/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs router og Statisk IP adresse !!!
Fra : import
Vist : 2111 gange
200 point
Dato : 01-11-05 09:04

Jeg er gået kold i opsætning af min nye D-link trådløse router ( DI-624 ), under opsætning skal jeg angive en del oplysninger da jeg er kunde ved Struer net, og de anvender Statisk IP adresse, under SET static IP Address er der 5 felter der skal udfyldes alle står lige nu med 4 x 0 ( 0.0.0.0, de fem er WAN IP Adress - WAN Subnet Mask - Wan Gateway Address - Primary DNS Address - Secondary DNS Address, fra min udbyder har jeg på mine papirer et IP nr. 82.192.xxx.xxx samt et EN Nummer, andet har jeg ikke, ER DER NOGEN DER KAN HJÆLPE !!!!!!!!!!

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 210 point
Dato : 01-11-05 10:07

WAN IP Adress - er dine faste ipadresse den du har fået tildelte af din udbyder
WAN Subnet Mask - Subnet masken er normalt 255.255.255.0 men den behøver du vist ikek at udfylde ved faktisk ikke hvad den bruges til
Wan Gateway Address - er den adressen på din router på dine hjemem adresse - den adresse bærbare pc skal bruge som primær DSN normal på en almindelig router er det vist nok 192.168.1.1 - det er vejen ud på nettet
Primary DNS Address - er den adresse første adresse som din router komunikere med ud i den store verden
Secondary DNS Address - bruges hvis Primær DSN ikke virker, elelr giver forbindelse.
Når din internetudbyder sendet data til dig ser de din WAN IP din fast af udbyder tildelte adresse....82.192.xxx.xxx
Når du kigger ud på nettet ser din lokale PC "kun" adressen på din router Wan Gate way adresse. Normalt den forste i routeres adresse register f.eks 192.168.xxx.xxx

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : import

Dato : 01-11-05 14:16

Tak for det flotte svar, jeg kommer tilbage i morgen ! MVH Bent

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-11-05 15:52

Ja det er næsten rigtigt Benjamin
D-Link's gatway adresse er 192.168.0.1 (andre husmandsroutere bruger 192.168.1.1), som er de to mest brugte gatway adresser i det private isenkram.

Gatway adressen er også den adresse du indtaster i browseren, når du skal ind i opsætningen på din router.

Din Supnet Mask (255.255.255.0) fortæller din router om hvor stor IP-adresse bredde du kan arbejde på.
Hvis du får en enhed koblet på din router (192.168.0.1) med en adresse (192.168.1.1) uden for supnet masken, kan du ændre den til (255.255.0.0) så den nye adresse bliver accepteret i routeren.

Din internet opkobling og dit lokale netværk er to adskilte netværker, der forbindes via routeren.
Du kan derfor godt køre statisk på WAN siden og dynamisk på LAN siden, og omvendt. Det skal blot vælges i opsætningen på routeren.

HUSK SÅ LIGE AT:
Når du får hul igennem på routeren, så gå lige ind på D-Link's hjemmeside, og hent den seneste opdaterede firmware til din router/model. - Installer den, så slipper du for en masse problemer fra starten af.
http://www.dlink.dk/?go=gNTyP9Cip9RLIC4AStFCF834mptYKu5YTtvhLPG3yV3oU4t+g64pPJMkN6Vg6Too for 624
http://www.dlink.dk/?go=gNTyP9Cip9RLIC4AStFCF834mptYKu5YTtvhLPG3yV3oU4t+gK4sO5opPK9t6zQq for 624+
Hold lige øje med hvilken version din er for at få den rigtige software.

Kommentar
Fra : import

Dato : 02-11-05 09:17

Det kører stadig ikke ! De 2 pc jeg har koblet på med kabel via mit nye D-link ( DI-624 ) kører fint med forbindelse til nettet lige indtil jeg ændrer i opsætningen, med de oplysninger jeg har fået fra Struer.net, herefter må jeg resette til fabriksindstillinger for at få de 2 kabel forbundne til at virke, hvad er det lige der går galt !
WAN IP Address 82.192.160.243
Wan Subnet Mask 255.255.252.0
Wan Gateway Adress 82.192.160.1
Primary DNS Address 82.192.176.2
Secondary DNS Address 82.192.177.2

( IP adress til menuen LAN fra min leverandør er 10.0.0.1 )

Godkendelse af svar
Fra : import

Dato : 03-11-05 08:40

Tak for svaret Benjamin.Hansen. Jeg har fået det til at virke !