/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hardisk vil ikke køre HJÆLP!
Fra : Annehvid
Vist : 1270 gange
200 point
Dato : 03-11-05 16:55

Hejsa.
Jeg har tit kunne tage hardisk ud og ind igen uden problemmer.

Men nu vil den ikke tænde ordentligt , den når lige til opstart af windows (windows i sort skærm) så slukker den og genstarter igen.

Jeg har forsøgt alt men intet vil hjælpe!

Nogen kloge hoveder der kan hjælpe?

PFT Anne

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-11-05 17:13

Kør en repair i konsollen: chkdsk /r

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 03-11-05 17:19

hmm hvordan gør jeg det? og hvor?

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 03-11-05 17:37

Kan du starte op i fejlsikret tilstand ? det gør du ved at trykke F8 under opstart af computeren
->Brommi

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 03-11-05 17:44

kan jeg heller ikke ... den slukekr bare og genstarter hele tiden

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-11-05 18:09

Hvis du har windows XP:
Du tager strømmen fra den (Feks. ved at slukke bagpå med vippeafbryderen) 3 gange, men tag først strømmen fra den de 3 gange lige før den genstarter selv.
Så 4`de gang lader du den opstarte selv eller tænder den, og så kommer du til en sort skærm der giver mulighed for start i fejlsikker tilstand, eller gendan komputeren som den var før (Systemgendannelse)
Brug først systemgendannelsen, og hvis det ikke virker, prøver du start i fejlsikker tilstand. Herfra kan du prøve at køre en virustest.
Men der er også den mulighed at windows ikke fejler noget, så det allerførste jeg ville prøve, var at slukke og trykke alt godt på plads, altså kabler, og alle indstikskort.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-11-05 18:11

Har du en startdisk, så start op på den!

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 03-11-05 18:22

nogen der kender hvad det her er?

STOP: c000021a {fatal systemfejl}
systemprocessen windows logon process afsluttede uventet med status 0Xc0000135
(0x0000000o 0x00000000).
sytemet er blevet lukket

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-11-05 18:22

Er lidt nysgerrig! Hvad er formålet med at tage en systemdisk ud og ind?
Kunne det tænkes at problemet ligger i at du sætter harddisken ind i en PC med helt andet hardware end den pc du oprindeligt installerede winxp på?
Bliver harddisken detekteret af PC'ens bios (der er jo noget der tyder på det)?
Har du prøvet at fjerne alle externe usb tilslutninger (pc cam, scanner etc.)?

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 03-11-05 18:22

Det er fuldstændig lige gyldigt hvilken hardisk jeg sætter i .... det vil ikke virke!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-11-05 18:31
Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 03-11-05 18:37

Det har jo ikke en disse at gøre med hvad for et styresystem jeg køre med, jeg har jo flere hardiske som jeg ved fungerer, og det hjælper nada, og desuden kan jeg ikke fatte en brik teknisk engelsk, hvorfor jeg går herind og spørger.

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 03-11-05 18:40

hallo tedd. jeg har den orginale hardisk i for der er 2 til den , og den ene skulle jeg bruge til min hardisk rekorder.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-11-05 18:53

Jeg går ud fra at det er skuffer med haddiske i med forskellige styresystemer.
Når du sætter skuffe i skal nøglen drejes så den får kontakt. (den lille pind)

Eller er det lager HD i skuffer/USB

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-11-05 08:16

hmm åbentbart ingen der kan hjælpe, det er en ganske alm compuiter og ikke noget med skuffer.
Er skuffet

Nej spøj til side

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 04-11-05 09:00

Hej prøv hvis du har det at skifte dit ate kabel den der går til din harddisk

Zita

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-05 09:16

du burde kunne komme ind i fejlsiket tilstand og køre enten systemgendannelse eller repair - har du overhovedet forsøgt ?????

ps.. der er en brænder jeg ikke husker navnet på der faktisk netop forårsager det problem.

muligheden for at fejlen ligger i lignende som her er jo tilstede:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;823736#kb4

jeg ville nok anbefale en repair - eller formatC

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-11-05 09:36

Ja jeg har prøvet fejlsikret tilstand ... intet vil virke. og det har jo virket før også trods brænder.
Hvad hvis det er en løs forbindelse et sted?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-11-05 09:37

Ok Du har windows på den harddisk du har altid i computeren, og problemet opstod da du satte den anden harddisk fra harddiskrecorderen i?

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-11-05 09:39

Det er de 2 samme hardisker jeg væksler mellem de er født til pcen.
Men sidst jeg satte den ene til gik der åbentbart kludder idet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-11-05 09:45

Lidt svært at hjælpe når du svarer i øst når jeg spørger i vest

Den fatale systemfejl du nævner er det en fejlmeddelelse du fik da du satte harddisken ind?

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-11-05 10:01

nej da jeg deaktiveret automatisk genstart for at kunne komme i fejlsikret tilstand. Du spørger jo heller ikke tydeligt nok så!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-05 10:24

Anne........ tedds link er svaret !!!!!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-05 10:31

ps... hvis du ikke forstår hvad der er skrevet så få hjælp til det

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-11-05 11:11

Har dine harddiske været over og køre i en anden maskine?

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 04-11-05 11:45

du har sikkert en ødelagt registreringsdatabase

og nu har du sikkert en masse ting såsom billeder , musik , texter , dokumenter , osv..
som du sikkert vil gemme

for du kan gøre flere ting men jeg vil forslå at du laver en helt ny installation på en af dine HD og så få flyttet alt ud på en af dine diske og så start helt forfra .

så går den weekend da til noget fornuftigt , nemlig en helt ny ren maskine.

evt kig på
http://support.microsoft.com/?kbid=318159

og på ( den er næsten uundværlig i sådan et tilfælde som du har her )
http://www.nu2.nu/pebuilder/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-11-05 12:03

Tja - det er sært at hjælpe uden tilbagemelding fra den der skal hjælpes.
[V] > [ ]

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-11-05 12:14

Ja det er lige som om det er sket før, også med denne person.

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-11-05 14:19

hvad så hvis jeg fortæller hardisken ikke fejler noget i anden pc!!! .. for det gør den ikke.

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-11-05 15:05

Severino .. hvad fanden mener du med dét??? . kom med et eks , jeg tror de fleste herinde ved jeg er meget god til at besvare igen hvis jeg er tilstede .. så hold dig for dig selv.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-05 18:04

anne ------------- svar dog på de indlæg der spørger til hvad der er dit og dat i stedet for at gå i forsvar - folk vil jo hellere end gerne hjælpe !!!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-11-05 19:51

Hvis den ikke fejler noget i en anden pc, så ville jeg begynde med at udskifte harddiskkablet der hvor den er defekt!

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 04-11-05 20:00

Ja tedd det vil jeg lige prøve!

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 04-11-05 20:08

skift det kabel

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-11-05 08:43

En HD sat i en anden PC, der ikke er ens duer ikke, bootsporet vil blive ødelagt, og der er måske lagt en forkert driver på, det er derfor den genstarter konstant. Det kan alt fixes i konsollen, hvis du er heldig, eller skal der køres en repair af windows.