/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fildeling på netværk
Fra : minimulras
Vist : 429 gange
100 point
Dato : 31-10-05 20:10

Hej Alle
Jeg har problemer med at mine bofæller ikke kan se mine delte mapper på min computer. Jeg har adgang til deres, men bare ikke omvendt... De får en fejlmeddelse om at de ikke har adgang. Hvordan dælen giver jeg dem adgang så de også kan se mine delte filer?
Har Win xp Pro.... skriv hvis andre inf. behøves.
Håber på at høre fra nogen der har forstand på dette :)
Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 31-10-05 21:00

Der kan være 2 ting:

Enten har du glemt at dele dine mappen (kan du se i stifinder - der kommer en hånd under ved delte mapper). Er det tilfældet, så stå i stifinder på det, der skal deles, højreklik, vælg "deling" og følg boksen

Eller også kan de ikke komme ind for din firewall (ret almindeligt problem / fejl). Letteste måde at finde ud af det på er kortvarigt at slå firewall fra. Virker det, nå du fortælle din firewall, hvilke computere, der må få adgang.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-10-05 21:16

Læs her, hvor der er en fin forklaring: http://www.wintip.dk/win32/guides/net/xp/act_share.htm

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 31-10-05 21:59

Det kan også være at maskinerne ikhe har samme arbejdsgruppenavn.
Højreklik på denne computer - egenskaber
Faneblad computernavn - arbejdsgrumme skal have samme navn på begge maskiner.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : vibber1310

Dato : 01-11-05 08:33

Det kan også være noget med rettighederne til mappen. Du kan under deling finde en knap der hedder "tilladelser". Som regel er "Alle" tilføjet, men prøv at fjerne "alle" og tilføj den igen. Husk at sætte flueben ved de tilladelser brugerne nu skal have.