/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Centrallås i BMW 5 virker ikke
Fra : TulleRulle
Vist : 1479 gange
150 point
Dato : 02-11-02 13:57

Hej Alle
Jeg har et problem med min centrallås i min bmw 525 fra 88. Den vil ikke låse når jeg bruger fj.betjening, men godt åbne.

Og hvis jeg bruger nøglen og låser den i førersiden, så hopper låsen op igen med det samme, men når jeg prøver igen igen igen så vil den godt på et tidspunkt. Jeg kan dog godt ALTID låse den fra bagsmækken på alle døre 1.st gang.

Det der bekymrer mig er at om morgenen når det er koldt kan jeg godt få den til at låse og åbne inden jeg kører, men når jeg har kørt til arbejde vil den ikke låse igen. Så må jeg bruge bagsmæklåsen. (ved ikke om det har noget med varme at gøre ?)

Jeg har haft selve låsemekanismen ude i førersiden og sat 12 på lukke og åbne polerne...det virker fint, den hopper frem og tilbage som den skal. Jeg har også byttet om mekanismerne i passager og førerside, det hjalp heller ikke.

Jeg har lidt mistanke om styringsboksen(relæboks eller lign) at den måske trænger til et nærmere eftersyn men hvor er det lige at netop den sidder. Ved der sidder noget under bagsædet, men hvad er hvad ?

Er der nogen der har haft samme problem og kender en løsning, eller måske kan fortælle mig hvor jeg skal prøve at kigge henne....alle svar modtages med kyshånd.

Ps. Jeg har målt på fj.betj. boks og der kommer 12v ud på de rigtige stik både når den åbner og lukker, så fjernbetjeningen virker som den skal.

Hilsen TulleRulle

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-11-02 16:01

----- Original Message -----
From: "TulleRulle" <TulleRulle.news@kandu.dk>
> Er der nogen der har haft samme problem og kender en løsning, eller
> måske kan fortælle mig hvor jeg skal prøve at kigge henne....alle svar
> modtages med kyshånd.

Hejsa

Jeg har da en idé du kan prøve af, når du nu kan låse fra bagsmækken, kunne
det være motoren i bagsmækken der ikke virker, hvis motoren ikke låser
bagsmækken registrere den jo som åben, og den vil så signalere tilbage at
der er blevet lås op deromme, og alle dørene vil blive låst op !

Håber det kan bruges, det var bare lige lidt logik, men bilproblemer er jo
ofte som computer problemer, ret ulogiske.

Mvh

Jan Jeppesen
Seat Alhambra - 2003 ¨ VW Passat - 1993 ¨ Ford Mustang - 1968

Kommentar
Fra : agenten

Dato : 02-11-02 20:30

Hej TulleRulle !
Prøv at tjekke ledningerne der kommer ind i førerdøren det kan godt være en af dem der er knækket???

Kommentar
Fra : TulleRulle

Dato : 14-11-02 14:54

Tror ikke det er det, for hvis det var en rystelse ville den ikke låse når jeg gør det fra bagsmækken. BMW 5 er sådan indrettet at når alt c-lås svigter så er den bagsmækken tilbage.

Accepteret svar
Fra : BMW_styrer_for_vildt

Modtaget 150 point
Dato : 27-11-02 14:18

Hej
Prøv at kigge i den styrebosk der forbinder låsene med resten af elektronikken. Der sidder nogle relæer, de kan nogen gange lave lidt problemer.

Godkendelse af svar
Fra : TulleRulle

Dato : 27-11-02 14:23

Det virkede sgu

Taaak