/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
Flytte til Canada med barn
Fra : Nuunu
Vist : 858 gange
200 point
Dato : 02-11-02 15:52

Hejsa

Jeg har en kæmpe drøm om at prøve at bo (studere/arbejde) i Canada ½-1 år. Det kunne måske blive aktuelt allerede fra sommeren 2003.

Nu er det sådan, at jeg bor alene med min datter på 8 (9 til den tid) og hun skal selvfølgelig med. Men jeg kan bare ikke finde nogen information nogen steder eller andre forældres erfaringer, om det at tage børn med til Canada, m.h.t. skolegang og andre forhold, man som forælder bør vide eller være opmærksom på.

Kender du nogle gode steder på nettet, vil jeg blive meget meget glad.

Med venlig hilsen
Maria

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 02-11-02 20:15

Hvis jeg var dig så ville jeg kigge i nyhedsgruppen misc.immigration.canada.

Gå ind på dejanews.com og søg på immigration+canada så får du tonsvis af
gamle posts fra nyhedsgruppen misc.immigration.canada. Her kan du finde
faqer, links til immigrationssider og se gamle posts hvor folk spørger og diskuterer
dit og dat om immigration og Canada.

Opret eventuel en post selv hvor du beder om hjælp og yderligere information om
immigration og børn. Folk plejer at være meget hjælpsomme i nyhedsgrupperne.

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 02-11-02 20:37

Jeg formoder at man skal have en opholds- og arbejdstilladelse for at bo og arbejde i Canada. Jeg ved ikke hvor svært det er at få sådan en. Jeg mener at have læst en gang at 80% (eller ihvertfald et meget højt tal) af den Canadiske befolkning bor meget tæt på den amerikanske grænse. Hvis det nu er nærmest umuligt at få en arbejds- og
opholdstilladelse i Canada så var det måske en overvejelse værd at deltage i det amerikanske green card lottery (du kan læse mere på http://www.visalaw.com/greencard.html) idet du her har chancen for at vinde en arbejds- og opholdstilladelse i USA og så kunne du jo bo og arbejde i USA og hvis du bosatte dig meget tæt på den Canadiske grænse så kunne tage over grænsen og studere dvs. pendle frem og tilbage. Du skal dog skynde dig ret meget hvis du vil med i årets lodtrækning da lotteriet for i år lukker den 6. november

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 03-11-02 06:18

Hey K!

Hvem kunne det ellers være?

HH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 04-11-02 18:15

Prøv at checke disse:

www.toronto.com
www.cic.gc.ca

Har fået dem af en jeg kender, der lige er flyttet til Canada.

MVH

Kommentar
Fra : Rao

Dato : 06-05-03 15:35

Vent med at flytte til Canada..... SARS hvis det siger noget (I m not trying to b funny) ;)

Kommentar
Fra : Rao

Dato : 06-05-03 15:35

Vent med at flytte til Canada..... SARS hvis det siger noget (I m not trying to b funny) ;)

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 27-01-04 13:14

Hvis du er tilfreds med svaret, må du godt lukke spørgsmålet. Ellers kom tilbage.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 26-07-04 23:01

Vær venlig at lukke dit spørgsmål.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 12-08-05 10:35

Nå, nu er spørgsmålet vist ved at være for gammelt, til at jeg stadigt skal have det stående.
Gid folk gad at lukke deres gamle spørgsmål.

Slut herfra.

MVH