/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
HJÆLP! Tillid til sin kæreste
Fra : JRC
Vist : 700 gange
125 point
Dato : 04-11-05 22:02

hejsa jeg har en fantastisk kæreste som jeg elsker meget højt. Hun betyder alt og vi er virkelige perfekte sammen selvom folk ikke tror på os. Hun bor i jylland og jeg i københavn...og når folk høre det griner de næsten men det køre for så vi har ikke problemer med det og hun vil på et tidspunkt flytte her over. Vi ser hinanden en gang om måned hvis ikke mere så det er godt nok. Men mit problem er at jeg er næsten ekstrem følsom som det jo på en måde godt men ikke når vi kommer til at hun skal til fest går det galt...jeg er så bange for man ikke kan stole på hende og at hun er utro. det jo nmet så længe vi bor i hver sin enden af Danmark...og er nede hgver gang hun er kold over for en hvis man skrive sammen eller snakker sammen imens...og hun virker som om hun vil gøre det. Hver gang hun kommer og siger hun skal til fest siger hun at hun ikke vil kunne få sig selv til at være utro og sådan noget og jeg tænker at selvfølgelig er hun ikke det og sådan noegt men når man kommer til dagen buger jeg under....det virkelig et problem for mig...håber i forstår. Har i nogle gode råd til hvordan man ved hun ikke gør det eller noget om hvordan jeg kan blive mere sikker. jeg såre hende næsten hver gang når hun finder ud af jeg har haft det sådan og vil jo ikke styre hende...

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-11-05 22:48

Det kan man vel ikke være sikker på?
Men når man gider have en kærest i den anden ende af landet så er det vel fordi man elsker vedhommende?
Hvad med dig? Er du hende tro? Det er du nok! Det er vel fordi du elsker hende, ikke sandt, og hun har heller ikke anden sikkerhed end sin tro på at du elsker hende. Tro på at hun elsker dig.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-11-05 22:56

For at sige det helt klart:

Hvad pokker vil du med en kæreste som du føler du ikke kan/tør stole på.......uanset om hun har givet anledning til det, eller om det er fordi du har et for stærkt besidder/kontrollere-gen, eller ikke stoler på hende fordi du lider af manglende selvfølelse.

Så tør jeg slet ikke tænke på, hvor meget du vil kontrollere når/hvis I kommer til at bo sammen.

Et forhold bør bygge på gensidig tillid, og skulle gerne være sådan, at den ene eller den anden kunne gå til en fest uden at modparten får det dårligt.....for det går i sidste ende ud over jeres forhold, som på den måde enten slutter brat, eller bliver uudholdeligt for jer begge hvis der skal være diskussioner om sådan nogen ting, og mistro om hvorvidt partneren kan finde på at være utro.

Så hvis dine følelser om at du ikke kan stole på hende, bunder i, at du er usikker på dig selv, bør du for din egen skyld gøre noget ved det, for mistro, jalousi og besiddertrang kommer du slet ikke nogen vegne med, og især ikke hvis det er grundløse tanker du har om hvad hun kan finde på.

mvh dova

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 04-11-05 23:46

Du kan roligt rette dig efter dova.

Det forsvinder ikke af sig selv. Søg hjælp hos en psykolog og få et godt liv.

Held og lykke til jer. Jeg har selv importeret en sjællænder til Jylland. Det kan sagtens lade sig gøre.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 05-11-05 00:44

Det handler om jalousi. En forbandet ting som jeg tror vi alle har oplevet i større eller mindre grad.

Jeg selv i STOR grad, indtil en der får penge for det, lærte mig at det handler om at stole på og hvile i sig selv.
Du skal kunne elske dig selv før du kan overlade dit sind til et fremmede menneske. Der er flere bøger om emnet. Læs en eller flere af dem.

Generelt: Stol på kæresten NU eller drop hende. Den tvang/trang du har med at kontrollere og din mistro på hendes deltagelse i fester dræber jeres forhold. Og det gør det. Og du bliver et skidt bittert menneske.
Stol på dig... Stol på hende... Og i DÉN rækkefølge.

Og det med afstanden... telefon, email, webcamera osv... Hvilken afstand.?

Pøj Pøj med det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-11-05 04:17

valde skriver ganske kort det der dækker - hvis du føler for hende og er hende tro forholder det sig temmelig sikkert ligesådan fra hendes side - så lad være med at køre jalousien op når du ikke har grund til det.
Troen på hinanden når man elsker hinanden - tilliden og alt det andet der hører med er så uendelig vigtig.
Det er synd du sårer hende ved at nære mistro og angst - både for dig og hende - prøv at dæmpe det - gem det - hun har jo fortalt dig hvordan hun føler og at hun ikke kunne forestille sig at være dig utro.
Livet er for kort til fnidder - nyd det - og held og lykke med jer

Kommentar
Fra : kirsten_merrild

Dato : 05-11-05 08:00

Jeg er enig med de øvrige rådgivere, og kan tilføje, at alt, hvad du forestiller dig, om din kæreste, er dine forestillinger, og handler om, hvad du ville gøre, hvis du var hende, - sagt på en anden måde, du lægger dine egne "ønsker" og forestillinger om utroskab over på hende og bliver så bange, fordi du så ikke kan kontrollere utorskaben, det er nu hende, der kan det, og du vil så forsøge at kontrollere hende. - Det er jo en form for utroskab, det du udsætter hende for, det, ikke at ville tage ansvaret for sine egne forestillinger, og ja, find en terapeut du føler tillid til, og se af at få arbejdet dine forestillinger igennem, og tag egerskab for, hvad der er dig.
Læs dit indlæg igennem en gang og se, hvor du skifter fra at tale om "jeg, mig" til at tale om "en, man", netop her lægger du ansvaret for dig selv ud på "hvem som helst", og ved at gøre det, slører du, at det er dig, det handler om, og det er jo så en form for utroskab mod dig selv.
Så se dig selv efter i sømmene, og lad hende være hende. Kærlighed kan holde selvom mennesker finder sammen fra hver sin side af kloden, det er ikke noget problem.
Venligst Kirsten

Accepteret svar
Fra : mulberry

Modtaget 125 point
Dato : 05-11-05 09:00

At være jaloux er en tabufølelse, men nok ikke noget vi kommer uden om, hvis vi virkelig elsker nogen, desværre.
Det er jo ikke noget man ønsker sig at være, men noget man ikke kan finde ud af at være fri af og derfor er det ubehageligt for dig og måske generende for din partner, nogle ville dog sige at de ikke ville være samme med én der aldrig viste tegn ppå jalousi for det var det samme som ligegyldighed efter deres mening.
Mit råd er at acceptere det og prøve at sætte bremserne i for at det ikke skal blive værre, ved at prøve, at se for dig hvilke ulemper og skade det ville gøre, hvilket må give dig forståelse til at handle på.
Prøv at tilpas det jeres forhold.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 05-11-05 09:03

ps. Det tror jeg godt du kan, eftersom du endevender problemet og er blevet dig det meget bevidst.
Jeg synes det fortæller noget virkelig godt om dig, at du tager det op.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 05-11-05 09:51

jaluusi kan få folk til at se spøgelser alle vegne, men man kan altså få behandling mod den slags. mon ikke du skulle prøve den vej inden du gør noget dumt. hvis du holder af hende, må du jo tage hende med de små særheder hun måtte have, ligesom hun bliver nødt til at tage dig som du er. man kan hurtigt ødelægge et godt forhold, hvis man begynder at stille krav som modparten føler, er urimelige. så kig indad, og prøv at slippe af med jalousien, og du vil opdage, at solen skinner hver dag

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-11-05 19:20

ganske kort - hvis du er til at stole på så er hun også - indtil det modsatte er bevist - tænk på hvad du selv vil gøre - eller netop ikke gøre og vær klar på at hun er glad nok for dig til at gøre det samme

Kommentar
Fra : Leif_og_inge

Dato : 06-11-05 12:15

Tja! men der er jo den lille forskel og det er at i er nyforlovede hvergang i ser hinanden - og det kan jo forstærke kærligheden!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-05 12:17

ooooooooooh Leif_og_inge - den bemærkning røg lige ind her

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-11-05 12:32

Du kan også spørge dig selv om hun fortjener den mistro du viser hende. !! Har din kæreste gjort ting der gør, at du burde "holde extra øje" med hende??? Det lyder jo ikke sådan.

Du siger hun virker kold nogen gang. Spørg hende hvordan det kan være hun er sådan. Spørg om det er en fejl fra din side der gør om hun optræder så kold. Det kunne jo være I faktisk står i samme situation mht. at mistro hinanden uden at vide det, fordi I ikke snakker om det. Think about that.!

Godkendelse af svar
Fra : JRC

Dato : 06-11-05 18:53

Tak for svaret mulberry.

Kommentar
Fra : JRC

Dato : 06-11-05 18:55

Jeg siger mange tak for alle svarene...det så ikke alle som lige frem forstår at hjælpe men jeg ved hvad jeg skal gøre nu.