/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
kanel er godt men ........
Fra : miritdk
Vist : 3458 gange
50 point
Dato : 04-11-05 19:06

ok..... det siges at kanel et godt - bla. for mavebesvær/fordøjelsen - det siges også at det er antiseptisk - så langt så godt ......
hvad med allergiske reaktioner ??????????
jeg får en smule ondt i maven når jeg får en smule kanel(lider ikke af maveonde eller fordøjelsesbesvær) - kan egentlig heller ikke rigtig lide det så det er ikke et problem - og jeg kender flere der får direkte allergiske reaktioner - som høfeberlign. tilstande.

Er det mere normalt end jeg går og tror ????????????????????? Der er tale om meget begrænsede mængder - så som lidt på risengrøden - i en kanelkringle osv osv.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-05 19:09

ps... jeg ER opmærksom på at noget kanel indeholder peru-balsam - så det er ikke der jeg vil hen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-11-05 19:15

Jeg tror ikke at den allergi er særligt udbredt. Man kan blive allergisk overfor de mest mærkelige ting. Min kone er allergisk overfor Bladselleri og hendes Mor overfor Jordbær, begge så meget at de går i chok hvis de spiser bare en teskefuld.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 04-11-05 19:38

miritdk..... man kan sgu blive allergisk overfor alverdens ting og sager, og jeg tror ikke kanel er en undtagelse, men

er det kun kanel du reagerer på, for min første tanke var, at det var en krydsreaktion, du kan se hvilke almindelige

krydsreaktioner der kan være (og der er sikkert flere)

http://www.roedovre-apotek.dk/allergi1.htm#Krydsreaktioner

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-11-05 19:58

Det kan du sagtens være allergisk for merit.
Jeg selv bliver total dårlig af rød, gul, og grøn peber, og det er utroligt lidt der skal til.
Har der ligget en skive som pynt, på et eller andet stykke smørrebrød, og selv om jeg har skubbet den væk,
får jeg det rigtig dårligt ( kaste op m.m.)
Jeg har selvfølgelig lært at omgåes det for længe siden, men herfor nylig, var jeg inviteret til "Boula Baise",
2 skefulde, så gik det helt galt, en eller anden kok havde hakket en pebberfrugt, og lige det, var jeg ikke opmærksom på i en fiskesuppe, møgkok.
Så mirit, det er utroligt lidt der skal til, undgå kanel, hvor du ved det er, så går det fint.
Hilsen
Keldd.........

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-05 20:26

arne - og jer alle - jeg får ondt i maven - ikke allergi - men kender flere der får allegiske reaktioner- Norsted1 - kender til krydsreaktionerne - sandsynligt
Keldd - holder mig skam fra det hvis jeg ved det er der

Men ondt i maven (en form for mavekneb) ??????????????

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-11-05 20:32

Ja mirit, men allergiske reaktioner kan være alt ligefra en let rødmen et eller andet sted på kroppen over mavekneb til anafylaktisk chok.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-05 20:35

arne - jeg er multiallergiker - er blevet testet osv - det med resultat negativ - det er det med ondt jeg ikke forstå - og at dem der er klar over peru-balsam og undgår det - hvad der er svært - der går mig på - altså her spørger jeg både på mine og bekendtes vegne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-11-05 20:37

OK Ven, håber du får et brugbart svar.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-11-05 21:19

miritdk..... min søn får ondt i maven, det er ikke noget vi bare tror, vi kan SE maven hæver dvs tarmene hæver, han kaster op, og er tæt på at besvime, så når du siger du får ondt i maven, er det rigtigt at nogle kan få det sådan. Vi har
så fået ordre på at vi så skal ringe 112

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-11-05 21:28

Miritdk... der er faktisk også mange der får rigtigt nederdrægtigt ondt i maven af honning, bierne kommer jo med al mulig slags pollen ;-(

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-11-05 04:27

gaaaaaaaaaab for et tidspunkt jeg lige landede her - ja Nordsted1 - ved da godt det er rigtigt med den ondt i maven når det er mig det drejer sig om - lol - hvorfor er så bare det der undrer mig - og til dem jeg har haft kontakt med angående overfølsomhed der viser sig som en slags høfeber - prøver jeg at finde grunden - men ok - sådan er der jo så meget

Nu prøver jeg at finde sengen i steder

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-05 11:13

Nordsted1 - hvad får han ondt af ????
Dato : 04-11-05 21:19

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-11-05 11:33

miritdk.... græs, og alt hvad der krydsreagerer på græs.

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-05 11:42

Tak for svaret Nordsted1.
            ser du til at det bare ER krydsreaktion - for hulan hvor irriterende

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-11-05 12:09

Det er næsten mere irriterende med de krydsreaktioner end alm. "rene" ting, det kan være noget af en jungle