/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HJÆLP - CPU clock or ratio
Fra : tildestrup
Vist : 419 gange
200 point
Dato : 05-11-05 07:06

Når jeg tænder for min computer - går den i sort. Når jeg så slukker den igen ved at holde startknappen inde slukker dyret igen - men hvis jeg så starter på ny - dukker de sædvanlige beskeder om bios osv. op og på den side står der så:

Warning!! CPU clock or ratio are programming fail previously. Please setup CPU host clock again.

Jeg kan så trykke F1 for at fortsætte - så kan jeg arbejde som vanligt.
Men jeg skulle jo gerne have løst problemet - så jeg skal vel i BIOS og rette et eller andet - Jeg kan godt komme i BIOS men hvad og hvor skal jeg finde fejlen og ændre nogle indstillinger????

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 05-11-05 07:31

KONTROL PANEL- DATO OG KLOKKESLÆT prøv at at stille på tiden. Har du haft batteriet ude???

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 05-11-05 08:31

hej
du har inde ibio en indstilling der hedder default prøv at vælge den

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 05-11-05 09:20

Er det ikke nok bare at trykke F10 efter du har trykket F1

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-11-05 09:45

Hej
Du skriver ikke hvor gammel din pc er,
men det kunne være dit BIOS batteri trænger til at skiftes.
Ellers skal du genstarte, trykke flere gange på DELETE eller F3 for at komme i BIOS
Der stiller du uret.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-11-05 16:55

Hvis du efter dit lille starttrick kan genstarte uden problemer, så lyder det som om dit lille "biosbatteri" ikke kan holde strømmen eller det ikke bliver ladet op.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 05-11-05 17:09

Det kan også være der ikke er kontakt til køling af din CPU. Måske lidt for meget pasta eller bare ikke ordentlig kontakt

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 05-11-05 23:12

Billigere med et nyt batteri, end PC
Hvor gammEl er din PC ????????
REgn med at skifte batteri som andre ting, der kører
på følsomme sencorer, ikke almindelige batterier. OFTERE END ???
En moderne CPU, lukker ned, når den bliver varm,,,
men ikke efter, start. ELLER