/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Vespa ciao
Fra : Hemmje
Vist : 1403 gange
25 point
Dato : 02-11-02 01:47

skal lige høre om jeg har fådet slået plumben ud fra min vespa og den er ca 10 mm men jeg har et problem den kan ikke stå i tomgang selv når skruen er skruet helt ind så den går ud hvad skyldes det? jeg syntes også den er begyndt at ryste meget når den køre hvorfor?

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 02-11-02 09:01

hvor bor du henne i landet? jeg kan måske hjælpe!!!

venlig hilsen Aske

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 02-11-02 13:08

slagelse

Accepteret svar
Fra : ad2

Modtaget 25 point
Dato : 03-11-02 00:27

det er fordi din karburator er for lille......

Kommentar
Fra : ad2

Dato : 03-11-02 00:27

det er fordi din karburator er for lille......

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 03-11-02 14:53

min kaburator en en 13 mm og der er kun slået plumben ud af indsugningen så den er kun ca 10mm men hvorfor går den ud når den står i tomgang?

Kommentar
Fra : ad2

Dato : 03-11-02 16:01

har det hjulpet at fjerne plumpen??? kører den stærkere???

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 03-11-02 17:50

Til ad2

ja når topfarten er bedre men ikke tomgangen den går simpelhen ud

Kommentar
Fra : Stumpo

Dato : 23-12-02 13:15

Det er fodi din strålespids er for lille...

Jeg har selv haft samme problem.

Du skal tage din karburator af, og skilde den ad. (du skruer selve bunden af karburatoren)
Så sidder der en lille guldfarvet skrue (strålespids), og den skruer du ud. på den står der et lille nummer (standarden er omkring 37-40) og så skal du have fat i en strålespids, som har et højere nummer. Jeg fåreslår, at du køber en, som er ca. 3 numre større.

Jeg har selv haft samme problem, og fik løst det på denne måde.

Ellers kan du gå ind på min hjemmeside.

www.klub-ciao.dht.dk

Her kan du finde svar på alle spørgsmål om ciao.
Der er også et forum inde, omhandlende Ciao, og det er meget brugt!

MVH
Stumpo

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 23-12-02 21:51

hvor kan sådan nogle købes henne?

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 23-12-02 22:12

min kaburator taber også meget benzin den er ellers ikke rat gammel tunkaburator hvad kan der være galt?