/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
ip3000 fejl print på cd?
Fra : pilgaard100
Vist : 471 gange
100 point
Dato : 04-11-05 18:23

når jeg prøver at printe på cd-r og dvd skiver kan printeren ikke finde ud af og starte det rigtige sted på skiven med det resutalt at den hver gang starter ca. 8cm. inde på skiven og printer 4cm. halv cirkel og ud på cd holderen. HVAD GØR JEG GALT.
jeg har de rigtige skiver og vender cd holder rigtigt, placer pilene rigtigt men det går galt hver gang. det er ved at være lidt dyrt i skiver.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 04-11-05 18:41

Jeg er ikke med.

Kommentar
Fra : pilgaard100

Dato : 04-11-05 20:11

min printer er en canon pixma ip3000. Der er en cd holder til print på cd/dvd skiver, printeren trækker cd ind og køre lidt frem og tilbage som om at den forsøger at centre skiven så begynder den at printe men ca. 8cm. inde på skiven. Det er som om at den tror at skiven ligger 8cm.længer tilbage på cd holderen.

Kommentar
Fra : pilgaard100

Dato : 04-11-05 20:11

min printer er en canon pixma ip3000. Der er en cd holder til print på cd/dvd skiver, printeren trækker cd ind og køre lidt frem og tilbage som om at den forsøger at centre skiven så begynder den at printe men ca. 8cm. inde på skiven. Det er som om at den tror at skiven ligger 8cm.længer tilbage på cd holderen.

Accepteret svar
Fra : egjegj

Modtaget 100 point
Dato : 05-11-05 10:15

lyder underligt men prøv lige at se din sideopsætning efter, eventuelt lav en ny. men inden du roder for meget ville jeg fjerne printeren og inst. den på ny og se om det rettede fejlen. Husk lige at hente de nyeste drivere hos Canon. Der er altid lidt tilpasning men det plejer at være mm. har selv en ip4000 der funker uden prob.God ablyst.

Kommentar
Fra : pilgaard100

Dato : 05-11-05 21:43

har tjekket min sideopsætning og den skulle være iorden og så har jeg lige prøvet og afinstalle og geninstaller den, den laver stadig det samme lort
Jeg ved snart ikke om det er printeren der har en fejl, men det plejer at være fjolset foran skærmen det er galt med.

Godkendelse af svar
Fra : pilgaard100

Dato : 14-11-05 21:07

Tak for svaret egjegj.
jeg har droppet nero og prøvet med canons program det virker.