/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
weber grill
Fra : eln
Vist : 454 gange
100 point
Dato : 31-10-05 20:29

jeg har en weber grill og en en and på 2400 gr. og kunne så godt tænke mig at grille den, men mangler en opskrift på ,hvor længe anden skal være i grillen og hvor høj kernetemperaturen skal være, er der nogen der har prøvet at grille en and på den størrelse vil jeg gerne høre hvordan jeg skal gøre

mvh. eln

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-10-05 20:38

Læs på denne side

http://www.bruglaaget.dk/110/tip-til-and-paa-grill.html

du kunne evt. oprette dig som bruger

http://www.bruglaaget.dk/105/brugercenter.html

Jeg kender mange, som har gavn af den side.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 31-10-05 21:05

Læs om andestegen her.

http://kortlink.dk/dk-kogebogen/25rn

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : viviborgen

Modtaget 100 point
Dato : 01-11-05 08:50

Anden skal grilles omkrig 2½ time. Jeg ved godt, at det i de fleste opskrifter er under to timer, men du risikerer at kødet er rødt ved benet og derfor med risiko for samonella.

Når anden har stegt de 2½ time, stikker du en gaffel i kødet, hvor låret sidder fast på kroppen - drej gaflen og er kødet mørt og ikke føles sejt er anden færdig.

Det er bedre at stege for længe end for lidt. And bliver ikke ødelagt af at få en halv time mere, men den er uspiselig, hvis den er stegt for lidt.

Velbekomme og god fornøjelse.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 01-11-05 18:52
Godkendelse af svar
Fra : eln

Dato : 02-11-05 20:29

Tak for svaret viviborgen.

mvh.eln

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 03-11-05 08:15

God appetit til Jer.