/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
xp på 9 gb
Fra : vaxen
Vist : 412 gange
100 point
Dato : 02-11-05 17:39

Hej med jer!

Kan det betale sig at lægge Windows xp på en bærbar med 9 gb?
(128 mb ram)

Vaxen

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 02-11-05 17:45

kommer jo 100% an på hvad du ellers skal have derpå, og hvad den skal bruges til. 128mb ram er meget lidt, og maskinen vil køre langsomt med XP

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 02-11-05 17:50

Grunden til jeg spørger er selvfølgelig at XP har funktioner, som jeg gerne vil benytte mig af på den bærbare.
Er ikke klar over, hvor meget XP fylder og hvor stor kapacitet, den kræver for at køre så det er til at holde ud - i forhold til Windows 98 på samme bærbare eller XP på stationær computer med rigeligt plads og 256 mb ram....

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 02-11-05 17:51

Det vigtigste, der skal installeres ud over er i øvrigt officepakken... ellers ikke noget, der kræver så meget hverken plads eller ydelse af computeren...

Vaxen

Kommentar
Fra : txn

Dato : 02-11-05 17:53

Hvis du kun skal bruge din bærbare til txt. så er det ligegyldigt hvilken windows du bruger.XP fylder ca. 1GB

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 02-11-05 17:56
Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 02-11-05 18:00

jeg har forsøgt mig med en XP på en comp med 128mb det var ikke sagen også selv om jeg kun skulle bruge den til "skole" brug så jeg vil ikke gøre det igen brug da 2000/ME/98 om din hardisk er 9gb eller mere betyder ikke så meget det er dine ram jeg ville være mest bange for,
man skal have min. 256mb ram for at få XP til at køre tilfredsstillende.

men hvis andre har en anden mening så kommer den nok frem her

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 02-11-05 18:05

Ok - det giver lige en fornemmelse... Jeg har besluttet at installere den - hvis det er noget juks, så laver jeg det bare om igen...

Partitionen er hermed slettet og ny Windows undervejs... Tak for hints

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : vaxen

Dato : 02-11-05 18:07

Tak for svaret tedd... Den burde jeg jo selv have kunnet finde

Computersmeden>> Det er nok sandsynligt at du har ret - men prøver nu lige alligevel. Og håber på, at mit temperament kan bære det

Vaxen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-11-05 18:44

Vaxen - der er mange faciliteter i både ME og 2000, som kører fortrinneligt på helt ned til 133 Mhz