/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ny vaskemaskine
Fra : td1012
Vist : 7067 gange
100 point
Dato : 05-11-05 19:43

Øv øv, da jeg stod op i morges var HFI-relæet gået og jeg fandt ud af at det var pga en brændt motor i vores 10 år gamle vaskemaskine.

Jeg skal derfor have en ny vaskemaskine, og jeg har kigget lidt på en LG til omkring 6000 kr, men kender ikke rigtig mærket eller om det er en kvalitetes vaskemaskine.
Er der nogen som kender dette mærke, eller evt har et godt bud på en ny vaskemaskine ? Vores nuværende vaske behov, er 2 vaske om dagen med en vaskemaskine med 5 kg trommel.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 05-11-05 19:49

siemens skulle være rigtig godt. for nogle år siden var vølund også et godt mærke, men det hedder noger andet nu, og jeg ved ikke hvad det er. men generelt tror jeg de fleste mærker er af en fornuftig kvalitet. der vil selvfølgelig altid være nogle farisærer imellem, ligesom man kan løbe ind i en mandagsmodel, men med de priser der er på hvidevarer i dag, er det jo ikke så stor en udskrift at skifte en gang imellem

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-11-05 19:53
Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 05-11-05 20:41

Fra personlig effaring ville jeg anbefaler "Bauknect" vi har en vaske søjle af denne mærke som vi er meget glæde for, vi har brugt anlæget til vask i vores "Bed & Breakfast" udlejning i ca 10 år, det var brugt i hvert fald 3 gang om dagen til sengetøjs vask. Nu har vi flyttet på landet og den har vi brugt i fem år mere det eneste vi har skiftet er remmen i tørre tumbler. Af vedligeholdelse er rensing af filter i pumpen og filter fra de koldt vand tilførelse, Såden system købte vi fra "Skovsen" for omkring Kr. 12.000,00 ca femten år siden, prisen har falden lidt siden til ca. Kr. 7.000,00 - 8.000,00 Vores maskin var en af det første som centerfrugeret med 1.400
omd./min . Det er vist standard på det fleste vaskemaskiner i dag

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-05 20:45

Vi har haft Vølund vaskemaskine i mange år, også da de senere kom til at hedde Asko, vores den sidste Asko holdt ikke

mere end fem år. Da vi så skulle have en ny (januar 2005), spurgte vi reperatøren om hvilket mærke vi skulle købe den-

ne gang, og han frarådede os at købe Asko igen, men han anbefalede os en Siemens eller AEG, vi valgte en AEG for

den var billigere end en Siemens. Vi fandt vores på nettet og sparede kr. 3000, så det kan godt betale sig at se sig

for. Prøv at kikke på Teils link og ellers er der www.hvidevarepriser.dk www.el-salg.com www.butik.el-stroem.dk

www.peterspris.dk www.www.hvidevareland.dk og mange flere

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 05-11-05 21:51

Vi har nu vores 2. Siemens vaskemaskine.
Den første var en model med en vejl. udsalgspris på kr. 5000 og den vi har nu er med en vejl. udsalgspris på kr. 8995.

Ikke at den vi har nu er dårlig - overhovedet ikke - men jeg mener at det eneste man reelt får mere ved en af de dyre makiner er et smartere design, bla. er der forskellige farver lys i knapperne.
Min - og andre jeg kender - erfaring er: Lad være med at købe de dyreste maskiner.

Jeg er stadig Siemens-fan men hvis du går hvidevaresælgerne på klingen, og spørger om hvilke maskiner der er mindst reperationer på svarer de fleste: Miele.

Tænk og Test har i sommeren 2004 testet 6 vaskemaskiner, prøv og se her:
http://www.taenk.dk/tt/2004/tt45/vaskemaskiner/

Og ellers tilslutter jeg mig dem der skriver om prissammenligninger herover. Disse sider er jo også fortræffelige til at finde den pris som ens lokale forhandler helt sikkkert også gerne vil sælge til.

Mvh.

Moggi

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-05 22:21

Vores forhandler, kunne ikke sælge til den pris vi fandt maskinen til på nettet, han sagde at hvis han selv skulle købe,

vil han vælge den fra nettet, det syntes jeg var flot service.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 05-11-05 22:28

Nordsted1: Ja bestemt..

Da jeg købte vores, sagde forhandleren - selvfølgelig - til at starte med, at den pris kunne han ikke sælge til uden tab.
Men da jeg stillede ham over for muligheden at jeg så gik hjem og bestilte den over nettet, endte det med at han ringede importøren af maskinen op, fortalte sagens sammenhæng og så endte det med at både han og jeg fik en god handel ud af det.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-11-05 23:10

I spilder jeres penge på de dyre vaskemaskiner - dem til ca. 3000 kr. vasker lige så godt. Giver du dobbelt så meget skal den holde dobbelt så længe .....og det gør de ikke. Vi skifter ca. hver 5. år - men dem til 6000 kr. holder ikke i 10 år uden reparationer.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 06-11-05 00:49

Vakser lige så godt... hm... joh, det.... et langt stykke hen af vejen, ja.

Men : Skal du tørretumble bagefter, er der faktisk en del penge at tjene på, at tøjet kommer så tørt som muligt ud af vaskemaskinen - og her spiller omdrejningerne ind. Du kan godt regne med, at jo flere omdrejninger, desto tørrere tøj.

Og hvis du vil have det, vil jeg nok sige, at det kan betale sig at give lidt for kvalitet. En vaskemaskine med fjederophængt tromle larmer i forvejen væsentlig mere end en, der står på støddæmpere - og med høje omdrejninger bliver det endnu mere udpræget.

Jeg kunne aldrig finde på at købe en helt billig maskine: Snup en AEG. Det er simpelthen det bedste og mest stabile produkt, som jeg kender. Asko (=Vølund) .... - nej, tak... - måske var vi uheldige med den, der stod i vores forrige hus - men mage til larm skal man lede længe efter.

Kommentar
Fra : td1012

Dato : 06-11-05 00:53

Tak for alle svarene

Jeg har nu besluttet at det enten skal være en Siemens WXLS 1650EU eller en LG WD-16200FD, nogen der kan hjælpe mig til den endelige beslutning ?

Og ja, jeg skal love for at man kan spare penge, hvis man bruger nettet til at købe og det gælder faktisk mange ting

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 06-11-05 01:41

Mellem disse 2 ville jeg vælge Siemens. Dels har jeg den selv og er godt tilfreds, (selv om jeg som før nævnt ikke syntes at jeg fik nok for de sidste par tusinde kr. i forhold til vores forrige maskine) og dels vinder den med et mulehår over LG'en i tænk's test.
Jeg ser bl.a. at den vinder lidt på vandforbrug, på støj ved centrifugering og på brugsanvisningen.

Jeg ville jeg tage tyskeren frem for koreaneren.

Kommentar
Fra : jantorp

Dato : 06-11-05 08:16

Ja, det kan jeg. Du skal købe en LG med 7 kg tromle, når du vasker så meget. Så kan den som sidegevinst også tage en voksendyne
Da vi satte hvidevarer i vores nye hus købte vi en LG 14330 F, jeg ville have haft en 16330, men der var leveringstid på en måned. Forskellen er som du nok ved allerede hvor mange omdrejninger den kan centrifugere med. Jeg er fuldt tilfreds med de 14, i følge forhandleren ville der være en rest vandmængde der lå ca 1-2% over hvad jeg ville få med 1600omdrejninger.
Men du skriver at du vil købe en 16200. Gå lige ind på LG's hjemmeside og se specifikationerne, du får en maskine det er væsentligt dyrere i drift end den der hedder 330 til efternavn. Forbrug i vand og strøm er væsentlig højere på 200- modellen.
Når nu du har fundet en pris på nettet, så gå ud til din lokale forhandler og hør om han kan matche.

Held og lykke Mette (fra mandens maskine)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-11-05 21:09

Tja - verden vil bedrages.

Kommentar
Fra : td1012

Dato : 07-11-05 20:03

Tak for svarene,

E.c ja måske har du ret men det kan også være lidt svært når der er 2 til at bestemme ;.) og det vigtigste er jo også at man holder fast i hvad man selv tror er et godt køb, så tror jeg man bliver mere tilfreds med produktet.

Vi Købte Siemens WXLS 1650EU og en tørretumbler Siemens WTXL 1100 SK

Jeg købte dem hos: http://www.el-tjelle.dk/forside

hvor jeg fik en utrolig god service og samtidig var priserne helt i bund

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-11-05 17:15

Det har måske også lidt at gøre med at jeg har kørt som hvidevarereparatør i 12 år, og ikke gider at reparere her hjemme. Derfor køber vi bare nyt og billigt.