/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Hjælp med trådløs netværk!!
Fra : ViRuS_DK
Vist : 447 gange
80 point
Dato : 04-11-05 11:01

Jeg har en rouder som er forbundet med min pc og et trådløst Access point som er stillet til Bridge. Så har jeg et til Access point som er stillet til Multi Bridge og et sidste Access point som er stillet til Bridge og som også er forbundet med en sidste computer. Problemet er at den sidste computer ikke kan modtage nogen ip, Access pointsene kommunikere fint sammen men jeg kan bare ikke modtage nogen ip på den sidste computer.. Rouderen er sat til DHCP og Access pointsene har hver fået sat en fast ip så man kan styre dem. Er der nogen der kan hjælpe mig med at få det til at virke..?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-11-05 11:37

Det lyder som en bedre fuglerede, du der har flækket sammen. Efter hvad jeg kan forstå, så har du altså tre accesspoints. Hertil må du jo så også have nogle trådløse netkort.
Der syntes at måtte være en mere enkel opbygning. Men jeg ved jo ikke hvad grunden / forholdet er til, at du har valgt denne fuglerede.
Køre alle enheder inden for det samme supnetmask 255.255.255.0 og er alle IP adresser det samme i de tre første værdier?

Kommentar
Fra : ViRuS_DK

Dato : 04-11-05 11:53

Ja det gør de. Nej jeg behøver ikke trådløse netværks kort da der er en lan port i hver AP. Hvis vi siger jeg har tre bygninger her så vil det sige at jeg har. Og der er for langt fra 1 til 3 til AP'erne der fra kan nå hinanden så jeg kobler et AP med Mulitbridge på 2 for at 1 og 3 kan snakke sammen plus der skal internet igennem der.
1) Internet+Rouder+Pc+AP Bridge
2) AP Mulitbridge
3) AP Bridge+Pc
/\ /\ /\
|_| |_| |_|
1 2 3

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 90 point
Dato : 04-11-05 12:12

Umiddelbart kunne det tyde på, at det er din "2" der ikke vidrebringer signalet mellem 1 og 3, så det er nok den du skal gå ind i, og se hvad der er galt.

Godkendelse af svar
Fra : ViRuS_DK