/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
GAVER TIL CHEFER
Fra : oberwelt
Vist : 1543 gange
200 point
Dato : 06-11-05 18:13

Jeg er ansat i et firma, hvor der er 6 indehavere 5 mænd og 1 kvinde.

Vi køber julegaver til dem til kr. 500 pr. mand.

Især mændene er svære at finde på til.

Har I forslag - evt. en ens gave til dem alle - men hvad.

De er fra 40-60 år.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 06-11-05 18:17

Hejsa

Måske du kunne få nogle ideér herfra: http://www.aura4laura.dk/Sortiment.aspx?ParentCategoryID=4

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-11-05 18:18

Hvor mange medarbejdere er I der giver? Det kunne jo løbe op i et temmeligt stort beløb pr. person!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-11-05 18:18

Fiskestænger, eller andet til fritidsbrug??

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 06-11-05 18:30

arne jakobsen - jeg har nok ikke formuleret mig godt nok. Hver chef for får kr. 500 - vi er 20 medarbejdere.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-11-05 18:30

Værktøy slår aldrig fejl til mend.
alimak

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 06-11-05 18:32

alimak - alle som en har ikke noget særligt snilde for håndværk - de er alle akademikere

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 06-11-05 18:34

nordsted - fritidsting fik de sidste år bl.a. en jægerkniv og noget til fisker, bøger, strømper m.v.

forrige år fik de en bog der var in det år.

og så syntes jeg bare det skulle være noget helt andet.

Kunst får jeg jo ikke meget af for 500 eller ???

Smykke??? de har jo nok de manchetknapper de skal bruge!!!

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 210 point
Dato : 06-11-05 18:41

Så vil jeg foreslå en kurv med nogle delikatesser til ganen. Sådan en der indeholder lidt GUF til en aften sammen med Konen/Manden. Den kan se rigtig flot ud og er altid en dejlig gave at modtage. Det er lidt sjældent at man selv går ud og køber den slags ting.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 06-11-05 18:51

Jeg vil give arne.jakobsen ret:
En kurv med nogle lækkerier: En flaske god rød- eller hvidvin, en lækker flaske olivenolie, evt. en cd (plomberet), et glas italiensk pesto etc. I København ligger der et stort italiensk supermarked, hvor de har alskens lækkerier. Der tror jeg det vil være nemt at finde nogle gode julegaver. Det hedder Supermarco

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-11-05 18:55

oberwelt

Hvor i landet er det firma?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-11-05 19:07

Hvad med:
Mens Room Hudpleje klinik for mænd. Ansigtsbehandling, barbering, rygbehandling, hånd og fodpleje
Ring venligst 39205577
alimak

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 06-11-05 19:07

Årets juleuro fra Georg Jensen, lyseholdere eller ornamenter.
En vejrstation (OBH)
En lille diskret alkoholtester, set her http://www.energinordbutikken.dk/

Det var bare et par forslag.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-11-05 19:10

Her kan du muligens få nogle ideer.:http://www.polterabend.com/index.phtml?step=list&type=129
alimak

Kommentar
Fra : vibse68

Dato : 06-11-05 19:30

Hej oberwelt
Hvis du er til noget med kunst, så er Cow-Parade da oplagt. De smukke køer kan købes ved Isenkræmmeren, eller på nettet.
Citat:
"CowParade" Miniature Køer - et gavehit i verdensklasse. Køerne er miniature-versioner af de bedste kunstværker fra fænomenet "CowParade", der siden 1998 har fejret store succeser verden over - blandt andet i New York, Chicago og Zürich. "CowParade" er i korte træk en happening, hvor en lang række kunstnere hver maler en model-ko i fuld størrelse. Hver kunstner/ko sponsoreres af en lokal virksomhed, og de færdige kunstværker sælges efterfølgende på auktion, hvor alle indtægter ubeskåret går til velgørenhed - og først og fremmest kommer pengene trængende børn til gode.
Du kan se nogle af dem på linket. http://shop.karstenshop.dk//group.asp?group=52

Der er også en juleudgave se http://shop.karstenshop.dk/product.asp?product=423&lang=dk

God fornøjelse
Vibse68

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 06-11-05 20:02

Mit forslag ville være en duftserie ...........for det er hulens svært at give personlige gaver til chefer hvis man ikke kender deres smag ..3 flasker god rødvin i fin æske er en vældig neutral og god gave som han/hun enten kan lægge i kælderen eller drikke med venner..
I skal jo trods alt finde på noget næste år igen og da er de to ting jeg har nævnt udmærkede alternativer atter en gang..

mvh sverola

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-11-05 21:07

Nå mit indlæg forsvandt, men prøver igen.

oberwelt du har ikke svaret på, hvor i landet det firma har adresse, men en kurv synes jeg er for ordinær.

Evt. biletter til en teater forestilling eller en kok, der kunne fremtrylle den perfekte middag for "6".

Et gavekort til hver til en kro (frokost eller middag)

Jeg kender en lille kro på Fyn, der kan 2 personer overnatte i et dobbeltværelse for 260.- kr. dagens ret koster 60 kr. krofatter eller mor spørger selv om hvad den enkelte vil ha' at spise og laver det efter ønske.

Der er kun 4 værelser på kroen/hotellet

Der er fælles bad på "gangen" ingen tv på værelset, men hygge.

Udenfor er der kun den lille Brugs og naturen

Det er da et alternativ til den luksus, som de fleste chefer lever i.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-11-05 22:00

Gave til slavedriveren, en tom papkasse.

Kommentar
Fra : flemmingmo

Dato : 06-11-05 22:37

Til en mand (og akademikere) skal det være lidt teknisk, til ham og gerne lidt nørdet....

Hvad med en Schwiser kniv med USB memory stick.
Eller et USB memory stick, MP3 afspiller og kompas.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-11-05 04:33

oberwelt -> ans synes at en kurv er for ordinær. Det afhænger selvfølgeligt af hvordan den ser ud og hvad der kommes i den. Ideen om at lægge en CD i kurven synes jeg er skide god, så er der lidt god musik til hyggestunden. Men ellers synes jeg da godt om ans's ide. Bare synd at der kun er 4 værelser på hendes fynske kro. Men man kan måske finde eller aftale noget tilsvarende lokalt. I løber bare ind i et stort problem m.h.t. at alle 6 skal kunne i samme weekend. Det er næsten umuligt. Men derfor kan man jo godt give et gavekort til en sådan weekend. At de 6 par så ikke besøger kroen samtidigt, gør jo i virkeligheden ikke noget! Snarere tvært imod! Så kan de altid senere tale om DERES weekend og sammenligne. Jo ans ide er squ ikke så tosset endda. Der skal bare arbejdes lidt med den.

M.h.t. Kurven kan jeg da tilføje at en kurv til 500 kr. absolut (også inkl. CD) kan blive rigtig flot og lækker, og når man bestiller 6 stk. på én gang er det en god forretning for sælger også.

Håber at du har fået nogle gode input/ideer. Hilsen

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 07-11-05 07:29

Den mere "ordinære" julegave kunne være et gavekort til en sportsforretning. Udstyr og/eller beklædning ønsker man sig altid. Indpakningen kunne være utraditionel, eksempelvis har "Tiger" p.t. 7 forskellige dyrehuer med indbyggede ørevarmere.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 07-11-05 09:03

Gavekort til kurbad http://www.dgi-byen.dk/index.php?pageid=14
det kunne måske også være en fordel for jer der giver at få nogle mere afslappede chefer og de får da også mulighed for at tage afsted sammen, hvis de vil.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 07-11-05 09:09

Hér er noget der plejer at falde i specielt drengerøvenes smag, vel at mærke drengerøve i alle aldre.
http://www.gadgets.dk/index.php?language=dk&osCsid=76daadd90606b9f49b8cbbf53fa617ee

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 07-11-05 09:15

Hvis i ikke har for langt til METRO , har de en masse forskellige forslag til kurveindhold, med hver deres tema.
http://www.metro.dk/default.asp?objectid={B044BAD7-7ADE-468D-B817-D96FA8AFFB6F}&kid=715

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 07-11-05 10:24

http://www.mjtech.se/index-filer/Page909.htm

Her vil du ku' se billede af en 'thunderbottle' - 'åskflaska' - 'pis-barometer'
- eller hvad man nu vil kalde den...jeg kalder min for et 'pissometer'

Jeg købte den for et par år tilbage i et sted i jylland (som jeg slet ikke husker) over email...(429,-)
- adressen havde jeg fået at et musseum (som jeg heller ikke husker)

På linket vil du finde email og tlfnummer, her kan man måske oplyse om det sælges i DK...

Personligt syn's jeg det er en genial gave...jeg stoler mere på mit 'pissometer' end på min obh-vejrstation...
Den er både til kvinder og mænd - og er vi ikke alle interesserede i vejret?

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 07-11-05 19:11

Vores arbejdsplads er i Århus - men week-endtur til fyn er jo ikke så langt. God ide.

Det syntes jeg også julekurvene er.

Alt andet tror jeg de har - vejrbarometer, knive, tøj (det er folk der har penge nok så en fiskestang de vil syntes om ligger nok i en prisklasse på et par tusinde osv. Jeg tror det bliver kurvene da en Fynsk kro til den "billige" pris nok ikke er fint nok for dem. Men jeg kunne da fristes til at overraske min kæreste med et sådan ophold - jeg er ikke så fin på den

Godkendelse af svar
Fra : oberwelt

Dato : 07-11-05 19:14

Tak for svaret arne.jakobsen. Ordinær eller ej Det er noget de kan bruge.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-11-05 19:40

oberwelt

Jeg tænkte nok at "cheferne" var for fine til at bo på en kro, hvor det er billigt og ingen tv på værelset, men de ville have oplevet naturen og livet på en landevejskro.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-11-05 19:45

Jamen jeg synes da bestemt at du skal invitere lillemor" på en weekend-kro-tur.

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 19-11-05 14:37

arne jakobsen - hvem skal invitere lillemor? Ans?