/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Helt gratis
Fra : ans
Vist : 612 gange
1 point
Dato : 31-10-05 18:37

Citat
arne.jakobsen Send til en ven Dato : 31-10-05 14:48

Spørgsmål : "Til vil.du for et SUPER TIP."

Skid på hvad de andre siger. Du har helt ret i dit tip. En meget velrenommeret Kandu'er lagde engang en hel rapport ud som skolehjælp. Eleven kopierede og afleverede den og endte med at blive bortvist fra skolen. Så der var virkeligt tale om en Bjørnetjeneste.

1 Kommentar

Fra : ans Dato : 31-10-05 14:51

arne.jakobsen

Du har da ikke holdt dig tilbage med at løse matematikopgaver.

1 Kommentar

Fra : arne.jakobsen Dato : 31-10-05 14:53

Nej, men jeg giver altid forklaringer sammen med løsningerne. Det kaldes undervisning.

1 Kommentar

Fra : ans Dato : 31-10-05 14:59

1 Kommentar

Fra : epidedymittis Dato : 31-10-05 15:31

Jeg er P.T. løbet tør for enkroner.

1 Kommentar

Fra : paperboy Dato : 31-10-05 15:33

Gid Arne.jakobsen var det

1 Kommentar

Fra : hjkofoed Dato : 31-10-05 15:50

Hold nu op, Arne har for en gangs skyld ret!

1 Kommentar

Fra : briani Dato : 31-10-05 15:58

Hejsa Arne

Kan ikke være mere enig,,giver dig fulstændig ret

Forsat god dag hvis den har været god indtil nu

Mvh
Brian

1 Kommentar

Fra : epidedymittis Dato : 31-10-05 16:01

Det er da elevernes skyld, hvis de bruger andres hjælp forkert. Selvfølgelig skal de hjælpes, og sådan er det bare!

1 Kommentar

Fra : ans Dato : 31-10-05 16:02

hjkofoed

Citat:
arne.jakobsen Dato : 31-10-05 14:53

Nej, men jeg giver altid forklaringer sammen med løsningerne. Det kaldes undervisning.

Hvor er det så lige forskellen er ???????????

Hvis xx giver et svar på et spørgsmål er det så undervisning!!!!!!!!!!!!!!! i forhold til hvad andre brugere ville svare ????

Jeg KMPLAG

1 Kommentar

Fra : arne.jakobsen Dato : 31-10-05 16:09

ans -> Du overrasker mig igen og igen ved din totale stupiditet. En opgaveløsning der IKKE følges af en grundig forklaring er selvfølgelig ganske uacceptabel. Hvis der ER en forklaring på hvordan opgaven er løst er der tale om en acceptabel undervisning. At du ikke kan indse dette er dybt foruroligende.

1 Kommentar

Fra : 9060 Dato : 31-10-05 16:10

Jeg vil nu også give Arne ret... når han giver en forklaring med, så "eleven" kan forstå baggrunden for opgaveløsningen,
så er det altså ikke ren afskrivning. Hvis "eleven" er i tvivl kan vedkommende jo igen spørge Arne, det er ikke tilfældet
hvis "eleven" skriver af fra en sidekammerat i skolen, der er det som regel ren afskrivning i sidste øjeblik.

1 Kommentar

Fra : paperboy Dato : 31-10-05 16:13

Arne
Du er og bliver et fjols.
Se det er undervisning, hvis nogen er i tvivl om hvad et fjols er, så kommer jeg lige med en forklaring.
Fjols=person som opfører sig og handler tåbeligt - Det passer squ lige på dig Arnedreng.

1 Kommentar

Fra : fluffyclaus Dato : 31-10-05 16:31

10-4 til dig Arne.....

Fuldstændig og aldeles enig med dig.

Ligesåvel som jeg er irriteret over svar der kun består af et link, så synes jeg heller ikke at det hører nogen steder hjemme at yde lektiehjælp uden at give en fornuftig forklaring på, hvorfor tingene hænger sammen som de gør.

Hvis man giver en sulten mand en fisk kan han klare sig til næste dag. Men lærer man ham at fiske har man løst hans problem

Vh fluffy

1 Kommentar

Fra : ans Dato : 31-10-05 16:42

Du skal ikke bekymre dig om mig, men om dit eget ve og vel. Jeg skal nok klare mig.

1 Accepteret svar

Fra : vil.du Dato : 31-10-05 16:52

Hej.

Jeg kan godt lide en sober diskussion men melder fra når folk begynder at blive ubehagelige!

Arne - jeg har desværre ikke tid til at læse tråden lige nu, vi skal til middag kl. 18. vær sød at lade være at lukke endnu!

Men - lad os da diskutere dette lektiehjælp - men prøv at undlade at svine hinanden til, det er der INGEN grund til! Vi er vel for poker da voksne mennesker.

Foreløbig - ses senere i aften - og venlig hilsen vil.du/Dorthe.

1 Kommentar

Fra : emesen Dato : 31-10-05 17:08

Løsning på en skoleopgave er ingen hjælp.
Men hjælp til at kunne løse den er hjælp.
Tænk hvis der havde været Kandu den gang jeg bøvlede med de minusstykker,
så havde jeg nok været ingeniør i dag.

1 Kommentar

Fra : Klumme Dato : 31-10-05 17:20

Kors i hytten..... Sikke en overdommermentalitet. Hvad i himlens navn kommer det dog nogen som helst brugere ved, hvad en spørger bruger et svar til. Man kan vælge at svare eller holde sin bøtte.

Men uforlignelige, uforbedrelige navlebeskuende og egoflippede arne skal absolut lyne ned hver gang nogen spør ham, hvor der er et toilet. Det er da til at brække sig over. Svar eller hold kæft, og befri Kandu for denne selvbestaltede overdommermentalitet.

Er den / de unge så snotdumme, at de skriver noget af, så lad dem dog. Gør de det íkke her, så gør de det et af de 100 andre steder på nettet hvor det er muligt. Ingen skal bilde mig ind, at denne brækmoralske bøvs fra de åhhh så pædagogisk korrekte brugere på Kandu vil stoppe nogen i at snyde. Vil de snyde, så snyder de. At nogen kan få sig selv til at udstille deres åhhh så korrekte holdning her er bare så kvalm og klamt.

1 Kommentar

Fra : paperboy Dato : 31-10-05 17:56

10-4 til dig Klumme.....

Fuldstændig og aldeles enig med dig.

1 Kommentar

Fra : arne.jakobsen Dato : 31-10-05 18:19

Tak for svaret vil.du. Jeg lukker alligevel nu. Så kan de der vil være med i debatten nemlig få lov at være med til at betale dine point. Som svarer er spørgsmålet jo alligevel åben for dig.

fra dette spørgsmål??????????

http://www.kandu.dk/dk/spg/77199

Fortsæt debatten her, det er jo halloween

og så er det gratis

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-05 18:39

BOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOHHHHHHHHH

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-10-05 18:43

Citat
arne.jakobsen Dato : 31-10-05 18:19

Tak for svaret vil.du. Jeg lukker alligevel nu. Så kan de der vil være med i debatten nemlig få lov at være med til at betale dine point. Som svarer er spørgsmålet jo alligevel åben for dig.

mirit, du kan ikke gøre mig bange.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-10-05 18:43

Hvilken debat ?????????????????

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 11 point
Dato : 31-10-05 18:44

Det er fandme uhyggeligt du!

Mit fine udskårne græskar står og forskrækker hele byen ...Øhh sognet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-05 18:47

så la´dog vær´med at stille dig ved siden af creamy

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-10-05 18:56

Citat
arne.jakobsen Dato : 31-10-05 18:19

Tak for svaret vil.du. Jeg lukker alligevel nu. Så kan de der vil være med i debatten nemlig få lov at være med til at betale dine point. Som svarer er spørgsmålet jo alligevel åben for dig.

Det er en tanke

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-10-05 18:57

Garanteret forældrenes skyld! De har travlt med alt muligt andet, så når ungerne beder om lidt lektiehjælp, siger forældrene "Gå ind på Kandu"

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-10-05 18:57

Forkert formuleret Mirit

Du skulle have skrevet: Creamy, så la´dog vær´med at stille dig ved siden af græskaret..

Til din udlægning, kan jeg jo spørge -> Hvem mener du skal lade være med at stille sig ved siden af mig?!

Bedre held næste gang

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-05 19:00

creamy - ok så da - ommer - men jeg kan da lade som om jeg skrev til det græskar du taler om

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-10-05 19:02

jeg sender lige det sidste indlæg

[/citat]
creamygirl Dato : 31-10-05 18:34

Arne, jeg synes helt ærligt, at denne tråd er kikset..

Du starter på kandu, som den belærende og bedrevidende skolemester, og farer i flæsket på såvel kanduer, der vælger at hjælpe elever med diverse opgaver, samt eleverne for ikke at kan stave, ikke at kan formulere sig osv.. Og NÆGTER pure at tage del i nogen form for hjælp..Du revser kort sagt de stakkels elever på det groveste, og spiller overlegen overfor de kanduer der forsøger at hjælpe! Du ved som altid bedst!!

½ år senere går du ind og leverer den ene besvarelse efter den anden i diverse matematikopgaver.. DINE forklaringer og opstillinger er ikke en skid anderledes end de forklaringer og opstillinger fra andre kanduer du ½ år tidligere generede på det groveste..

Kan du mon være her for din egen selvforherligelse?!
[/citat]

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-10-05 20:03

Jeg vil gerne stå ved siden af Creamygirl. Min skønhed blir min ulykke en dag. (godt nok ikke nogen stor ulykke loool)

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 31-10-05 22:38

Citat
http://www.kandu.dk/dk/spg/77197
Fra : creamygirl Dato : 31-10-05 18:36
"vores holdning"

Til orientering, er "min" LOOOOL holdning (og jeg vil skide på om jeg står alene ) at INGEN bør vejlede, rådgive, opfordre, belære andre kanduer om, hvilke spørgsmål det er velset at svare på, og hvilke der ikke er det..

Det må for fa.... da være op til den enkelte selv at vurdere, om man er villig til at være behjælpelig med lektier, eller ej..

Hvor er vi henne, hvis tilfældige kandusser skal til at lege forældre for folkeskoleelever, der færdes på kandu?!

Hvor er det dog rigtig, og typisk Arne drengen holder sig væk nu.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 01-11-05 04:11

Det er faktisk rigtig godt at eleverne beder om hjælp, tænk hvis de ikke gjorde.
At se, hvordan en anden vil lave det regnestykke fx , med tilhørende fyldige forklaringer fx , kan være en god hjælp til at forstå, hvilken metode det er der skal bruges, således at eleven nu kan selv næste gang.
Automatisk at blæse et spørgsmål om hjælp op til snyd, siger da mere om snyd fra svareren end eleven.
Det ved jeg -og jeg er ikke engang lærer!

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 01-11-05 08:59

Hvad fanden handler det her om? Personforfølgelse?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-11-05 10:13

Fra : arne.jakobsen Dato : 13-09-04 01:26

Kære MOLO. Jeg synes rent faktisk at det rigtige svar til eleven er: Følg med i timerne, lær noget, og lad være med at prøve at komme nemt om ved opgaverne ved at "få" svarene på Kandu. Det er nemlig ligesom at pisse i bukserne i frostvejr. Det luner en kort stund, men virker ikke i det lange løb (som kanonkongen sagde).
Hvor havde du og jeg været hvis vi havde løst vore matematikopgaver ved blot at spørge og få svarene?
Jeg synes helt ærligt at du gør eleven en Bjørnetjeneste ved at gi' ham svarene.
Men nu ER du jo en flink fyr OG pædagog. Prøv alligevel at få de 2 ting til at harmonere.

1 Kommentar

Fra : arne.jakobsen Dato : 13-09-04 01:30

MOLO -> Og så skriver du "uden brøker det er."

Hvad fanden, er du blevet ½-norsk på det sidste eller har du læst for mange af holniels's indlæg?

1 Kommentar

Fra : arne.jakobsen Dato : 13-09-04 01:58

MOLO -> Du har også været inde i denne tråd:

http://www.kandu.dk/dk/spg/49210

Der har du skrevet/citeret en helvedes lang tekst.

Mikkel der spurgte havde IKKE fået den opgave af sin lærer, det havde en af hans venner. Mikkel har kopieret dit svar over i en tekstfil og har solgt det til sin ven for 100- kr.

Det er vel for dælen ikke DET der er meningen med Kandu?

Jeg forstår godt at du har lyst til at dele ud af din store viden, men brug lige din pædagogiske sans.

Håber vi stadig er på talefod. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-11-05 10:23

Både og Vivi.....

Mange Kandu'er er grueligt trætte af Arne korreksen her der og alle vegne. Nu er han så kommet i tanke om, det kan give point. Derfor ryger han på alle Nik's skoleopgaver for at høste løs. Nyeste er ligeledes ulovlig distrubution af musik, der ligeledes er blevet "tilladt" i jagten på de hellige superpoint.

Såehh kald det bare personhetz. Formålet er klart at få Arne til at skride!

Over and out herfra....

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 03-11-05 09:36

Jamen tak for orienteringen 3773...og til Arne, der er masser af vikartimer at få i folkeskolen, så din lyst kan blive styret.

Husk, at skoleelever skal have hjælp til at lære at lære ikke færdige løsninger. Derfor er dette medie ikke ideelt til lektie hjælp, hvis hjælpen består i at give en løsning, selvom det er med en forklaring. Eleven får jo ikke den nødvendige træning i opgaveløsning.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 03-11-05 16:53

.....og det var præcis dét jeg mente da jeg indsatte mit tip om/ min opfordring til at undlade at lave elevernes lektier herinde.

Dorthe.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 14-11-05 13:32

ja goddaw fru.jaCobsen

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 01-01-06 18:19

Tak for svaret creamygirl.

Jeg lukker og slukker før spørgsmålet bliver slettet.

Hilsen ans