/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Lydkort til DELL OPTIPLEX GX 110
Fra : cccf
Vist : 598 gange
50 point
Dato : 02-11-05 17:46

Kan man få et billigt lydkort og et par højtalere der passer til sådan en gammel svend.??

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 60 point
Dato : 02-11-05 17:52

Ja hvis der er en ledig PCI port? Du kan jo kigge på lydkort og højttalere inde på www.edbpriser.dk! Man kan få et pci lydkort til omkring en hund! Og lavkvalitets højtalere koster vel osse deromkring!

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 02-11-05 18:02

Inde i bunden af bundkortet sidder der et stort kort med 5 hvide blokke som er tomme , men lydkortet skal jo passe ned i et af dem, og har der ikke været forskel på dem gennem tiderne ??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-11-05 18:07

Jo men man skal langt tilbage før der ikke var PCI! Der hed standarden ISA men det er 10 år siden!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-11-05 18:42

ISA porten er/var sort
PCI er hvid
Du siger at der sidder et kort med de hvide porte på bundkortet.
Der kan sidde sorte porte på modsatte side og så er sort og hvid fælles
Så hvis der sidder noget i den sorte skal du ikke bruge den modsatte hvide.
AGP er brun (til grafikkort)

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 03-11-05 09:25

Selve bundkortet er et DELL bundkort, i bunden af dette sidder der en lang mørkebrun sokkel (15cm)
hvor der er isat et indstikningskort med 5 hvide sokler (PCI går jeg så ud fra) de er tomme alle 5.
Det må være der jeg skal montere mit PCI lydkort. ??

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 03-11-05 09:39

Jeg har været inde og kigge på edb priser og ser at der på nogle af kortene sidder foruden de små stik til højtaler
også er et større stik med 6-8 små huller, på et af dem sidder det på et extra kabel (typhoon acustick 4) til kr. 92.-
Er det til monitor.?? og hvorfor er det kun med på nogle af lydkortene.??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-11-05 10:39

Ja det er de hvide du kan bruge til PCI kort.
Der kan ikke tilsluttes en monitor til et lydkort.
Det typhon lydkort ser ud til også at have tilslutning til joystick.
Hvis comp har indbygget skærmkort så start med det.
Og du kan hente dette lille program som kan se på din comp og hvad den indeholder.
http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en
Brug denne:
>>>Click here to learn more about the feature set of EVEREST Home Edition<<<

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-11-05 10:40

sludder brud denne:
>>>Click here to download EVEREST Home Edition now for free<<<

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 03-11-05 12:09

Tak for svaret tedd.
Jeg har købt kortet til kr 99.- og et sæt højtalere til kr 150.-
og indstalleret det og det virker.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-11-05 13:14

held og lykke med den comp.