/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjerne programmer fra kommandopromt
Fra : axelbjarne
Vist : 384 gange
200 point
Dato : 01-11-05 07:47

Hvordan fjerner jeg programmer fra kommandopromten. Jeg har rester af et antiv-virus program, som jeg ikke umiddelbart kan finde, og når jeg prøver at installere det på ny, kommer meddelelsen: det findes allerede, men pointen er, det gør det ikke.

med venlig hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-11-05 08:19

Sjovt spørgsmål : Hvordan fjerner jeg programmer fra kommandopromten. ??????? Ganske uforståeligt

Prøv at rense din registreringsdatabase med dette program : http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

..men fjern kun hvad der er mærket : Safe to delete ..når du har scannet med programmet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 01-11-05 11:42

Ellers prøv at vis skjulte mapper, i kontrolpanel/mappeindstillinger.
Og bagefter gå ned i programmer, kan være du ser noget, der ikke var der før.

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 01-11-05 12:43

hej axelbjarne
hvis du lige fortæller hvilken antivirus det drejer sig om .

for som molokyle er inde på så ligger der sikkert rester i reg databassen eller der findes en fil på pc som inst går ind og henter.
-------------------------------------------------------

men nu findes der mange reg cleaner og de scanner jo ikke ens.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 01-11-05 13:43

Hej - det er AVG antivirus program jeg bruger.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 01-11-05 13:56

Jeg har lige prøvet at køre med reg.cleaner programmet, men resultatet er det samme. Der ligger en anden version af AVG 7.1, men finde det, det kan jeg godt nok ikke. Det er jo lidt trylleri - ikke!

axelbjarne

PS.: Nu har jeg kørt med det et ½ døgns tid, og jeg må sige, at jeg ikke har fået noget skidt ned. Har en 2MB adsl. forbindelse...

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 01-11-05 14:56

Har lige været inde i computeradministration, under tjenester er der 2 som omhandler AVG.

1. AVG7Alert Manager

2. Avg7updSve

Dem har jeg deaktiveret, men lige meget hjalp det...mystisk!

axelbjarne

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 01-11-05 16:16

Prøv dette her: Rg Claeaner.exe Kan hentes her: www.jv16.org.Den fjerner fragmenter eller afinstallerer delle eller hele programmet

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 01-11-05 17:00

Har jeg prøvet....den kunne heller ikke klare det...

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 01-11-05 17:01

Har jeg prøvet....den kunne heller ikke klare det...

Kommentar
Fra : AhHaIC

Dato : 01-11-05 23:20

Jeg kan godt forklare dig hvordan du fjerner det fra dosen.. Men hvis det ikke fysisk findes er du jo lige meget om du "fjerner" det det ene eller det andet sted.. Prøv at gå ind i tilføj og fjern programmer og se om du stadi kan fjerne det derfra, når du unintaller programmerne derfra, plejer det at få alle filer med.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-11-05 00:41

Ligger der nogle referencer til programmet når du kører msconfig og går ind under fanen start? Eller system.ini eller win.ini?

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-11-05 15:33

Jeg tror, at jeg efterhånden har indkredset problemet til at, jeg har en mappe, recycler, som jeg ikke kan fjerne. Jeg har fået slettet alt i registreringsdatabasen som omhandlede AVG og Grisoft, men installere anvirus programmet kan jeg ikke gøre endnu, fordi meddelelsen: der er et andet antivirusprogram installeret, som først skal fjernes. - Der har jeg rigtig nok fået pillet i systemet -
Jeg havde taget en backup af det hele og lagt det ind igen, det er nok i den sammenhæng, der har givet mig problemer.

med venlig hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 02-11-05 15:44

UPS - Har du husket at slå gendannelse fra inden du genstarter??

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-11-05 15:52

ja, nu har jeg...det har sikkert ført til problemet, at da jeg geninstallere backup filerne, var gendannelse ikke slået fra.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-11-05 19:40

Jeg tror jeg nærmer mig problemet i al sin enkelthed. Jeg har gjort min computer til server, så er det lige med, hvordan får jeg den tilbage i tilstand som enkel PC?????

Accepteret svar
Fra : bja2

Modtaget 200 point
Dato : 02-11-05 20:04

Mener du instillingen i Kontrolpanel / Administrato Tjenester??

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 02-11-05 20:08

Mener du instillingen i Kontrolpanel / Administrator /Tjenester??

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-11-05 20:18

ja, det gør jeg...

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-11-05 20:31

Tak for svaret bja2. Jeg fjernede det i administrator/tjenester. Og du gjorde da en god indsats.

hilsen
axelbjarne

PS. Så kan det være, at jeg kan lære og huske hvad jeg laver, ha, ha.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 02-11-05 21:39

Ja selv tak hjælper gerne hvis jeg kan. Og tak for pointene