/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Efterlysning af strikkeopskrift på en Mu~
Fra : hellegudme
Vist : 2735 gange
200 point
Dato : 01-11-05 13:53

Er der mon en eller anden, som ligger inde med en strikkeopskrift eller evt. hjækleopskrift på en Mumitrold. Det foresvæver mig, at der for noget der ligner 25 år siden var en opskrift i et ugeblad. Jeg bilder mig ind, at det var i FamilieJournalen.
Jeg har forsøgt i garnforretninger og har ledt på nettet, men desværre forgæves.
Min søn elskede Mumitrolden og havde en syet. Nu har han fået en datter, og jeg ville gerne lave en Mumitrold til hende. Jeg er ikke god til at sy, derfor ønsket om en strikkeopskrift.
Jeg ville blive meget glad for hjælp.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-11-05 15:31

http://users.cybercity.dk/~dsl55751/bogen.htm - blot en filtmumi - men det kræver at du køber en bog

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-11-05 16:09

umiddelbart kan jeg ikke finde noget - så håber der kommer nogen i løbet af nogen tid.

tillykke med barnebarnet

Kommentar
Fra : hellegudme

Dato : 02-11-05 08:40

Hej miritdk.
Tak for ideen. Det kunne være en mulighed. Jeg har en kollega, som er dygtig til selv at designe alt muligt fra tøj og tasker til julepynt og boligtekstiler. Hun mener, at hun ved hjælp af et billede måske kan lave en skabelon. Så kan jeg måske "fifle" mig frem med maskeantal. Jeg kunen forestille mig, at der er et par gode billeder i bogen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-11-05 14:28

tjah - det burde kunne lade sig gøre - mumitrolden er jo ikke den sværeste - rigtig god fornøjelse og held og lykke med projektet

Kommentar
Fra : Gitte.Morsing

Dato : 23-01-06 16:29

Du kan jo kikke her om der er nogle.
http://www.garnstudio.com/lang/dk/kategori_oversikt.php

mvh
Gitte
www.strikkestuen.dk

Kommentar
Fra : godrum

Dato : 25-01-07 21:55

Hej

I min egen søgen efter den selvsamme opskrift, har jeg stødt på dit indlæg.
Jeg kan se at det er et godt stykke tid siden at du efterlyste opskriften.Men jeg har altså endelig fundet den...
Jeg har kontaktet familie journalen, som har fundet den frem fra sine gemmer. Den er fra 1978. Og jeg er ved at få den tilsendt.
Hvis du stadig skulle mangle den, må du lige give lyd...
Det er i øvrigt en hækleopskrift

Mvh. Yvonne

Kommentar
Fra : hellegudme

Dato : 25-01-07 22:28

Hej Yvonne.
Jeg har aldrig fundet en opskrift på Mumitrolden og har heller ikke forsøgt at kreere den selv.
Jeg har i mellemtiden fået 2 børnebørn mere, så jeg er MEGET interesseret i at få fat i opskriften.
Hvis du vil sende den til mig, skal jeg nok dække dine udgifter.
M.v.h.
Helle
hellegudme@yahoo.dk