://mail.google.com/mail/
Det vil ikke påvirke din nuværende mail.

Venlig hilsen,

Flemming

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 07-11-05 17:31

Tak for svaret Moggi.
nu har jeg fundet ud af det. det var slet ikke så svært som jeg troede, men folk i min alder kan godt være lidt tunge i de bagerste regioner