/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Backup af mails
Fra : Lionje
Vist : 814 gange
100 point
Dato : 03-11-05 10:28

Jeg bruger IncrediMail som mailprogram. Hvordan kan jeg gemme alle mine mailbiblioteker på et andet medie, og så naturligvis finde dem frem igen. Helst alle mapper i ét hug. Det er for at få ryddet op og som sikkerhed for, at de ikke forsvinder, hvis harddisken går. venlig hilsen jørn

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-11-05 10:49

Jeg kender ikke dit mailprogram. Jeg har to mailadr. og videresender så dem til min hotmail. som jeg med sikkerhed vil gemme

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 03-11-05 11:59

Jeg lægger mine på en DVD eller du kan bruge en Memory stick (USB stik)

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 03-11-05 12:03

Det er en rigtig god ide fra Nordsted1
jeg har en gratis mail adresse hos yahoo
inden jeg lukker min mailboks ned, markerer jeg alle og sender dem til min yahoo boks
så vidt jeg husker kan du gøre det samme i dit mailprogram

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 03-11-05 12:12

Tak. Problemet er, at jeg ikke ved, hvor mail mapperne ligger på harddisken. Jeg har mange mails, så jeg ville gerne gøre det lettere ved at tage en hel mappe ad gangen.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 03-11-05 12:18

Incredimail ligger den "ovenpå" Outlook?

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 03-11-05 12:28

Nej, det tror jeg ikke. Jeg kan bruge dem begge, men ikke læse mails fra det ene i det andet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-11-05 12:29

Ellers må du gå ind i - programmer, og kør søg-

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 03-11-05 12:33

Jeg bliver ved at spørge dumt. Jeg har søgt på indbakke mm. Hvad hedder filerne?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-11-05 12:36

kan du ikke huske bare en overskrift i et af brevene, så viser søg dig hvor det er, og helt mappen

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 03-11-05 12:38

Jo! det prøver jeg

Kommentar
Fra : Nakita

Dato : 03-11-05 12:42

Jeg bruger også IncrediMail. Nu har jeg lige prøvet at søge efter Inbox og fandt, at jeg havde 2 filer der hedder hhv. Inbox.imh og Inbox.imm.

De ligger under IncrediMail\Data\Default Idendity\essage Store

Jeg har ikke prøvet at åbne flerne, men prøve om du ikke kan komme videre herfra.

Accepteret svar
Fra : Nakita

Modtaget 100 point
Dato : 03-11-05 12:44

Det blev en lidt forkert adresse. Der var faldet et M ud

IncrediMail\Data\Default Identity\Message Store

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 03-11-05 13:18

hent dette gratis program
så kan du søge og finde alt på harddisken
http://toolbar.msn.dk/
bare skriv et enkelt søgeord

Godkendelse af svar
Fra : Lionje

Dato : 03-11-05 14:04

Tak for svaret Nakita.
Også mange tak til alle andre, men det var Nakita, der gav ledetråden, der virkede.
venlig hilsen jørn

Kommentar
Fra : Reaper911

Dato : 14-12-05 22:47

Jeg bruger også Incredimail og har kæmpet med samme problemstilling. Men har fundet ud af at alle mails og kontaktpersoner befinder sig i
C:\Documents and Settings\[Username]\Lokale indstillinger\Application Data\IM\Identities\{424D4D04-404B-419D-B0A6-83207C8EF6CF}
Denne placering matcher også mængden af data (i mit tilfælde næsten 300 MB)

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 15-12-05 10:33

Mange tak for din oplysning, Reaper911. Det var pænt af dig, men jeg har desværre givet mine points. Vh jørn