/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tekst-ændring
Fra : yearhouse
Vist : 396 gange
220 point
Dato : 02-11-05 09:23

Hej med jer igen...

Dette kan jeg sq ikke forstå....men der kan skrives store bøger om, hvad jeg ikke forstår *LOL*

Ca. halvdelen af mine e-mail og andre link mangler æ-ø og å.
Jeg HAR været inde i "tegnsæt"....men hér står det til automatisk valg. Jeg har dog prøvet at ændre dette, men der sker ikke noget.

Envidere er der osse begyndt at ske kludder med teksten, når jeg kopierer noget over i Word ....overskrifter m.m....

Har jeg trykket på noget galt, monstro?

Efterårshilsen
TOM

Kommentar
Fra : bertelsen666

Dato : 02-11-05 10:23

I kontrolpanelet skal du klikke på Internale og sproglige indstillinger og sikre dig at der står Dansk, hvis du altså har en windows xp dansk udgave.
Hvis du har været inde i fanebladet "sprog" og Indstillinger, og her har valgt flere sprog, engelsk og dansk, skal du slette dem du ikke bruger.
Nede i processlinien er der et sprogikon hvis du har valgt flere sprog.Her kan du kikke og vælge Dansk. Min erfaring med flere sprog i xp er ikke god, så for at få styr du det danske vælg kun dansk.
Hvis du stadig har problemet så skriv

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 02-11-05 11:22

Tak tak....
Jeg har været inde og kigge...og alt jeg ser er DANSK.....der er noget med avanceret funktion med noget UNI-kode-halløj, hvor alle sprog er markeret....Er det dem, jeg skal fjerne fluebenene fra?

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 02-11-05 11:22

Tak tak....
Jeg har været inde og kigge...og alt jeg ser er DANSK.....der er noget med avanceret funktion med noget UNI-kode-halløj, hvor alle sprog er markeret....Er det dem, jeg skal fjerne fluebenene fra?

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 02-11-05 11:26

Hovsa....2 gange *g*.....skal lige sige, at selv i Google mangler jeg æ,ø og å

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-11-05 11:38

I Explore skal tegnsæt være>Vesteuropæisk (ISO)
Tjek også om du køre med en generel skrifttype der ikke kan håndtere ÆØÅ!

http://www.it-svar.dk/doctor/thread.aspx?id=145560

Kommentar
Fra : dk

Dato : 02-11-05 11:49

hejsa
kontrolpanel >>Internale og sproglige indstillinger >>sprog >>detaljer >>her skal "dank" stå som standard
i installerede tjenester skal dansk stå øverst.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 02-11-05 12:05

Nu har jeg kigget på jeres gode råd....men AK:...alt står til dansk...osse denne Vesteuropædisk.ISO.....men jeg har osse flueben ved "Automatisk valg".

I IE har jeg KUN dansk som mulighed.

Jeg kiggede lige i skriftyper i IE....og der står standarden som "Baseret på latin"....og jeg bruger Ariel som standard.

Tør ikke liiiiiige pille før jeg hører fra jer. *s*

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-11-05 12:21

Fjern fluebenet i "Automatisk valg." Så kun Vesteuropædisk ISO er markeret.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-11-05 12:26

Hvad har du i:
Kontrol panel> internationale og sproglige indstillinger> Sprog> Detaljer. Og så kig på Standard sprog og installerede tjenester?????

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-11-05 12:32

yearhouse>"og der står standarden som "Baseret på latin"....og jeg bruger Ariel som standard." ER OK......

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 02-11-05 12:56

Nu har jeg fjernet den Amerikanske installation...nu står der KUN dansk i samtlige funktioner..........MEN stadigvæk har jeg et spørgsmål omkring détte UNI-kode-felt, hvor alt er markeret. Skal jeg slette alt dette?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-11-05 13:29

det er svært at vejlede når der er så mange indstillings muligheder. Og det er åske bare en lille ting der gør det hele.

UNI-kode-felt????? Hvor ser du det???

Læser man på nettet kan også være Java der drille. Prøv evt. at opdatere.!

Annuller spørgsmålet
Fra : yearhouse

Dato : 07-10-06 12:39

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Jeg startede simpelhen en total genoprettelse