/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fiat
Fra : vombatsi
Vist : 522 gange
35 point
Dato : 03-11-05 14:03

Prøver lige igen - havde lidt rod i kategorierne
Jeg er interesseret i en lille gammel fiat. Tror den hedder 750. Jeg vil gerne vide hvad den må koste (i forhold til stand selvfølgelig) hvad den koster i afgifter og hvordan dens benzin forbrug er

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 03-11-05 15:12
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 03-11-05 15:20
Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-11-05 15:21

En Fiat 750 er en lille gammel bil , ¨som fortrinsvis var til det polske marked, hvor der stadig kører en del af dem.
Der kaldes de Fica

Det er en lille skodbil, dyr at køre i, dårlige køreegenskaber, umulig at skaffe stumper til her i hvert fald.

Men kig efter Fiat 500 ell. 600, dem der kører der nogle få "nostalgiske" eksemplarer af her i landet, som veteranbiler.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-11-05 15:25

Forresten er det den samme bil, som i tresserne hed Zastava 600 D

mvh dova

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 03-11-05 15:31
Kommentar
Fra : 25

Dato : 03-11-05 16:52

Ja, og min er en Uno fra 1993 som stadig kører, den skal til Dinitrol i morgen, fordelen ved disse biler er at de er billige i reservedele. Vægtafgift er for min bil kr. 1.040 for et halvt år. Jeg fylder ikke ret meget med bilen, og den er udemærket i det daglige, men til langture syntes jeg ikke det er så god en bil -

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 03-11-05 18:32

http://www.carsfromitaly.com/fiat/index.html
Her skulle alle modellerne være.
Jeg kan ikke finde en 750.
Jes

Kommentar
Fra : 25

Dato : 03-11-05 18:37

Valdes link er ok. der er en 750 fiat og en del mere jeg var lidt nysgerrig, da jeg har en UNO Fiat.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 03-11-05 18:53

jeg mener modellerne var:
600 og 770abarth (de var utroligt populære blandt unge sidst i 60erne)
850 og 850spider (blev mest betragtet som damebiler)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-11-05 19:00

http://www.italiaspeed.com/2005/cars/fiat/07/punto_serbia/2907.html

Du kan se modellen lidt nede på denne side, det er den lille hvide bil til venstre

mvh dova

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-11-05 09:53

Den Zastava har jeg oplevet i virkeligheden, min svoger købte en der var 1 år gammel for næsten ingenting og den var ingenting værd og blacklistet i de fleste lande af sikkereheds årsager,men det er næppe den.

Mon ikke det er en Panda 750 der er tale om?

Kommentar
Fra : vombatsi

Dato : 04-11-05 15:49

det er ikke 850, men nok 500 eller 600 jeg er interesseret i

Kommentar
Fra : vombatsi

Dato : 04-11-05 15:49

det er ikke 850, men nok 500 eller 600 jeg er interesseret i

Accepteret svar
Fra : kogalejy

Modtaget 35 point
Dato : 04-11-05 17:11

I begyndelsen af halvfjerserne da benzinprisen blev fordoblet, købte jeg ca 10 Fiat 600 om ugen, jeg gav 3-500 kr. for dem afhængigt af om vægtafgiften var betalt den lå et sted mellem 4 og 500 kr. Vi udskiftede bunde paneler front, satte ny forfjeder, styrelejer og bremser mv. derefter blev de oplakeret forsynet med ny frontrude lygter og kofangere, kunne ikke skelnes fra en fabriksny bil, vi renoverede en pr. dag synet og godkendt blev den solgt for 6.500 kr. Folk var vilde med dem, en Fiat 600 kan hvis motoren er god køre op til 18 km. ltr. det var noget andet end en Ford Fairlane der lige kunne klare 4,5 km. ltr. Ingen kan sige i dag hvad man kan købe sådan en for, det afhænger af handelen mand og mand imellem, fordi der er gået veteranbil i dem. Mvh. K.

Godkendelse af svar
Fra : vombatsi

Dato : 04-11-05 17:21

Tak for svaret kogalejy.