/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Vis om der er installeret SP2
Fra : kvolsgaard
Vist : 434 gange
150 point
Dato : 31-10-05 23:03

Hejsa.

Nogle der kender et script til en hjemmeside som viser om der er installeret Windos XP SP 2 på maskinen. Kan sagtens finde noget java som viser at der er XP på maskinen og hvilke ie der bruges, men ikke noget om hvilke SP der er på XP.

Det skal ske via en Hjemmeside.

/Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 31-10-05 23:31

Som jeg læser dit spørgsmål er du interesseret i at vide om SP2 er installeret på din maskine.
Det kan de se ved at højre klikke på denne cumpuer >> fanebladet >> egenskaber der kan du læse dels oplysninger om styrestem og også om du har servicepakken 2

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 31-10-05 23:31

hvorfor via en hjemmeside

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-11-05 01:28

som jeg læser det forstår jeg at du er interesseret i at der på din hjemmeside vises en meddelelse om at den der logger sig ind har for eks xp med ip nr xxxxxxxx - eller ?????????????

ellers har paperboy besvaret dit spørgsmål

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 01-11-05 08:24

Jeg vil have lavet det sådan at når man logger på min hjemmeside kan man se hvilken servicepack som er installeret. Jeg kan sagtens få den til at hvis IP, Explore type, Operativ system osv. Men om det for eksempel er Windows XP SP2 kan jeg ikke få den til.

Grunden til at den skal vise dette er at den skal anbefalde brugeren at installere og give et link til det hvis vedkommende ikke har SP2 i stedet for at visse siden.

Håber i forstår spørgsmålet nu.

/Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 01-11-05 14:37

Personligt forstår jeg slet ikke hvorfor du vil reklamere for at få installeret SP2. Men du kan vel bare på din hjemmeside skrive at du kører med SP2, og lave et link til Windows Update.

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 01-11-05 16:51

Det er ikke hvad der er installeret på min hjemmeside der skal stå. Men hvad der er installeret på den pc som åbner siden.

Eks. hvis du går ind på siden www.myip.dk skriver den din IP. Tilsvarende ønsker jeg at min side siger du har/har ikke installeret SP2.

Og self. skal man da installere SP2. Det ville da være dumt andet!!!

/Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 02-11-05 22:22

@ kvolsgaard

Vil du så ikke også ved samme lejlighed gerne have adgang til kundernes bankkonti og andre sjove oplysninger ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-11-05 22:42

Jamen så er jeg en af de dumme, for jeg har ikke installeret SP2 og har ingen problemer med sikkerhed og afvikling af programmer.
Og iøvrigt vedkommer din hjemmeside at undersøge brugernes computer for SP2 eller andet med mindre det er en plugins der mangler f.eks en flashplayer.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-11-05 22:44

skulle have stået: Og iøvrigt vedkommer det ikke din hjemmeside.....osv

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 03-11-05 10:56

fdbm: Det er jo lige netop for at hjælp brugerne til at beskytte sig bedre at jeg vil lave den service. Hvis man ville hacke dem var der nok smartere metoder.

bentjuul: Hvordan kan du side og påstå at du ikke har nogle sikkerheds problemer, når du ikke sikkerheds opdatere din PC?

Grunden til at der skal være dette check er at jeg ikke vil have folk på mit netværk som ikke har styr på hjemmesiden.

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 03-11-05 10:56

som ikke har styr på Sikkerheden... Skulle der naturligvis stå

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-11-05 11:30

Jeg har ikke skrevet at jeg ikke sikkerhedsopdaterer - jeg skrev at jeg ikke havde SP2 installeret, men du er nok ikke klar over at man sagtens kan sikkerhedsopdatere fra Microsoft Updates uden SP2.

Jeg indsender jævnligt en hijackthis-log til arlet her på kandu eller på spywarefri og mine logs er altid rene !!! Så derfor kan jeg påstå at jeg er sikret uden SP2.

Sikkerheden på din server forsvinder ikke ved at jeg som besøgende ikke har SP2 - det er alene et spørgsmål om hvordan du har sikret din server mod hackere eller andet utøj, og ikke et spørgsmål om SP2 på den besøgendes PC'er.

Og jeg mener fortsat at det er belurende, idet du går ned på den enkeltes computer som så sender dig oplysningen - nøjagtig ligesom en orm - som vi alle forsøger at holde væk fra vores PC'er.

//bentjuul

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 03-11-05 12:44

Ja, jeg tager nu også afstand fra diverse forsøg på at snage i mine systemoplysninger. Kvolsgaards idekoncept forekommer at være dobbeltmoralsk.

Har forøvrigt selv oplevet "herlighederne" med SP2, som jeg altså ikke ønsker at slås med længere - så jeg er heldigvis gået tilbage til SP1, og har ingen problemer med sikkerheden længere. Eneste ulempe er faktisk at jeg i tide og utide bliver mindet om, at "jeg bør opdatere med SP2" - men NEJ TAK !