/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Savvværksejer Johansen Allested
Fra : svendgiversen
Vist : 857 gange
100 point
Dato : 02-11-05 21:05

Ingen har kunnet svare på min borddames farfars malermester familie,
indtil jeg får flere oplysninger...

Måske er hendes morfar Johansen lettere at finde?
dels ejede han Allested savværk, dels var han den første på egnen (Fyn??) der fik bil.

Hvem finder Johansen med familie,
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-11-05 10:17

I stedet for savværk, nok bedre med savmølle?

Der er tilsyneladende stadig et firma med det navn, Svend
"
Firmanavn: Det Danske Trælastkompagni A/S Allested Savmølle & Trælast
Adresse: Østergade 8 By: 5672 Broby
"

Accepteret svar
Fra : Finn_Kyhn

Modtaget 100 point
Dato : 04-11-05 21:10

Prøv en kontakt til Margit Larsen, Broby lokalhistoriske arkiv tlf. 6263 2110

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 17-11-05 01:08

Hej Svend
Fik du kontakt til Margit vedr. savmøllen?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-11-05 07:01

Nej jeg afventer flere data fra Jytte, min borddame for flere uger siden.
Får jeg ikkie dem, lukker jeg spørgsmålet. Det er jo ikke min familie.

Min vinter hobby er at finde slægtninge og andet på nettet, ikke at ringe rundt...
Det kunne blive en dyr fornøjelse, Svend

Kommentar
Fra : Leif_og_inge

Dato : 23-11-05 22:57

som ung arbejdede jeg som repræsentant hvor jeg tit kom igennem landsbyen Allested, jeg har en eller anden ide om at du skal koncentrere din søgen omkring " personkredsen " eller afdøde personer i forbindelse med følgende firma:
Allested savmølle & trælast A/S . Østergade 4 Allested 5672 Broby...www.allestedtrae.dk kan jeg ellers hjælpe med noget?

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-01-06 12:07

Tak for svaret Finn_Kyhn.

Da min borddame ikke siden har vist interesse lukker jeg spørgsmålet, Svend