/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fjern det blå omkring skriveborsikonerne~
Fra : guss
Vist : 510 gange
100 point
Dato : 06-11-05 17:27

På de ikoner jeg har på skriveboret, er der en blå firkant om teksten (navet) til ikonet. hvordan fjerner jeg det (gør det gennemsigtigt) så jeg kan se baggrunden istedet.

jeg har xp. men min pc er oprindelig 98

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-11-05 17:32

Jeg kører XP SP2. På mit skrivebord er der kun blå farve omkring den ikon der er valgt. Et enkelt højreklik på et tomt område på skrivebordet fjerner dette.

Kommentar
Fra : guss

Dato : 06-11-05 17:33

jeg har fundet svaret.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-11-05 17:40

Hvis du lige skriver hvad svaret var, kan andre også lære af det.

Kommentar
Fra : guss

Dato : 06-11-05 19:50

SVARET ER:
Åbn System i kontrolpanel, klik på fanebladet avanceret og herefter klik på indstillinger for ydeevne, klik på fanebladet visuelle effekter, sæt
mærke ud for bruger defineret og sæt flueben ud for brug skygger til ikoner på skrivebord.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-11-05 19:58

Tak, det må jeg så have haft gjort uden at vide det. Men jeg har også haft folk til at installere min LapTop for mig.

Men så kan du jo godt lukke spørgsmålet?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 06-11-05 20:14

guss behøver da ikke lukke sit spørgsmål, han/hun fandt jo selv svaret.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-11-05 21:01

Men det er smart at gøre det hvis man gerne vil have nogle af sine investerede point tilbage. I øvrigt er det smart at undlade at stille et spørgsmål når man selv er i stand til at finde svaret. Men nu kan det jo være at du får point ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-11-05 21:44

guss kan jo vælge at lade sit spørgsmål stå åbent, du kendte jo ikke svaret arne.jakobsen.

Dernæst fandt guss jo selv ud af svaret, det er det, der kan ske. Man kan sidde i panik og pludselig er "svaret" der.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-11-05 23:00

Og hvad er så selve ideen med IKKE at lukke spørgsmålet? Absolut ingen har nogen som helst gavn af at spørgsmålet står åbent.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-11-05 00:01

Citat
arne.jakobsen Dato : 06-11-05 23:00

Og hvad er så selve ideen med IKKE at lukke spørgsmålet? Absolut ingen har nogen som helst gavn af at spørgsmålet står åbent.

Det vil være gratis at læse svarret

arne.jakobsen for dig drejer det sig kun om een ting nemlig "point" .

Jeg håber da at guss vil lade sit spørgsmål stå åbent.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-11-05 00:06

Hovsa ans - en stavefejl i svarret! UPS

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-11-05 00:13

Tastefejl kan jeg godt overleve.

Godkendelse af svar
Fra : guss

Dato : 18-12-05 18:55

hey. nu fandt jeg jo selv svaret. men jeg skal jo give poin, og jeg syntes du skulle have dem.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-12-05 19:07

guss