/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Phesh
Fra : KaVAkandu
Vist : 579 gange
120 point
Dato : 04-11-05 10:43

Jeg har modtaget en mail, som var blokkert, men hvad gør sådan en, jeg tro at det har noget at gøre med bankkonti.
Navnet Phesh-BankFraud.eml.a
Den vehæftede fil hed (blowup.GIF)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-05 10:46

det er en spy - eller andet snavs - slet mailen og kør en scan

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-11-05 10:49

Skynd dig at slette den, og krdys fingere, for at din blokering, var nok.
Du har forhåbentligt et opdateret antivirusprogram...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-05 10:49

faktisk er det en trojaner - så væk - den har ikke noget at gøre hos dig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-05 10:50
Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 70 point
Dato : 04-11-05 10:51
Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-11-05 10:52

Hej Mirit

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-05 10:57

sæl haj natmaden

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 04-11-05 11:01

Jeg bruger TDC og det er dem de har blokkeret, men derudover har jeg SpyBot, SpywareBlaster og selvfølgelig antivirus (eTrust), men ingen trojanhunter eller hvad det hedder.
Er det nok.
Jeg skulle jo nødig havde at mine penge forsvandt fra min bankkonto.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-11-05 11:05

Tjek din PC men antivirus/spyware program, finder de intet, kan du føle dig sikker.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-11-05 11:23

du er sikker, med SpyBot, SpywareBlaster og antivirus (eTrust).,,, denne gang.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 04-11-05 11:53

Hej.
Jeg har lige prøvet en af den som du anbefalede, fandt 3, men gør alle ikke det.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 04-11-05 11:55

Undskyld jeg skulle havde skrevet (natmaden)

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-11-05 13:33

Du behøver ikke at frygte for din banksikkerhed. Den "angriber" kun ved at lokke brugeren ind på en forfalsket bankside, og beder om loginoplysninger, kontonummer mm. Der har endnu ikke været eksempler på, at danske banker har været udsat for dette. Endnu . Du er således ikke "inficeret" af den, og kan tage det helt roligt.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-11-05 13:37

Jeg får selv de der, en gang i mellem, og TDC´s Mcafee antivirus fjerner dem altid helt, inden de kommer ind i mailboksen. De meddeler blot at den er fjernet.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-11-05 13:40

TDC kører norman

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-11-05 14:36

Nix, de bruger Mcafee på deres mailscanner. Vil du vædde . Norman tilbyder de brugerne som sikkerhedspakke.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-11-05 14:51

Jeg bruger tdc erhverv, er sikker på, at der står norman, men vil ikke ligge hovedet på blokken for det, jeg tager lige et ekstra kig, næste gang systemet stopper en virusmail.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-11-05 15:12

Det kan være vi begge har ret. Erhverv bruger måske Norman, det ved jeg ikke. Det centrale virusfilter bruger ihvertfald Mcafee http://om.tdc.dk/artikel.php?id=63614&dogtag=tdc_o_presse_presse

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-11-05 15:42

stl_s->Er vel også lige meget, bare virus bliver fjernet.

Godkendelse af svar
Fra : KaVAkandu

Dato : 08-01-06 16:01

Tak for svaret natmaden.