/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Kan det være Harddisken?
Fra : Dinah
Vist : 480 gange
50 point
Dato : 04-11-05 12:25

Jeg hjælper en god bekendt med hendes PC, som ikke just er fra dette årtusind.

Den har det problem at den begynder at klikke, og det lyder som om at noget starter op igen og igen (bsznnn bsznnn...). Efter kort tid genstarter pc'en. Der kommer en blå skærm, og jeg mener at der kommer til at stå noget med memory et eller andet... inden den starter op igen.

Jeg har kørt oprydning og diskdefrag. og den holder så op med at genstarte når jeg får lidt ressurser fri.

Spørgsmålet er om i tror det er harddisken der er ved at stå af. Altså i princippet kan det vel også være en blæser /køler der er bøvl med, eller hva?

Personligt tror jeg nu det er harddisken, men hva tror i?

Jeg har virus tjecket, og det er ikke en virus.

Kan man overrhovedet skifte harddisken i sådan en gammel pc - Den er vel 6-8 år gammel.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 04-11-05 12:32

Selvfølgelig kan du skifte HD-en-men du kan købe en ny pc for 1995-,det er vel værd at overveje.
Se prc-data.dk

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 04-11-05 12:33

Det var en dyr HD

Kommentar
Fra : txn

Dato : 04-11-05 12:36

HD=Harddisk

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-11-05 12:47

Der findes programmer som powermax til, at teste harddisk med, temperatur og lignende, burde du kunne se i bios. Memtest tester rammene osv. Så test systemet igennem inden, du ofrer penge på dyret.

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 04-11-05 12:58

Peet49.

Er du sød at uddybe lidt

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 04-11-05 13:10

Ved godt hvad HD er txn. Ellers havde jeg nok ikke deltaget modsat spurgt...

Har selv en god en til 800 kr. Som desuden sidder i en ældre comp.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 04-11-05 13:11

Så 2000 er da i overkanten for den.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-11-05 13:19

Dinah-> Du kan på internettet hente programmer til, at teste PCèn med,det var det, jeg mente med det. Google er din bedste ven.

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 04-11-05 13:37

Kan de programmer fortælle mig om det er harddisken der er ved at stå af, og er det altid Powermax der skal bruges, uanset styresystem og harddisk mærke?

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 50 point
Dato : 04-11-05 13:42

Styresystemet er lige meget, der findes forskellige programmer, fra forskellige producenter, de kan hentes på producentens hjemmeside. Jeg bruger powermax til alle typer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-11-05 14:03

Jimmy17 .......................det er 1900 for en hel ny computer.
Dinah - det er på tide at gemme vigtige filer væk inden den helt taber pusten.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 04-11-05 14:18

Eyvind - okay, så kan jeg bedre forstå.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 04-11-05 17:09

Blå skærm, og den lyd du beskriver, tyder på manglende kontakt til din harddisk eller styresystem.
Prøv at opdatere driveren
Eller prøv at geninstaller dit styresystem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-11-05 17:18

Citat
Jeg har kørt oprydning og diskdefrag. og den holder så op med at genstarte når jeg får lidt ressurser fri

Hvor meget friplads er der på den harddisk.
Du kan se det i denne comp (windowstasten + e)
Marker C: og fortæl hvad den viser.

Godkendelse af svar
Fra : Dinah

Dato : 23-10-06 23:37

Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-10-06 09:04

Selv tak.