/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP installation
Fra : nana99
Vist : 487 gange
20 point
Dato : 05-11-05 17:15

Jeg har lige fået en sprit ny pc, hvor der skal installeres XP pro.
Den kører fint, lige til den kommer med "installation kunne ikke initialisere installationskomponenter til netværk.
Fejlkoden er 2.

Så kommer jeg bare ikke videre - hvad skal jeg gøre??

Accepteret svar
Fra : lennert1986

Modtaget 30 point
Dato : 05-11-05 17:21

Slå dit netværkskort fra i biosen hvis det sidder i bundkortet.. ellers tag det ud.. Installer forfra!

Efter installerionen så slå til/sæt i igen..!

Mit forslag..

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 05-11-05 20:00

har prøvet noget ligende,det viste sig at være mit drev,som var defekt,prøv at skifte drev,måske det hjælper

Kommentar
Fra : lennert1986

Dato : 05-11-05 20:05

Nåé ja.. kan være det er ødelagt sektor på hd.. Hvilken xp cd bruger du.. er det incl SP2??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-11-05 21:17

Ja hvis der er en ødelagt sektor på en spritny hd, ville jeg da straks klage til forhandleren

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-11-05 21:29

Hej
Har en UK udgave, der viste det samme.
Kørte install en gang mere, på samme plads, så var det ingen PROB.
Har intet med din harddisk at gøre.
Men en simpel fejl på din XP PRO disk.!!!???
Men lad være med at tænde for dit netværk, da du ellers vil LUS/LOPPER OG MEGET ANDET IND...
Prøv at køre installationen igen.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-11-05 21:32

Ellers, bare afbryd, SLUK din PC, når fejlen opstår, og genstart, med CD I.
Uden at gøre mere end, der bliver sagt/skrevet, at du skal gøre.

Og install kører videre fra sidste punkt.
Ellers ring til MINIBLØD, de bytter gerne din disk...

Hvis den er ORIGINAL
God fornøjelse...

Godkendelse af svar
Fra : nana99

Dato : 06-11-05 11:41

Tak for svaret lennert1986.

Kommentar
Fra : lennert1986

Dato : 06-11-05 22:50

Det var så lidt

Slog du det fra i bios eller tog du det ud.. Fortæl.. er nyegerri