/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Brug af batteri i en bærbar
Fra : maxhankat
Vist : 636 gange
100 point
Dato : 01-11-05 10:36

Er det bedst at tage batteriet ud af en bærbar, når den stå med strøm på konstant?

Bliver det pågældende batteri dovent" hvis det ikke lades op jævligt?

Mvh
max h

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-11-05 10:47

Du skal lade batteriet sidde i. Du kan komme ud for at den bærbare, slet ikke vil kører uden.

Nej, dit batteri bliver ikke "dovent"

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 100 point
Dato : 01-11-05 13:07

Det har jeg endnu aldrig oplevet i min tid som forhandler, jeg tager altid batt. ud, når det er fuldt opladet og kører på ekstern psu, desuden kører de fleste også fuld speed uden batteriet monteret.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-11-05 13:44

Min datters bærbare, kan ikke kører uden batteriet er sat i, den bruger batteriet som connektor, men må jo så komme
an på en prøve

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-11-05 13:51

Selvfølgelig

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 01-11-05 14:06

Foreløbig tak for alle svar.

Jeg vender lige tilbage, efter jeg har fjernet batteriet for at se, om min pc kan køre på strøm uden batteri.

max h

Godkendelse af svar
Fra : maxhankat

Dato : 01-11-05 14:23

Tak for svaret peet49.

Det kunne, som du skrev, godt lade sig gøre.
I øjeblikket kører min bærbare kun tilsluttet el-nettet.
Så kan jeg jo lige så godt spare batteriet - - -
Mit spørgsmål om batteriet kunne blive "dovent" af ikke at ligge uden at blive brugt, er jeg stadig ikke helt klar over, det er en påstand jeg har hørt.

Lad mig for god ordens skyld nævne, at jeg altid havde min gamle bærbare pc stående både med batteri og tilsluttet el-nettet, og tilsidst kunne batteriet slet ikke lades op, hvilket indebar, at jeg ikke kunne anvende min pc, når jeg rejste.
Men det beror måske på typen af batteri.
Tror du evt. du kunne svare mig på det?
Mvh
max h

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-11-05 14:48

Du skal engang imellem tømme batteriet og lade det fuldt op igen, vi gør det en gang hver 14.dag

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 01-11-05 15:03

peet49

Nok engang skal du have tak (ingen points denne gang, jeg er så fattig)
Det råd vil jeg præcist følge.

Mvh
max h )