/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
PSORIASIS TBL. METHOTREXATE
Fra : dhmoelsted
Vist : 2152 gange
100 point
Dato : 04-11-05 12:25

Min kone har denne trælse hudlidelse på hænder og fødder, det er ikke noget råd om alternativ beh. hun ønsker, blot om der er nogen derude der får dette lette kemopræp. mod lidelsen på hænder og fødder, og fordele og ulember ved den medicin kontra tubevis af dermovat o.5 mg .....som alligevel trods megen pleje efterlader pt. med revnede fodsåler o.s.v der findes et hav af sider på nettet om den type medicin METHOTREXATE, skal man konkludere et eller andet og sætte de to beh. tilbud op mod hinanden ,syntes jeg valget er svært, så måske en eller flere der er i beh. med dette præp, ville give et råd her tak.....
MVH
Hans

Kommentar
Fra : txn

Dato : 07-11-05 11:08

Prøv at se på netdoktor.dk Her står forskelligt desangående.Jeg er engang for længe siden blevet behandlet med alfastråler- med susses.Det var iøvrigt kun nogle få steder jeg havde det.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 07-11-05 12:14

hej txn
disse stråler får hun regelmæssigt det er noget træls noget, og hendes hudlæge er vist ikke meget for dette præb..... nu må vi se hvad han siger
mvh
hans

Accepteret svar
Fra : txn

Modtaget 100 point
Dato : 07-11-05 13:36

Hej Hans
Jeg har en kammerat der før har været megeet plaget af psoriasis,han blev behandlet med stenkulstjære på KAS Gentofte og det kurerede ham fuldstændingt.Så der er håb forude.
P.s:Det har vist sig at dermovat eller elocom i kombination med D-vitamincreme Diavonex 1 gang dagligt har gavnlig effekt hos mange.Spørg doktoren om dette.

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 07-11-05 16:14

Tak for svaret txn.
Hun skal til hudlægen ultimo nov. så må dit forslag da vendes med ham tak
mvh
hans

Kommentar
Fra : Mezze

Dato : 31-05-07 14:06

Hej der...jeg er pt i behandling for psoriasis i min hårbund med methotrexate på 12. uge og mit tabte hår er så småt begyndt at vise sig på ny....har fået denne behandling før med rigtigt godt, dog ikke varigt resultat, da det er kommet igen her 1.5 år efter.... første gang uden bivirkninger overhovedet, men denne gang med dårligere resultat og mange bivirkninger.....øv.... diarré, muskelsmerter, træthed, blodtab i forbindelse rift i endetarm (blodet har svært ved at størkne, da medicinen nedbryder hvide de blodlegemer..)...

Der skal tages blodprøver jævnligt, da medicinen kan have indvirkning på nyrer og lever...

Samtidigt har jeg brugt div. tjæreshampo, salver, cremer om natten m.m.

Det er ikke sjovt, og jeg tror min hudlæge er ved at give op..... jeg ved ikke hvor længe, jeg skal have denne kur, men skal til læge her d. 8 og vurderes igen..

Men alligevel, prøv det, hvis du ikke har prøvet det endnu, da det jo trods alt har en effekt.....

Håber for dig

Mette

Kommentar
Fra : Mezze

Dato : 31-05-07 14:07

ps: har fået boogiestråler, hormoncremer i rå mængder m.m. uden resultat...

Kommentar
Fra : marielarsen

Dato : 10-02-08 18:32

prøv og kik på dead seaglory om du kan finde noget ... http//www.deadseaglory.dk

Kommentar
Fra : Mezze

Dato : 10-02-08 19:54

hej og tak,,,,,er det noget, du selv har erfaring med?

Kommentar
Fra : marielarsen

Dato : 10-02-08 20:30

Nej jeg har ikke selv problemer med hårbunden men deres produkter mod psoriasis har hjulpet mig på hænderne og enda meget hurtigt så derfor ville jeg prøve det. Kan se de også har produkter til hårbunden mod psoriasis og jeg forstår godt hvordan du må have det med din psoriasis. Held og lykke med det.