/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Lille problem i Microsoft Office Word.
Fra : arne.jakobsen
Vist : 1422 gange
200 point
Dato : 04-11-05 16:12

Min Word er begyndt på noget ret irriterende. Når jeg åbner en fil kommer der en Boks op og siger:

Kommandoen kan ikke udføres, fordi en dialogboks er åben. Klik på OK og luk åbne dialogbokse for at fortsætte.

Når jeg så trykker OK kommer jeg korrekt ind i dokumentet. Det er lidt irriterende. Kan jeg gøre noget for at undgå denne reaktion, der så vidt jeg kan se er en fejl?

200 point til den der løser problemet for mig.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 04-11-05 16:19

hvorfor opretter du samme spørgsmål 2 gange ??

Kommentar
Fra : iah

Dato : 04-11-05 16:21

Prøv evt. at lægge din installations-CD i drevet og kør en "Find og ret fejl" - det hjælper mange gange på underlighederne.
Findes under Hjælp i menubaren.

Håber det løser dit problem.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 04-11-05 16:28

Har du ændret i din normal.dot skabelon?
Jeg vil foreslå dig at opgradere din officepack med servicepack 2.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-11-05 16:30

Jeanette - Jeg har ikke ændret noget som helst og jeg kører i forvejen SP2 med automatisk opdatering.

Accepteret svar
Fra : jeanette18

Modtaget 210 point
Dato : 04-11-05 16:50

Ja fint nok, men automatisk opdatering tager ikke officepakken med. Du skal selv ind og søg denne.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-11-05 16:53

OK. Det prøver jeg da lige.

Godkendelse af svar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-11-05 17:35

Tak for svaret jeanette18. Så lærte jeg også det. Opdateringerne er installeret og nu virker det igen som det skal. Synes du skal lægge et TIP om det. Der er sikkert flere end jeg der ikke er klar over at man selv skal sørge for opdatering af diverse MS-pakker. Endnu engang mange TAK for hjælpen.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 04-11-05 17:45

Undskyld mig min undren, men det lyder lidt vanvittigt, at en "EDB-Programmør i mere end 25 år" ikke ved at man skal opdatere Officepakken manuelt...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-11-05 17:49

iah - Så kan jeg fortælle dig at jeg netop er Programmør og IKKE spilder min kostbare tid på den slags småting. Det har jeg altid haft folk til. I de virksomheder hvor jeg har arbejdet har vi altid haft specialister til de forskellige opgavetyper.
Men som jeg skrev i mit svar til Jeanette, så lærte jeg også noget idag.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-11-05 17:56

iah - Tak for din hjælp, men din ide om Installations-CD'en havde jo ikke givet mig den nyeste opdatering der løste mit problem. Så jeg mener stadig at jeg har accepteret den rigtige kommentar som svar.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 04-11-05 18:15

Godt du kunne bruge tippet:)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-11-05 19:05

Jeanette -> Se lige mit seneste TIP vedr. Windows Update. Med den nyeste udgave får man også updateringer til Office-pakken helt automatisk.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-11-05 21:33

Det er dette tip det drejer sig om: http://www.kandu.dk/dk/tip/12716

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-11-05 18:24

FANDENS OSSE. Nu er den der igen. Det hjalp altså kun kortvarigt. Hvad så? Andre gode råd?