/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke indstallere win XP.
Fra : cccf
Vist : 417 gange
100 point
Dato : 02-11-05 17:06

Jeg har fået en ældre DELL optiplex GX110 som jeg ville formatere og indstallere win XP på, og give videre til mit barnebarn, Jeg har formateret harddisken men når jeg så lægger win xp i cd drev fortæller den (ugyldig systemdisk)
På min egen pc begynder den at indstallere den som den skal. ???
Hvad er der galt ?

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 110 point
Dato : 02-11-05 17:11

First boot i bios skal stå til cdrom, xpèn skal være i drevet - du starter PC og følger anvisningerne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-11-05 17:13

Den skal helst være på 4-500 Mhz.
Den skal sættes til at boote fra CD og det gøres i bios.
Du kan måske tilgå bios ved st taste F10 ell DEL ell F1 under opstart.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-11-05 17:16

Xp kan sagtens indstalleres på en 266MHz, der er rammene, det kniber med, der skal den helst have 256Mb, men 128 går - 64Mb kan lade sig gøre, men vil da næsten løbe den forkerte vej.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-11-05 17:17

Jep! Grunden til at den skriver Ugyldig systemdisk er at den forsøger at boote op på det drev du har formateret! Så følg ovenstående anvisninger!

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 02-11-05 17:20

Tak for svaret peet49.
Hej peet49
Der kan man se hvor død man kan gå i det, det har drevet mig til vanvid hele dagen.
Jeg har selvfølgelig været i BIOS adskillige gange der stod både harddisk diskettedrev og cd drev med "flueben"
men da jeg nu fjernede fluebenene så der kun stod et tilbage nemlig cd drevet så fangede den.
Det er ikke altid det er logik det der foregår.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-11-05 17:24

PCer er som kvindfolk, de gør somme tider, hvad der passer dem, jeg takker for point.