/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
e-mail adresser kan ikke sende
Fra : gribben1
Vist : 807 gange
100 point
Dato : 02-11-05 20:56

Jeg har diverse e-mailadresser - netop for at adskille mine forskellige engagementer og for at undgå spam.

Nu kan jeg kun sende via min standardadressen på Outlook Express og det er ikke smart.
Jeg har prøvet at sætte en anden mailadresse, som standard, det hjalp ikke.
Dog kan jeg godt modtage og sende f.eks. herfra.

Selv om jeg har fået ny firewall og antivirus har problemet også været der før den tid, det er først nu, det er gået op for mig.
Jeg tager MEGET jævnligt et tjek både hos Trend Housecall og andre på nettet + selvfølgelig min egen og også antispyware.

Måske har jeg været for hurtig til at afvise? eller for langsom?

Det er altså træls ikke at kunne styre det.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 02-11-05 20:58

hvem er din udbyder
ved de fleste skal udgående post sættes til det samme som din udbyder uanset hvem mailkontoerne er oprettet ved

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 02-11-05 21:04

1. Tele2 adsl og dem har jeg ikke noget at sige på.

2. Præcis og det plejer altid at være i orden, det er inden for kort tid, jeg har opdaget det, qua returnering en mail, det villle den ikke, og så begyndte jeg at undre mig.
I aften ville jeg så maile via en af de andre adresser - den ville bare ikke afsendes, der kommer en fejlmedelelse op.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 02-11-05 21:06

hvad står der i den fejlmedelse

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 02-11-05 21:19

Her er hvad den siger:

Der er opstået en ukendt fejl. Konto: 'gribben1', Server: 'mail-relay.tele2adsl.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '421 Cannot connect to SMTP server 130.227.212.4 (130.227.212.4:25), connect error 10051', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 421, Fejlnummer: 0x800CCC67

og det bliver jeg meget klogere af

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-11-05 21:20

Du har da en pil ude til højre på "fra:" linien............ikke?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-11-05 21:29

Sikker (SSL): Nej ............... er du sikker på at den ikke skal være SSL [V]
som du kan sætte i egenskaber for din mailkonto under avanceret

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 02-11-05 21:32

Jeg forstår ikke, hvad du mener med en pil til højre.
Når jeg returnere en mail, er der en pil, der viser returnering, er det det du mener?

Jeg har lige prøvet at sende en mail til min bror UDEN returnering, det gav samme meddelse.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 02-11-05 21:33

ser ud til det er din smtp server der er nede
muligvis er din ip blokeret på denne server , kan se ved andre der har haft ('421 Cannot connect to SMTP server 130.227.212.4 (130.227.212.4:25), connect error 10051' ) at det er problemet

du kan finde flere ting på de fejlkoder ved at søge på google

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 02-11-05 21:36

Jamen det forklarer ikke at jeg kan sende på min standard adresse, og modtage på alle de andre adresser jeg har, så skulle alle jo være nede, jeg kører på den samme smpt

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 02-11-05 21:38

den server du sender fra er ikke den samme som du modtager mail fra
ellers har jeg ingen ide om hvorfor på stående fod

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 02-11-05 21:43

Nej det har jeg heller ikke, men kommer du/I på noget vil jeg blive meget glad.
Det behøver jo heller ikke være i aften, jeg får jo en mail, når nogen er på.

Jeg sidder formentlig heller ikke natten her.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-11-05 21:58

Altså du kører med Outlook Express
Du har flere mail-adresser/konti tilsluttet denne OE
Når du vil skrive en mail >ny post, så er der en afsender linie (din mail) og ude til højre er der en lille pil som kan vælge hvilken afsender (en af dine mail) du vil bruge.
Er det sådan.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 02-11-05 22:15

Ja, jeg kan skrifte adresser, som jeg vil via pilen inden jeg sender mailen.
Er vi enige?
Mit problem er, at jeg ikke kan sende en (ny) mail fra en af de andre adresser jeg/vi har, kun via standard adressen og det er det, jeg ikke kan forstå.

Jeg er godt klar over, at jeg ikke kan skifte adresse, hvis jeg returnerer en mail, der fanger bordet med den oprindelige adresse der er afsendt fra.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-11-05 22:21

Ok - men hvis de andre adresser er af samme type, så kan du måske se en forskel inde i egenskaber for de konti.
(Hvis det er hotmail.com adresser, så er de ved at ophøre med at bruges fra Outlook / Express) Du kan nemlig ikke tilslutte nye.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 02-11-05 22:29

Det er Tele 2 adresser, der altid har fungeret perfekt, og de er alle af samme type, faktisk kan jeg fortælle, at jeg opbevarer opsætningen af dem i e-boks, bare for at undgå fejlopsætninge (det er så bøvlet), så det må være på selve PC, det er galt.
Når jeg nu tænker mig om, gik Norman fuldstændig amok for kort tid siden, det kan måske komme derfra.

Jeg afinstallerede den og - håber jeg - fik fjernet alt, inden jeg installerede Zone Alarm og Avasta.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-11-05 22:34

Norman er ikke sådan lige til at afindstallere.
Men det kan da være der ligger en lås der.
Jeg bruger selv Norman, og har flere mailadresser på OE af forskellig slags.
Men du kan da afprøve dine mails ved at tilgå dem på webmail.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 02-11-05 22:40

Nu er jeg ikke bange for at gå i regedit/regcleaner, så Norman skulle være væk, men man kan jo aldrig vide.

Hvordan jeg kan afprøve mine mails i webmail?

Jeg troede, jeg var nogenlunde velbevandret i websproget, men åbenbart ikke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-11-05 22:49

www.tele2.dk
lidt ned i venstre side:
Webmail
Klik her
Nu kan du med din
mail-adresse
og dit normale adgangskode
se dine mails.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 02-11-05 23:07

Jeg har ingen problemer med Webmails, mine tanker var bare ikke i den retning på nuværende tidspunkt, det er når man rejser, det klinger.
Jeg har lige været jorden rundt og brugt webmail flittigt, og den fungerede perfekt også nu, jeg har lige prøvet.

Jeg tror det måske er en ide af afinstallere alle mine e-mail konti og geninstallere dem fra e-boks efter en gennemgribende fejlsøgning eller?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-11-05 23:11

Ja det er da muligt og et forsøg værd da der jo er en som virker.
(jeg lukker nu)

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 02-11-05 23:14

Det gør jeg også godnat

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 02-11-05 23:14

Det gør jeg også godnat

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-11-05 23:26

I dit indledende spørgsmål skriver du "Nu kan jeg kun sende via min standardadressen på Outlook Express og det er ikke smart. "
Jeg formodet standard adressen så sidder i overordnet idenditet - eller hur ?????

for at adskille de forskellige adresser kan du gøre som her:

Start Outlook Express
Vælg Funktioner i menulinjen, gå til Meddelelsesregler og vælg Post - sæt flueben i linien : hvor linien Til indeholder personer - (de andre mailadresser) - og i linien:hent den ikke fra serveren.
I feltet Beskrivelse af regel skal du klikke på indeholder personer
Indtast en af de mailadresser som du ikke skal modtage mails fra og tryk på Tilføj. Gentag dette for hver adresse du ikke skal modtage mails fra
Tryk OK to gange

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-11-05 23:27

ps til ovennævnte - du skal selvfølgelig oprette flere idenditeter i outlook express for at kunne gøre det

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 02-11-05 23:43

Har du været inde på de andre emailadresser du har og sat din SMTP server så de står ligesom på din standardadresse ?

Ellers skal du gå ind i egenskaber på hver emailadresse og vælge fanebladet servere og under udgående post SMPT skal du skrive den server du bruger til din standardadresse.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : gribben1

Dato : 03-11-05 01:15

Tak for svaret bentjuul, men også stor tak til alle der gik ind i mit problem med så stor entusiasme, tak alle sammen.

Jeg har set og set på mine opsætninger, men en smpt i stedet for smtp synes lille, men er altså forskellen og den er stor, men nu kører alle mine adresser igen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-11-05 01:22

Fedt at det ikke var andet - og du nu er op at køre med dine emailadresser.

//bentjuul