/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Funtion der svarer med celleadresse
Fra : dongo
Vist : 386 gange
100 point
Dato : 31-10-05 19:22

Hej!

Jeg har et talmateriale, hvor dataenes placering er ganske vilkårlig, da de er resultatet af en import.

Til dette kunne jeg godt bruge en funktion e.a., som kan skrive resultatet af et opslag som en celleadresse. Kan man det?

Et kort eksempel: Jeg leder efter "Gns for gruppen -95", og kunne altså godt tænke mig at opslaget efter "Gns for gruppen -95" resulterer i svaret "BZ5478". Så ved jeg at kolonne BZ, række 5478 er det jeg søger.

Men hvordan?

Mvh

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 100 point
Dato : 31-10-05 23:08

Det skal gøres vi VBA (Makro) Indsæt følgende i et nyt modul, og opret en knap der kan afvikle makroen "FindEtEllerAndet"

Kode
Option Explicit

Sub FindEtEllerAndet()
On Error Resume Next
Dim FindDette As Variant
Dim GetCol, GetRow As String
Dim GetCoord As String
Dim Buttonpress As VbMsgBoxResult
Dim Answer As Boolean
Cells.Range("A1").Select

FindDette = InputBox("Søg efter dette: ", "Søgning i dette ark...", "Din default søgestreng")

While Not (Buttonpress = vbNo)
If FindDette <> "" Then
Answer = Cells.Find(FindDette, After:=Selection, SearchOrder:=xlByColumns).Select

If Not Answer Then
Buttonpress = MsgBox("Søgning på " & "" & FindDette & "" & " mislykkedes", vbOKOnly + vbCritical)
Exit Sub
End If

GetCoord = ActiveWindow.RangeSelection.Address(RowAbsolute:=False)
Buttonpress = MsgBox("Fandt: '" & FindDette & "' i celle: " & GetCoord & vbNewLine _
& "Vil du fortsætte denne søgning?", vbYesNo + vbInformation)

Else
MsgBox "Du indtastede ikke en gyldig søgning", vbOKOnly + vbCritical
Exit Sub
End If

Wend

End Sub

mvh berpox

Godkendelse af svar
Fra : dongo

Dato : 02-11-05 00:26

Tak for svaret berpox.