/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lukning af PC.
Fra : swarn
Vist : 696 gange
250 point
Dato : 02-11-02 13:40

Her de sidste par dage sker der noget mærkelig, når jeg slukker min PC ned,der kommer en blå skærm med en medl.som siger:
En undtagelse i OE 0028:C0009455 i VxD
Blev kaldt fra 0028:C004CA59 i VxD

Så skal jeg trykke på en tast for at komme videre,men så går skærmen i sort med en hel masse hvide prikker,
jeg kører Windows ME.og har gjort det i lang tid uden der er noget galt.
Er der ikke et sted hvor man kan se hvad de koder betyder(helst på dansk)
Er der ikke et kvikt hoved der kan hjælpe mig,og fortælle på en nem måde så selv jeg kan forstå det, for jeg er ikke en ørn til det
Ha forsat en god dag og mange tak fra Swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : summer

Dato : 02-11-02 13:48

Jeg er ikke så meget inde i ME, men er der ikke en funktion der hedder Systemgendannelse

Kommentar
Fra : summer

Dato : 02-11-02 13:57

I Win98 kan man inden for fem dage efter en fejl, lave en fejlfri backup.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 02-11-02 13:57

Det er der,og den har jeg kørt den 4/10-02 på grund af noget andet,det var i min postkasse der var noget galt,det kom til at virke som det skal,men mit problem er først kommet inde for de sidste 6-8 dage.
MVH.bullerbob/Hvidovre

Kommentar
Fra : summer

Dato : 02-11-02 13:58

I Win98 kan man inden for fem dage efter en fejl, lave en fejlfri backup.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 02-11-02 14:00

Der skal stå MVH.Swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 02-11-02 14:04

Hvad koderne betyder, kan du få afklaret ved at bruge søgefunktionen i Windows ME.
Og hvis du geninstallerer Windows ME, vil problemerne med 99,9 % sikkerhed blive løst.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 02-11-02 14:05

Måske kan dette link hjælpe dig http://internet-noerderne.dk/

Kommentar
Fra : summer

Dato : 02-11-02 14:12

Løsningen er også som Rellom skriver, en reinstall af windows. Det sletter jo ikke noget af dit installerede, men genskaber blot systemet.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 02-11-02 14:16

Til summer
Nu har jeg ikke modem,for der er Bredbånd her hos mig så jeg er på hele tiden,det er dansk BB. så det får jeg ikke noget ud af dessværre,men ellers tak.
Til Rellom
Nu har jeg ikke lige min CD her men det er sikkert det der skal til,
jeg vil prøve at søge i Windows ME.
MVH.Swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : alsborgit

Dato : 02-11-02 14:24

Ja, det er rigtigt som rellom og Summer skriver.
Installer ME igen fra CD, den retter de fejl den finder og reetablerer evt. slettede filer.
Din fejl kunne godt tyde på en forkert eller slettet driver, så det vil sikkert hjælpe med reinstall af ME
Mvh. Jan E. Johansen

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 02-11-02 14:30

Gå ind på windows hjemme side, og kør en opdatering, den finder selv ud hvadfor drivere og filer du mangler, og køre så en opdatering på din maskine, så skulle den køre igen..:)

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 02-11-02 14:36

Efter min mening er Windows ME´s dårlige rygte ganske ufortjent. Blot man husker at geninstallere 1-2 gange om året, er det et fremragende styresystem - i hvert fald på min computer.

Hvis du har MEGET TRAVLT, kan du muligvis slippe MIDLERTIDIGT uden om at geninstallere ved i stedet at køre systemgendannelse - men altså kun MIDLERTIDIGT.

Kommentar
Fra : alsborgit

Dato : 02-11-02 14:42

Hej
Ja ME er sikkert udmærket hvis man ikke ændrer for meget og installerer/afinstallerer ind imellem.
Der er XP meget bedre mht. restore til et sted før man lagde en ny driver ind eller sæt et nyt program ind e.lign.
Bare find stedet før ændringen, restore og alt virker igen GR8
Mvh. Jan E. Johansen

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 02-11-02 14:54

Det samme gælder med hensyn til opdatering. Hvis du aldrig geninstallerer, vil Windows ME før eller siden gå i kage - uanset hvor opdateret det er.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 02-11-02 15:09

SFC i Windows ME:
Hvis du har eller kender en der har en PC med Windows 98/98SE er det letteste at bruge Søg og skrive SFC. Kopier de tre filer SFC.EXE, SFCDLL.DLL og Default.sfc. I Windows ME opretter du en undermappe i Windows mappen og kalder den Helpdesk. Deri opretter du en mappe der hedder SFC.
Anbring kopierne af SFC.EXE og SFCDLL:DLL mappen Windows\System. Default.scf anbringes direkte i Windows mappen. Opret en genvej til SFC.EXE (højreklik og Send Til: Skrivebord).

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 02-11-02 15:11

Swarn, du kan her læse lidt om stabiliteten i de forskellige Windows-styresystemer. Desværre er det ikke muligt at linke direkte til siden, men klik under "Nyt" på "Om Windows 98/2000/XP", så kommer du til den:
http://www.mkdata.dk/pctutor/

Kommentar
Fra : Random

Dato : 02-11-02 17:53

Hvis du har et Matrox Video kort, skyldes det sandsynligvis at du har en inkompatibel
driver installeret for kortet. Hent den nyeste på http://www.matrox.com
Alle de hvide prikker sq jo nok kunne tyde på noget rod i video memoryen. Prøv i hvert fald at checke om du har den nyeste driver, det er det letteste i første omgang.
Hvis du har et andet grafikkort kan du også prøve at bruge det, og se om problemet stadigt er der... Pøj pøj.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-11-02 17:21

> En undtagelse i OE 0028:C0009455 i VxD
> Blev kaldt fra 0028:C004CA59 i VxD
>
> Så skal jeg trykke på en tast for at komme videre,men så går skærmen i
> sort med en hel masse hvide prikker,
> jeg kører Windows ME.og har gjort det i lang tid uden der er noget galt.
> Er der ikke et sted hvor man kan se hvad de koder betyder(helst på
> dansk)
> Er der ikke et kvikt hoved der kan hjælpe mig,og fortælle på en nem måde
> så selv jeg kan forstå det, for jeg er ikke en ørn til det
> Ha forsat en god dag og mange tak fra Swarn/Hvidovre
Hej
I Me kan du gå til systemgendannelse og vælg en dato hvor det kørte
tilfredsstillende og så gen indsæt disse filer. Det er -start -
programmer - tilbehør - systemværktøjer - systemgendannelse.
Gunnar

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 250 point
Dato : 03-11-02 19:45

Hej nok engang Swarn

Jeg glemte en vigtig ting: Windows ME er temmelig sensibel over for afinstallerede programmers "efterladenskaber" i registreringsdatabasen, så jeg vil ikke udelukke, at du i første omgang kan løse problemet ved at rense den.
Til det formål kan du bruge gratis-programmet Jv16 PowerTools, som du kan hente her:

http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/jv16powertools.shtml

Som udgangspunkt er programmet på engelsk, men det kan indstilles til flere andre sprog - deriblandt dansk. Vælger du dansk, vil du sandsynligvis få en advarsel om, at der er fejl i oversættelsen, men tag dig ikke af det. Fejlene er af rent sproglig/grammatisk og ikke af indholdsmæssig art.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 05-12-02 22:01

Hej til alle de gode svar.
Ja der er gået et stykke tid siden jeg har været inde på denne siden,så nu må jeg vel heller se at få gang i det igen.
Jeg har været ude at hente jv 16 Power Tools, som Rellom har givet en link til, og jeg har været inde og kigge på den,men hvad sker der hvis man kører det der hedder "Rens Registreringsdatabasen" som jo bare er en af de ting den kan, den kan meget, er der nogle der kan fortælle lidt om det så vil jeg blive meget glad for at hører om det.
Venlig Julehilsen fra
Swarn/Hvidovre

Godkendelse af svar
Fra : swarn

Dato : 15-12-02 12:36

Tak for svaret Rellom.
Det var lige det program der var godt,så jeg må heller lukke denne tråd.
God jul til alle
Hilsen swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-12-02 13:41

Hej swarn

Du kan roligt bruge værktøjet "Rens registreringsdatabasen". Husk blot, at hvad der er markeret
med rødt, skal du ikke slette.
Undskyld, jeg ikke har svaret før; men din kommentar fra 5-12 ser jeg først nu.

De bedste hilsner
Rellom